Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@01:07:14 GMT

همایش ۱۰۰ سالگی بیمارستان حشمتیه سبزوار برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۸۶۰۹۲

همایش ۱۰۰ سالگی بیمارستان حشمتیه سبزوار برگزار شد

ایسنا/خراسان رضوی همایش یک صد سالگی بیمارستان حشمتیه سبزوار یکی از قدیمی‌ترین بیمارستان‌های کشور برگزار شد.

فرماندار سبزوار در همایش یک صد سالگی بیمارستان حشمتیه که امروز 15 بهمن‌ماه برگزار شد؛ گفت: بر مبنای منابع و اسناد تاریخی بیمارستان حشمتیه سبزوار نخستین بیمارستان خراسان بزرگ و شرق کشور و دومین بیمارستان کشور بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد برادران افزود: گرامیداشت یک صد سالگی بیمارستان حشمتیه مبین این موضوع است که این منطقه، منطقه‌ای با هویت، اصیل و با ظرفیتی است که در آن سال‌ها توانسته دومین بیمارستان کشور بعد از تهران و اولین بیمارستان شرق ایران را بنا نماید.

وی تصریح کرد: سبزوار همواره بزرگانی در طول تاریخ داشته که منشاء خدمات زیادی بوده‌اند و از جمله احداث همین بیمارستان قدیمی و سپس نوسازی و تجدید بنای آن که امروز از مجهزترین مراکز بهداشتی و درمانی خراسان رضوی است.

برادران با اشاره به اینکه سبزوار از قطب‌های پزشکی شرق کشور است، گفت: در بیمارستان حشمتیه این شهرستان خدمات درمانی در بخش‌های آنژیوگرافی، جراحی قلب باز، استندگذاری، بازتوانی قلب، جراحی چشم، عمل پیوندی چشم و دندانپزشکی کودکان ارائه می‌شود.

فرماندار سبزوار بیان کرد: همچنین در سال جاری با کسب مجوزهای لازم اجازه پذیرش بیماران خارجی در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی حشمتیه فراهم شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز در این همایش عنوان کرد: اولین بیمارستان ایران، بیمارستان سینای تهران با ۱۳۰ سال قدمت، دومین بیمارستان ایران بیمارستان حشمتیه سبزوار با یک صد سال قدمت و سومین بیمارستان ایران بیمارستان امام رضای مشهد با ۹۸ سال قدمت است.

علیرضا مسلم افزود: بیمارستان حشمتیه سبزوار در بهمن‌ماه سال 1298 با تلاش‌های  دکتر قاسم غنی از پزشکان طب نوین سبزوار، سرمایه‌گذاری سالار حشمت فرماندار وقت سبزوار و خیران در باغی به مساحت 13 هزار متر مربع و زیر بنای 4 هزار و 500 متر مربع احداث شد.

وی مطرح کرد: این بیمارستان 12 تختخوابی در سه بخش چشم، جراحی و عمومی آغاز به کار کرد، به پاسداشت فرماندار وقت سبزوار سالار حشمت نام این بیمارستان حشمتیه نامیده شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با اشاره به اینکه بیمارستان حشمتیه در ابتدای دهه 80 حدود 160 تخت فعال داشت، افزود: با پیگیری طرح توسعه‌ای آن، این بیمارستان در بهمن 94 در مساحت 19 هزار متر مربع با هشت طبقه و 205 تخت فعال در بخش‌های تخصصصی و فوق تخصصی با هزینه 650 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

مسلم ادامه داد: این همایش با هدف معرفی این بیمارستان، برند سازی ظرفیت‌های درمانی و بهداشتی شهرستان و توسعه گردشگری سلامت برگزار شد.

وی تصریح کرد: از زمان اعلام فراخوان جمع‌آوری عکس‌ها و اسناد قدیمی بیمارستان حشمتیه سبزوار در آبان سال جاری حدود پنج هزار مستند تصویری و نوشتاری جمع‌آوری شده که ۷۰ اثر در قالب عکس، اسناد قدیمی، لوازم و کتب پزشکی در قالب نمایشگاهی در معرض بازدید علاقه‌مندان قرار گرفت.

دبیر ستاد گرامیداشت یک صدمین سال تأسیس بیمارستان حشمتیه نیز عنوان کرد: عملیات بازپیرایی و مرمت سردرب قدیمی این بیمارستان انجام شده و اقدامات لازم برای ثبت آن در فهرست آثار ملی کشور پیگیری می‌شود.

باقرزاده گفت: تجلیل از پیشکسوتان حوزه سلامت و کارکنان قدیمی بیمارستان، رونمایی از تمبر و سنگ نوشته یادمان یک صدمین سال آن و بازگشایی درب قدیمی برخی برنامه‌های گرامیداشت یک صدمین سال تأسیس بیمارستان حشمتیه سبزوار بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بيمارستان سبزوار بیمارستان حشمتیه سبزوار دومین بیمارستان بیمارستان ایران برگزار شد یک صد سال متر مربع سال قدمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۶۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین‌المللی شعر عربی رضوی در هویزه برگزار می‌شود

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، نخستین جلسه هماهنگی برگزاری همایش‌های شعر رضوی (عربی و فارسی) از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی (یادمان دعبل خزاعی) در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد. 

در این جلسه، شهرستان هویزه به عنوان اولین شهرستان برگزار کننده همایش بین‌المللی شعر عربی رضوی، میزبان شاعران، مهمانان ویژه و علاقه‌مندان به شعر عربی خواهد بود. این همایش ساعت ۲۰ جمعه ۷ اردیبهشت در مجتمع فرهنگی فدک شهرستان هویزه برگزار می‌شود.

گفتنی است، چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی به دبیری سیدشبر محسنی حسین‌پور با هدف استفاده از ابزار مؤثر و زبان گویای شعر در جهت ترویج معارف دینی و رضوی، ایجاد جریان تولید محتوا در حوزه شعر رضوی از طریق برگزاری سلسله نشست‌های نقد و بررسی و محافل شعر و حمایت از شاعران آیینی کشور به ویژه شاعران جوان برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهربانو منصوریان در 39 سالگی طلایی شد
  • همایش حدنگاری برای تسهیل اجرای کاداستر برگزار شد
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار می‌شود
  • افزایش ده درصدی ارائه خدمات آزمایشگاهی بیمارستان حشمتیه سبزوار
  • همایش بین‌المللی شعر عربی رضوی در هویزه برگزار می‌شود
  • کمک یک میلیارد ریالی خیّر سلامت به بیمارستان شهید بهشتی سبزوار
  • قدردانی از خانواده خیر سلامت در بیمارستان واسعی سبزوار
  • همایش فصلی اوج هنر برگزار شد
  • برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران
  • همایش پیاده روی خانوادگی در دهدشت