Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-18@05:04:22 GMT

طرزتهیه قهوه خانگی بدون دستگاه

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۸۷۴۹۳

در این مطلب دستورالعمل تهیه قهوه فوری خانگی را به شما عزیزان آموزش داده‌ایم. ناطقان: خیلی وقت‌ها پیش می‌آید هوس قهوه کرده‌ایم و حوصله رفتن به کافه هم نداریم؛ بهترین راه حل این است که در خانه دست به کار شویم و قهوه خانگی درست کنیم. با هر نوع افزودنی که می‌خواهیم؛ با شیر، بدون شیر، تلخ، شیرین و ..

مواد لازم:

آب گرم: یک فنجان
قهوه: ۱ تا ۲ قاشق
شکر: به مقدار نیاز
شیر یا خانه: به مقدار نیاز

طرز تهیه قهوه فوری خانگی بدون دستگاه

طرز تهیه و دستور پخت:

۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای اینکه بتوانید خیلی سریع و آسان یک فنجان آب را داغ کنید، آن را برای مدت ۱ دقیقه در مایکرویو قرار بدهید. علاوه بر این، می‌توانید آب را درون یک کتری ساده روی گاز یا در یک کاری برقی جوش بیاورید. یادتان باشد که آب را با دمای متوسط رو به زیاد جوش بیاورید و درست قبل از اینکه شروع کند به قل‌قل کردن، آن را از روی گاز بردارید.

۲. اگر قصد دارید که تنها برای یک نفر قهوه درست کنید، ۱ فنجان آب داغ کنید. اما اگر تعداد نفرات بیشتر باشد، باید برای هرکدام از آن‌ها ۱ فنجان آب داغ کنید. درضمن اگر آب را درون یک کتری به جوش بیاورید، ریختن آب داغ در لیوان برایتان آسان‌تر خواهد شد.

۳. در این مرحله ۱ الی ۲ قاشق چای خوری از قهوه فوری را در لیوان خود بریزید. بهتر است که اول دستورالعمل نوشته شده در پشت جعبه قهوه فوری خود را بخوانید و ببینید برای اینکه مزه قهوه در بهترین حالت خود باشد، باید در هر لیوان چه اندازه قهوه بریزید. بسیاری از کمپانی‌های تولید قهوه پیشنهاد می‌کنند که به ازای هر فنجان آب جوش (که معادل ۲۴۰ میلی لیتر است) ۱ الی ۲ قاشق چای خوری قهوه فوری در آن بریزید.

۴. اگر دوست دارید که قهوه قوی‌تر باشد، مقداری بیشتر از آنچه گفته شد قهوه در ۱ فنجان آب جوش بریزید. اگر هم قهوه ملایم دوست دارید بهتر است که از مقداری کمتر از چیزی که در پشت شیشه قهوه نوشته شده است استفاده کنید.

۵. در مرحله بعدی، قهوه فوری را با یک قاشق غذاخوری آب سرد مخلوط کنید. مخلوط کردن قهوه با کمی آب سرد آن را به آرامی حل می‌کند. اگر قبل از اینکه آب جوش را در لیوان بریزید، اول قهوه فوری را به آرامی در آب سرد حل کنید مزه آن خیلی بهتر می‌شود تا زمانی که آن را با آب داغ حل کنید و به آن شوک وارد کنید.

۶. در این مرحله از طرز تهیه قهوه به آرامی و با دقت آب جوش را در لیوان بریزید، به خصوص اگر با کتری آب را جوش نیاورده‌اید. یادتان باشد که اگر قهوه خود را تلخ و سیاه دوست ندارید، در لیوان برای شیر یا خامه هم جا بگذارید.

۷. بعد از اینکه آب جوش را به قهوه اضافه کردید، اگر دوست داشته باشید مزه قهوه بهتر بشود می‌توانید به آن هر طعم دهنده دیگری که می‌خواهید را اضافه کنید.

به عنوان مثال، شما می‌توانید به قهوه خود یک قاشق چای خوری شکر سفید یا شکر قهوه‌ای، پودر کاکائو، دارچین و یا همه این‌ها را اضافه کنید. علاوه بر این، شما می‌توانید در قهوه خود کمی خامه طعم‌دار بریزید. اما یادتان باشد که خامه‌های طعم‌دار معمولا خیلی شیرین هستند، به همین دلیل بهتر است که همراه با این مدل خامه از شکر استفاده نکنید. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: طرز تهیه ، قهوه خانگی ، بدون دستگاه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: طرز تهیه قهوه خانگی بدون دستگاه قاشق چای خوری قهوه فوری قهوه خانگی ۱ فنجان آب تهیه قهوه آب جوش قهوه خود داغ کنید آب سرد ۲ قاشق آب داغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۷۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار قرمز هواشناسی در جنوب کرمان بدون تلفات جانی/ سیل امسال خسارت کمتری داشته است 

محمدمهدی فداکار بعد از ظهر چهارشنبه ۲۹ فروردین در حاشیه بازدید از رودخانه شور جیرفت گفت: احداث سیل‌بند، لایروبی رودخانه‌ها، همراهی مردم و استقرار دستگاه‌ها و ادوات از جمله دلایل مدیریت بارش باران  طی امسال بوده است‌. 

وی افزود : به لطف خدا امسال شاهد بارندگی خوبی در منطقه بودیم و طبق پیش‌بینی هواشناسی، ۴ شهرستان منوجان، قلعه‌گنج، رودبار جنوب و جازموریان بارندگی قابل توجهی داشتند، علاوه براین در بالا دست‌ها نیز شاهد بارندگی خوبی بوده‌ایم. 

استاندار کرمان با بیان این مطلب که بارندگی امسال موجب حوادث کمتری شده است، بیان کرد: تعداد زیادی از مسیل‌ها و سیل‌بندها اصلاح و رودخانه‌ها لایروبی شد که به عنوان نمونه در منوجان ۴۸ کیلومتر رودخانه لایروبی و سیل بند احداث شد. 

وی مداوم نبودن بارش‌ها را یکی دیگر از دلایل پایین بودن خسارت بیان کرد و افزود: در بخش زیرساختی مشکلاتی در زمینه راه‌ و پل‌ها به دلیل شدت بارش بوجود آمد که در حال برطرف شدن است. 

فداکار با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی آسیب زیادی بوجود نیامده است، بیان داشت:  به دلیل اطلاع‌رسانی خوبی که انجام شد،  مردم همراهی رضایت بخشی داشتند که باید از رسانه‌ها نیز تشکر کرد همچنین به لطف خدا هیچگونه حادثه جانی نداشتیم.

وی با بیان این مطلب که ۴ مفقودی در شهرستان عنبرآباد و ارزوئیه داشتیم که همگی پیدا شدند و به آغوش خانواده بازگشتند، بیان داشت: ۴۰ رأس دام نیز تلفات داشتیم و دلیل آن بی‌توجهی به تذکرات داده شده بود، همچنین مختصر قطعی برق نیز در منطقه داشتیم که اصلاح شد. 

استاندار کرمان گفت: در استان کرمان، بیش از ۵۰۰ دستگاه مستقر شده است که ۳۰۰ دستگاه آن فقط در جنوب استان کرمان استقرار پیدا کرده و آماده خدمات‌رسانی به مردم در منطقه بوده‌اند. 

وی بیان داشت: بارشی که از بالا دست وارد هلیل‌رود می‌شود و در نهایت به جازموریان منتقل می‌شود، باعث تقویت جازموریان می‌شود. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • هشدار قرمز هواشناسی در جنوب کرمان بدون تلفات جانی/ سیل امسال خسارت کمتری داشته است 
  • مرکز تعمیرات لوازم خانگی آاگ در تبریز
  • بهترین و ساده ترین روش پاک کردن کنگر کوهی
  • روش های بازکردن قفل گوشی
  • دستگاه دافع حشرات پارسیان دافع
  • بارش‌های زیبای بهاری در فارس؛ با برکت، بدون خسارت
  • ثبت برند بدون دریافت مجوز امکان ندارد
  • سالاد فیله مرغ سوخاری با سس رنچ، جذاب‌ترین سالادی که تابه‌حال خورده‌اید
  • ارائه خدمات بانکی به افراد بالای 65 سال بدون صف در شعب بانک ملت
  • کشف لوازم خانگی قاچاق در حاجی آباد