Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-03-28@23:30:33 GMT

ساخت ریه با هوش مصنوعی

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۸۵۹۲۵

ساخت ریه با هوش مصنوعی

محققان در ایالات متحده با استفاده از سلول‌های بنیادی و هوش مصنوعی (AI) یک مدل جدید ریه را ساخته‌اند که به دانشمندان کمک می‌کند در آینده درمان‌های بهتری برای بیماری‌های ریه پیدا کنند.

مطالعه منتشر شده در ژورنال Cell Stem Cell نشان داد که با استفاده از این روش، سلول‌ها می‌توانند در آزمایشگاه رشد کرده و بیش از یک سال بدون از دست دادن هویت ریه خود ذخیره و برای مدل‌سازی بیماری‌های ریه استفاده شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان دانشگاه بوستون و دانشگاه کارنگی ملون (CMU) که سرپرستی این پژوهش را به عهده داشتند، تاکید کردند این سلول‌ها حاصل یک مجموعه خالص از سلول‌ها نیستند.

بنابراین، محققان از یادگیری ماشینی برای ایجاد تصویری پویا از عواملی که سلول‌های ریه‌ای را در سیستم مورد استفاده قرار می‌دهند، استفاده کردند.

این روش ممکن است توانایی دانشمندان را در الگوی بیماری ریه و درمان در آزمایشگاه برای بیماری‌هایی از جمله فیبروز ایدیوپاتیک ریوی، بیماری انسدادی مزمن ریوی و دیسترس تنفسی نوزادان یا بیماری زودرس بینابینی ریه بهبود بخشد.

دینگ جون، یکی از همکاران متخصص در این زمینه گفت: روش‌های یادگیری ماشینی که ما برای این مطالعه تهیه کردیم می‌تواند برای مطالعات سایر بافت‌ها و اندام‌ها نیز کاربرد داشته باشد.

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: سلول ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۵۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا چین و چروک پوست ایجاد می‌شود؟

زی‌سان: چین و چروک‌ها نشانه‌ای از پیری هستند، اما این چین و چروک‌ها در همه افراد با سرعت یکسانی ایجاد نمی‌شوند. برخی از مردم اولین چین و چروک‌های خود را در اوایل دهه ۲۰ زندگی خود می‌بینند، در حالی که برخی دیگر ممکن است تا سنین پیری ظاهری صاف و جوان داشته باشند.

پس چرا دقیقاً چین و چروک ایجاد می‌شود؟

به گزارش زی‌سان، دکتر «دبرا جیلمن»، متخصص پوست مستقر در نیویورک و عضو آکادمی پوست آمریکا می‌گوید: هیچ پاسخ واحدی برای این سوال وجود ندارد، زیرا پوست انسان یک عضو پیچیده است و عوامل زیادی می‌توانند بر ظاهر آن تأثیر بگذارند.

پوست از قسمت‌های بافتی تشکیل شده که به سه لایه تقسیم می‌شود: اپیدرم در بالا، درم در وسط و هیپودرم در پایین. درم بسیار ضخیم‌تر از اپیدرم و هیپودرم است، زیرا حاوی اعصاب، رگ‌های خونی، غدد عرق، فولیکول‌های مو و پروتئین‌هایی است که از ساختار کلی پوست پشتیبانی می‌کنند. به طور خاص، این لایه بیشتر از پروتئین‌های فیبری کلاژن و الاستین تشکیل شده که در یک ماتریکس خاکستری معلق هستند. زمانی که این اجزای ساختاری درم شروع به استحاله می‌کنند، چین و چروک‌ها نیز شروع به ظاهر شدن می‌کنند، فرآیندی که به طور گسترده به عنوان پیری پوست شناخته می‌شود. جیلمن گفت، با این حال، اینکه دقیقا چه زمانی چین‌های مرتبط با افزایش سن شکل می‌گیرند به ترکیبی از عوامل از جمله ژنتیک و سبک زندگی فرد بستگی دارد.

 

بیشتر بخوانید زنان این چکاپ سالانه را متوقف نکنند میزان مصرف ویتامین C چقدر باید باشد؟ + همه‌چیز درباره این ویتامین دوست‌داشتنی این ۴ میوه را برای کاهش فشار خون بخورید (توصیه یک متخصص قلب) این رژیم غذایی برای زنان یائسه عالی است!

 

دکتر «جینی منسبرگ»، پزشک مراقبت‌های اولیه مستقر در سیدنی می‌گوید به طور کلی، با افزایش سن، تعداد سلول‌های پوستی که کلاژن و الاستین تولید می‌کنند و به نام فیبروبلاست‌ها خوانده می‌شوند، شروع به کاهش می‌کند و فیبروبلاست‌های باقی مانده نیز بهره‌وری پایینی دارند. علاوه بر این، با افزایش سن، پروتئین‌های ساختاری موجود در پوست با سرعت بیشتری نسبت به گذشته توسط آنزیم‌ها تجزیه می‌شوند. افزایش سن همچنین باعث نازک شدن لایه بالایی اپیدرم پوست به نام لایه شاخی پوست می‌شود. منسبرگ گفت: این تغییر ساختاری حفظ رطوبت را برای پوست دشوارتر می‌کند و پوست خشک باعث می‌شود چین و چروک بیشتر نمایان شود.

یکی دیگر از جنبه‌های پیری که ممکن است باعث ایجاد چین و چروک شود، پیری سلولی است؛ سلول‌های آسیب‌دیده زامبی‌مانند زمانی وارد می‌شوند که در حالت عادی از بین نمی‌روند. به جای برداشتن یا ترمیم، تعداد بیشتری از این سلول‌های زامبی با افزایش سن در پوست جمع می‌شوند و مواد شیمیایی آزاد می‌کنند که می‌تواند باعث تخریب اجزای ساختاری پوست شود.

تعداد کلی سلول‌های پیر در بدن با افزایش سن رشد می‌کند، اما این تنها عاملی نیست که می‌تواند منجر به این تغییر شود. به عنوان مثال، طبق یک بررسی در سال ۲۰۲۱ که در مجله Ageing Research Review منتشر شده است، پیری می‌تواند توسط التهاب و آسیب DNA ایجاد شود. سرعتی که روند پیری باعث ایجاد چین و چروک می‌شود به عوامل دیگری مانند ساختار ژنتیکی ما بستگی دارد.

جیلمن می‌گوید: به عنوان مثال، افرادی که رنگ پوست روشن‌تری دارند، متوجه می‌شوند که پوستشان سریع‌تر از افرادی با پوست تیره‌تر پیر می‌شود. به این دلیل که همان ژن‌های دخیل در رنگ پوست نیز می‌توانند بر روند پیری پوست تأثیر بگذارند. بر اساس بررسی سال ۲۰۲۲ در ژورنال Scientific Sports، این تا حدی به دلیل ژن‌های مرتبط با رنگدانه محافظ پوست یعنی ملانین است، اما از طرف دیگر به دلیل ژن‌هایی است که از طریق مسیر‌های مستقل از ملانین به ایجاد چین و چروک کمک می‌کنند که البته هنوز کاملا مورد مطالعه قرار نگرفته است. 

 

بیشتر بخوانید مبتلایان به دیابت این مواد غذایی را بخورند به این دلایل حیاتی باید روغن ماهی خورد درمان اضطراب با چند راهکار ساده و در لحظه

 

جدای از ژنتیک، برخی از عواملی که در ایجاد چین و چروک نقش دارند در کنترل ما هستند. به عنوان مثال، قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید می‌تواند پیری پوست را تسریع کند، زیرا اشعه ماوراء بنفش خورشید باعث التهاب و آسیب DNA در سلول‌های پوست می‌شود. اشعه ماوراء بنفش می‌تواند نه تنها باعث ایجاد چین و چروک شود، بلکه باعث سرطان پوست نیز می‌شود، به همین دلیل است که ضد آفتاب برای پوست بسیار مهم است.

جیلمن خاطرنشان کرد: قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا و کشیدن سیگار نیز می‌تواند با ایجاد فشار اکسیداتیو، حالت عدم تعادل بین تولید سلول‌ها و حذف مولکول‌های مضر به نام رادیکال‌های آزاد، باعث ایجاد چین و چروک شود. رادیکال‌های آزاد محصولات جانبی تجزیه اکسیژن در بدن هستند. اگر با رادیکال‌های آزاد از طریق آنتی اکسیدان‌ها، چه آن‌هایی که در بدن تولید می‌شوند و چه بلعیده شوند، مقابله نشوند، این ذرات بسیار واکنش پذیر می‌توانند به اجزای ساختاری پوست آسیب برسانند. جیلمن گفت، بنابراین، رژیم غذایی غنی از غذا‌هایی که حاوی سطوح بالایی از آنتی اکسیدان‌ها هستند، مانند میوه‌ها و سبزیجات، ممکن است تا حدودی به کند کردن شکل گیری چین و چروک کمک کند.

با این حال، سوای از اینکه چه می‌خورید یا از چه لوازم آرایشی برای کند کردن روند پیری استفاده می‌کنید، در نهایت باید این را بدانید که چین و چروک خواهید داشت.

tags # سلامت ، مراقبت پوست سایر اخبار اولین انسان روی زمین چند سال پیش به دنیا آمد؟ (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • آخرین مهلت ارائه پروپوزال به فراخوان طراحی سامانه هوشمند تشخیص بیماری‌های دندان
  • کشف سرنخ های جدید برای شناسایی بیماری‌های خودایمنی
  • فناوری نانو به کمک درمان بیماری‌های خودایمنی می‌آید
  • مکملی که ریه‌هایتان را تقویت می‌کند
  • ساخت حسگری دقیق برای نظارت بر سلول‌های قلب
  • درمان اصلی کبد چرب چیست؟
  • چرا چین و چروک پوست ایجاد می‌شود؟
  • چین کم‌مصرف‌ترین و کارآمدترین تراشه هوش مصنوعی را ساخت
  • فضا محیطی ایده‌آل برای درمان سرطان
  • چرا فضا به محیط ایده‌آل برای تحقیق در مورد بیماری سرطان تبدیل شده است؟