Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@06:56:07 GMT

گفت‌وگوی ایکنا با نویسنده‌ای از جنس جنگ و انقلاب

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۸۸۰۹۷

گفت‌وگوی ایکنا با نویسنده‌ای از جنس جنگ و انقلاب

گروه فرهنگی ـ نویسنده کتاب‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی گفت: از 20 سالگی مشغول به نویسندگی شدم و کتاب‌هایی در حوزه دفاع مقدس از جمله «زنگ تاریخ در سال 84»، « چرایی و چگونگی جنگ» و کتاب «تانیش» را به رشته تحریر در آورده‌ام.

«به پنجعلی که رسیدم بعد از احوالپرسی و خوش و بش دستم را کشیدم تا گوشه‌ای بشینیم اما او دستم را نگه داشت و گفت می‌خواهم عکس یک روحانی خیلی بزرگ را بهت نشون بدم، بعد دست کرد داخل جیب ژاکتش و عکس سیاه و سفید از یک روحانی بیرون آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زل زدم به عکس، گفت: میشناسیش! گفتم نه کیه؟ گفت: حضرت آیت الله العظمی امام خمینی رهبر مسلمانان جهان، چشم‌هایم را دوختم به عکس و گفتم امام، امام خمینی که میگن اینه!

عکس را از دست پنجعلی گرفتم نگاهش کردم و گفتم آدم وقتی نگاهش می‌کنه یه جوری می‌شه مگه اون با آخوندهای دیگه چه فرقی می‌کنه؟ پنجعلی می‌خواست چیزی بگوید که پریدم وسط حرفش و گفتم خوب است بشینیم، پنجعلی گفت اول باید عکس امام را ببوسی بعد سه تا صلوات برای سلامتیش بگی تا اجازه بدم بشینی.
عکس که معلوم بود خیلی دست به دست شده بود را به لبهایم چسبوندم عکس عزیزترین کسی بود که تا آن روز دیده بودم با اینکه اولین بار بود که عکس آن مرد خدا را می‌دیدم اما مثل اینکه عکس آشناترین آشنایانم را دیده بودم و با دیدن عکس امام فهمیدم خیلی بهش علاقه دارم، جنس علاقه‌ام به امام با علایق دیگر، زمین تا آسمان فرق داشت».

این بخشی از کتاب «تانیش» به قلم علی‌اکبر رئیسی نویسنده کتاب‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در چهارمحال‌وبختیاری است که در ادامه گفت‌وگوی ایکنا با این نویسنده را با هم می‌خوانیم.

علی‌اکبر رئیسی در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری در معرفی خود، اظهار کرد: بنده بازنشسته سپاه پاسدارن استان هستم و در حال حاضر به کار کشاورزی می‌پردازم، حدود سه سال در رسته نیروی زمینی گردان پیاده عملیاتی یا زهرا و امام سجاد(ع) افتخار حضور در جبهه‌های حق علیه باطل را داشتم.

وی ادامه داد: از 20 سالگی نویسندگی را آغاز کردم و کتاب‌های فراوانی از جمله «من باید بتوانم» در حوزه کودک و نوجوان، و کتاب‌هایی نظیر «زنگ تاریخ»، «چرایی و چگونگی جنگ»، «ابتکارات و نوآوری‌های دفاع مقدس» و «تانیش» که به خاطرات جنگ می‌پردازد را در حوزه دفاع مقدس به رشته تحریر در آوردم، «نمایش نور» با موضوع اسرای واقعه کربلا در سال 90 و کتاب «نومردانی از پارس» از جمله دیگر کتاب‌های بنده است.

رئیسی تصریح کرد: کتاب «مهمانانی از بهشت» نیز اکنون آماده چاپ است اما متأسفانه متولی چاپ آن هنوز وجود ندارد، گاهی شهدا بعد از شهادت نمودی در دنیا پیدا می‌کنند یعنی به مرحله‌ای از عرفان دست می‌یابند که در دنیا حضور فیزیکی پیدا می‌کنند و موضوع کتاب مهمانانی از بهشت نیز در رابطه با همین موضوع است که از مستندات بهره گرفته‌ام اما به دلیل مشکلات مالی هنوز امکان چاپ کتاب را پیدا نکرده‌ام.

وی در رابطه با کتاب تانیش بیان کرد: در سال ۱۳۷۰ مقام معظم رهبری بر صفحه اول کتاب «یاد یاران» که نویسنده آن یکی از دوستانم به نام حمید داوود آبادی بود نوشتند: «آیا این از معراج برگشتگان می‌توانند حال و هوای آن روزها را در خود نگه دارند و به دیگران منتقل کنند؟»، با خواندن این این جمله تصمیم گرفتم خاطرات کسانی که از جبهه‌ها بازگشتند و یا حتی کسانی که شهید شدند را در کتابی جمع آوری کنم لذا کتاب «تانیش» را که ویژه جوانان و نوجوانان است در سال 96 و در ۲۵۰ صفحه با کمک حوزه هنری تبلیغات اسلامی استان به چاپ رساندم.

این نویسنده تصریح کرد: بخشی از این کتاب در رابطه با خاطرات سال‌های 56 و 57 و دوران انقلاب است و بخش دیگر آن در رابطه با حضور رزمندگان در جبهه و عملیات خط مقدم تحلیل شده است.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس دو مقوله فرهنگ جبهه و فرهنگ جنگ مطرح شده است که کشت و کشتار و آنچه که از جنگ در ذهن عامه مردم ترسیم شده است به عنوان فرهنگ جنگ و فرایندهایی را که رزمندگان از خانه تا جبهه می‌آموزند و با آن‌ها تربیت می‌شوند و آن‌ها به کار می‌گیرند، فرهنگ جنگ گویند، مانند پذیرایی از اسرا در جنگ‌ از جمله رفتارهایی است که به دلیل همین تربیت در خانواده‌ها رخ می‌دهد و در طول تاریخ غیر از جنگ‌های حضرت رسول(ص) نمونه آن‌را پیدا نمی‌کنیم.

نویسنده آثار انقلابی با بیان اینکه این کتاب در یک نوبت چاپ شده است، اظهار کرد: متأسفانه تبلیغ و بازاریابی در حوزه کتاب‌های ارزشی و انقلابی ضعیف است و کتاب‌های این حوزه کمتر شناخته می‌شوند و ارگان‌های دولتی نیز در این حوزه دخالت مؤثری ندارند.

وی با اشاره به اینکه مدت زمان تحریر این کتاب ۸ ماه به طول انجامید، گفت: در این کتاب از خاطرات و مستندات چهار تن از دوستان و همرزمانم با نام‌های ایرج کریمی، بیژن بهرامی، قاسم بابایی و محمد خدادادی در تکمیل مستندسازی و خاطرات استفاده شده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا چهارمحال و بختیاری نویسنده انقلابی دهه فجر دفاع مقدس فرهنگ جنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۸۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقه بزرگ کتابخوانی به مناسبت شهادت امام علی (ع) + جوایز ویژه

انتشارات صدرا  به مناسبت ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن سالروز شهادت امام علی (ع) مسابقه‌ کتابخوانی سراسری برگزار می نماید.

علاقه مندان برای شرکت در مسابقه کتاب‌خوانی ولادت حضرت علی (ع) می‌توانند کتاب سیری در نهج البلاغه، اثر ماندگار شهید آیت‌الله مرتضی  مطهری را مطالعه نموده و از تاریخ 10 فروردین ماه لغایت 31 فروردین 1402 به سوالات مسابقه پاسخ دهند.

 

 

شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات از طریق صفحه مسابقه در سایت انتشارات صدرا (مرکز نشر آثار استاد شهید مطهری) انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است که شرکت در این مسابقه برای تمامی علاقه‌مندان رایگان و بدون هزینه می‌باشد.

همچنین علاقه مندان می توانند برای تهیه  کتاب سیری در نهج البلاغه از سایت انتشارات صدرا اقدام نمایند و با ارسال رایگان در سراسر کشور دریافت نمایند.  پس از تکمیل مراحل خرید، کتاب حداکثر ظرف 3 روز کاری به خریداران در سراسر کشور تحویل داده خواهد شد. همچنین مطالعه این کتاب حدودا 8 ساعت از زمان شما را به خود اختصاص می‌دهد.

 

 

جوایز مسابقه کتابخوانی شهادت امام علی (ع):

جوایز این مسابقه به سه بخش تقسیم می شود که از طرف انتشارات صدرا اهدا خواهد شد:

1. سه نفر اولی که بالاترین امتیاز را کسب کنند:

نفر اول: 3 میلیون تومان نفر دوم: 2.5 میلیون تومان نفر سوم: 2 میلیون تومان

2. شرکت کنندگانی که با دعوت از دوستان و اطرافیان خود، بیشترین آمار اطلاع رسانی را داشته باشند. جوایز این گروه عبارت است از:

سه نفر برتر، هر یک از نفرات 2 میلیون تومان

3. همچنین به 3 نفر از بین تمامی افرادی که در این مسابقه شرکت نموده‌اند، به قید قرعه مبلغ 1 میلیون تومان به هر یک اهدا خواهد شد.

برگزیدگان در این مسابقه در اردیبهشت ماه 1403 در سایت انتشارات صدرا معرفی شده و جوایز خود را دریافت می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر و پاسخ به سوالات خود می‌توانید به صفحه مسابقه در سایت انتشارات صدرا مراجعه نمایید.

 

دیگر خبرها

  • «رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند
  • مسابقه بزرگ کتابخوانی به مناسبت شهادت امام علی (ع) + جوایز ویژه
  • وزیر ارشاد: سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد/ ارز مبادله‌ای برای زائران حج تمتع تخصیص یافته/ امسال مناطق محروم در طرح یارانه خرید کتاب دیده می شود
  • کتاب «سه چهارده» رونمایی شد
  • ساره خسروی؛ مترجم: روانشناسان خواندن «سلام زیبا» را به مراجعین خود پیشنهاد می‌کنند
  • رهبر انقلاب با قدرت و حکمت امروز در حال اداره کشور است
  • مبانی ما در کار؛ اسلام، اصول انقلاب و فرهنگ اهل بیت (ع) باشد
  • شنیدن رنج‌ مردم برایم عادی نشده!
  • رونمایی از کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در مدرسه علمیه مروی
  • رونمایی کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش