Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نظر می‌رسد که نزدیکی میان «تل‌آویو» و «ریاض»٬ یک صهیونیست را جسور کرده تا از «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان درخواست دیدار از محل تولدش در شهر «نجران» واقع در جنوب عربستان را داشته باشد.

اخبار بین الملل- روز شنبه 1 فوریه 2020(12 بهمن) یک کیلپ ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن یک صهیونیست که خودش را با نام «داوود بن یوسف شکر» معرفی می‌کرد٬ با ادعای اینکه در سال 1944 در نجران عربستان متولد شده٬‌ درخواست سفر به این کشور و دیدار از محل تولدش را داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرد صهیونیست از محمد بن سلمان خواست تا این خواسته او را قبول کند.

این درخواست فرد صهیونیست موسوم به داود بن یوسف شکر٬ یک هفته پس از اعلام خبر صدور مجوز سفر به عربستان برای صهیونیست‌ها و نیز آشکار شدن شواهد عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی با عربستان منتشر شد؛ هرچند که سعودی‌ها برای جلوگیری از افشای این رسوایی بزرگ تلاش زیادی می‌کنند.

«محمد سعود» فعال سعودی که بیش از یک بار به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده٬ بارزترین دلیل برای افشای روابط محکم میان ریاض و تل‌آویو است.

سعود با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر و تعدادی از مقامات ارشد صهیونیستی دیدار و حتی از چند صهیونیست در منزل خودش پذیرایی کرده؛ تا جایی که نتانیاهو لقب نماینده «حزب لیکود» در عربستان را به او داده است.

تحرکات عربستان در زمینه عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی از سال 2018 آغاز شد؛ روزنامه وال استریت ژورنال نوشت که « سعود القحطانی» وزیر سابق دیوان پادشاهی و مشاور بن سلمان از جمله مسئولان عادی‌سازی روابط میان سعودی‌ها و صهیونیست‌هاست.

این روزنامه آمریکایی گزارش داد که القحطانی به رسانه‌ها و ابزار تحریک افکار عمومی دستور داده بود تا فضا را برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی٬ در میان شهروندان سعودی آماده کنند.

روزنامه مذکور همچنین افشا کرد که « احمد عسیری» معاون سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان٬ پیش از برکناری از این سمت به دنبال جنایت قتل « جمال خاشقجی » روزنامه نگار مخالف سعودی٬ چندین بار در مناسبت‌های مختلف به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده بود.

در همین راستا «عبدالحمید الغبین» نویسنده و روزنامه‌نگار سعودی نوشت که اسرائیل هیچ خطر موجودیتی برای عربستان ندارد و پیش‌بینی می‌شود که روابط میان دوطرف ظرف دوسال آینده کاملا عادی شود.

این نویسنده سعودی در دسامبر 2018 طی مصاحبه‌ای با شبکه عبری زبان «i24 NEWS» اظهار داشت که به رسمیت شناختن «قدس غربی» به عنوان پایتخت اسرائیل منجر به صلح در منطقه خواهد شد!

وی با ادعای اینکه مسئله فلسطین دیگر مهم نیست٬ اعلام کرد که چه اهمیتی دارد چه کسی اماکن مقدس قدس را مدیریت کند؛ مادامی که مسلمانان می‌توانند از آنجا دیدار کنند!

همه این عوامل باعث شد تا مرد صهیونیستی موسوم به داود بن یوسف شکر جسارت درخواست سفر به عربستان و نیز انتظار پذیرش آن از جانب ولیعهد سعودی را پیدا کند.

در این راستا سایت «آریش» که یکی از سایت‌های متخصص در امور تاریخی یهود است طی گزارشی چندین سوال درباره اینکه یهودیان در زمین‌های عربستان بیش از آمریکا حق دارند٬ مطرح کرد.

در این گزارش آمده که شهرهای « خیبر » و «یثرب» که الان با نام «مدینه منوره» در شمال شبه جزیره عربستان شناخته می‌شود٬ قرن‌ها پیش از ظهور یهودیان در آمریکا٬ نمایانگر بزرگترین منطقه جامعه باشکوه یهودی در جهان بودند.

همچنین سایت صهیونیستی «هاگای مازوز» خواستار نابودی همه نمادهای مسلمانان در زمینه‌های مذهبی و هنری و اقتصادی و علمی شده است.

محمد بن سلمان در 2 آوریل 2018 در گفتگو با مجله «آتلانتیک» آمریکا بر حق یهودیان در سرزمین فلسطین که می‌خواهند حاکمیت اجداد خود را گسترش دهند تاکید کرده بود.

بن سلمان گفته بود که ملت یهود حق زندگی در کشور ملت خود و یا حداقل بخشی از آن را دارند و اسرائیل در مقایسه با حجم زمین‌های خود اقتصاد بزرگی داشته و عربستان هیچ مشکلی با یهود ندارد.

اینگونه اظهارات ولیعهد سعودی و سیاست‌های وی به اضافه روابط گرم و پنهان میان کشورهای عربی و رژیم اشغالگر٬ به شکل قابل توجهی از این ادعای صهیونیست‌ها مبنی بر اینکه کشورهای عربی به یهودیانی که از دهه‌های گذشته به فلسطین آمده‌اند ستم کرده و یهودیان خواستار گرفتن غرامت و یا پس‌گرفتن سرزمین‌های خود هستند٬ حمایت می‌کند.

همچنین سیاست برخی رژیم‌های عربی در قبال رژیم اشغالگر٬ به صهیونیست‌ها که در تلاش برای وضع قوانین جدید در سازمان ملل مبنی بر اینکه حدود یک میلیون یهودی غرامت خیالی خود را به دلیل از دست دادن املاک و زمین‌هایشان در کشورهای عربی و اسلامی از زمان ورود مسلمانان به قلعه خیبر ٬به اندازه چند تریلیون دلار می‌خواهند٬ کمک می‌کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: محمد بن سلمان تل آویو عربستان جمال خاشقجی خیبر سازمان ملل عربستان صهیونیست ها رژیم سعودی عادی سازی روابط محمد بن سلمان کشورهای عربی رژیم اشغالگر صهیونیست ها روابط میان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۷۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند

«علیرضا عنایتی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی در گفت‌وگو با شبکه العربیه اعلام کرد: امسال در موسم حج ۹۰ هزار ایرانی عازم سرزمین وحی خواهند شد.

سفیر ایران در ریاض درباره اعزام عمره گزاران ایرانی به عربستان تاکید کرد: این اقدام در چارچوب مراحل توافقی است که در ماه مارس میان وزرای خارجه دو کشور در پکن منعقد شد.

وی همچنین در این گفت‌وگو بازگشت پروازهای مستقیم بین دو کشور و چندین پرواز عمره را از جمله مراحل اجرای این توافقنامه ذکر کرد.

عنایتی افزود: این پروازها به مدت ۲۰ روز تا قبل از آغاز موسم حج ادامه خواهد داشت و تعداد کل عمره‌گزاران ایرانی تا آن زمان که پروازهای عمره پایان خواهد یافت به ۶۰۰۰ نفر خواهد رسید.

وی درباره حج‌گزاران ایرانی در موسم حج امسال نیز گفت: بر اساس توافق میان سازمان حج و زیارت ایران و وزیر امور اسلامی در عربستان سعودی ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد.

گفتنی است؛ روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه پس از گذشت ۹ سال وقفه، نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی با استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان، سرکنسول کشورمان و مسؤولان حج و عمره ایران و عربستان وارد مدینه منوره شدند.

سفیر کشورمان در ریاض با ابراز خرسندی از ورود عمره‌گزاران ایرانی پس از یک توقف طولانی، تبادل سفرهای زیارتی را علاوه بر برکات معنوی و روحی، موجب نزدیکی بیشتر دو ملت و استحکام روابط دو کشور دانست.

عنایتی با اشاره به اشتیاق هموطنان ایرانی برای تشرف به زیارت خانه خدا، مسجد نبوی شریف و حرم مطهر رسول الله و ائمه بقیع علیهم السلام اضافه کرد: به‌لطف الهی و با تلاش‌های مستمر نهادهای ذی‌ربط این امر میسر گردید و به امید خداوند این مسیر بعد از حج تمتع با تلاش‌های سازمان‌های ذی‌ربط ادامه خواهد یافت.

عنایتی همچنین از مسؤولان پادشاهی عربستان سعودی از جمله وزارت خارجه این کشور برای همکاری‌های مربوطه تشکر کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • رئیسی در پاکستان : رژیم صهیونیستی از اختلافات میان کشورهای اسلامی سوءاستفاده می‌کند
  • ابرپروژه لاین عربستان به مشکل خورد