Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@21:48:41 GMT

چرا چای داغ نخوریم؟

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۸۸۱۷۲

چرا چای داغ نخوریم؟

ایسنا/لرستان یک متخصص گوارش و بیماری‌های داخلی با اشاره به این‌که نوشیدن چای داغ عامل بسیاری از سوءهاضمه‌هاست، گفت: توصیه ما به افرادی که به خوردن چای عادت دارند این است که چای را به صورت کمرنگ مصرف کنند.

اکبر خسروی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بسیاری از سوءهاضمه‌ها و بیماری‌های دستگاه گوارش براثر نوشیدن چای داغ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: توصیه ما به مردم این است که چای کمرنگ مصرف کنید و هر نوع نوشیدنی را داغ مصرف نکنید چراکه زمینه سرطان معده و مری ایجاد می‌شود.

خسروی با اشاره به این‌که برخی از افراد به خوردن چای عادت دارند، عنوان کرد: توصیه ما به این افراد این است که تعداد وعده‌های چای را کم کرده و آن‌را داغ داغ نخورید و حتی‌الامکان از چای داخلی استفاده کنید چراکه مواد افزودنی آن کم است.

این متخصص گوارش و بیماری‌های داخلی تصریح کرد: در فرهنگ ما از قدیم‌الایام تاکنون خوردن چای به صورت لب‌سوز و قندپهلو در خانه‌ها مرسوم بوده، در صورتی که خوردن قند زیاد باعث ایجاد کبد چرب و چای داغ باعث سوختن مری و معده و فراهم‌سازی زمینه سرطان می‌شود.

وی با اشاره به این‌که نفخ و باد شکم از علائم روده تحریک‌پذیر است، بیان کرد: بیماری دیگری مانند سلیاک داریم که در آزمایشات  مشخص نیست و در آن افراد به گندم حساس هستند.

خسروی با اشاره به این‌که سه ماده غذایی شیر، نوشیدنی گازدار، حبوبات و گندم در بدن ما نفخ ایجاد می‌کند، اضافه کرد: گاهی اوقات روده سروصدا دارد که دلیل آن تحرکات روده‌ای است.

این متخصص گوارش و بیماری‌های داخلی تأکید کرد: ورم و نفخ معده به ویژه در سنین بالا بسیار جدی است و باید مورد بررسی قرار بگیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی سرطان معده چای داغ پزشک متخصص توصیه ما خوردن چای چای داغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۸۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک سالگی جنگ داخلی سودان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از ابیجان، ۱۵ آوریل ۲۰۲۳ صدای تیراندازی و دود ناشی از انفجار در خارطوم پایتخت سودان، بعد از چند هفته تنش میان دو ژنرال قدرتمند کشور، از شروع یک درگیری ویرانگر و فرسایشی خبر داد.
درگیری میان نیرو‌های واکنش سریع ژنرال حمیدتی و نیرو‌های ژنرال عبدالبرهان فرمانده ارتش در این روز آغاز شد یک سال بعد در غیاب اراده بین المللی، نتیجه‌ای جز ویرانی و بدبختی برای سودان حاصل نشده است و نخست وزیر سابق سودان، عبدالله حمدوک، خطاب به طرفین خصومت، از آنها می‌خواهد به درگیری‌ها پایان دهند.
به گزارش سازمان ملل حدود ۱۰ میلیون نفر از جمعیت ۲۵ میلیونی سودان آواره شده اند و کشور در آستانه قحطی قرار دارد. کریستین لیندمایر، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی، درباره بحران انسانی هشدار می‌دهد. وی گفت: در زمانه‌ای که جهان با بحران‌های متعدد روبروست، کمک به سودان به حداقل رسیده و تنها ۱۷ درصد کمک تصویب شده سازمان بهداشت جهانی به این کشور، تامین مالی شده است. 
برنامه جهانی غذا نیز از به زانو درآمدن مردم سودان می‌گوید. بنا بر اعلام سازمان ملل متحد، دستکم ۵ میلیون سودانی در ماه‌های آینده دچار بحران غذایی فاجعه بار می‌شوند. تد شعبان معاون مدیر کل یونیسف نیز از این وضعیت گلایه می‌کند. وی گفت: از جنگ سودان صحبتی نمی‌شود، سودان فراموش شده است. ۲۰ سال قبل در جریان جنگ دارفور، اینگونه نبود. اما الان فقط شاهد سکوت هستیم. 
یک سال بعد از شروع جنگ داخلی، هیچ تماس امیدبخشی میان ژنرال عبدالبرهان و ژنرال حمیدتی برقرار نیست و سودان همچنان رنج می‌برد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات:
۱. عبدالله حمدوک، نخست وزیر سابق سودان
۲. کریستین لیندمایر، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی
۳. تد شعبان، معاون مدیر کل یونیسف

دیگر خبرها

  • قیمت پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار در آخرین روز فروردین
  • لغو پروازهای داخلی تا ساعت ۱۰:۳۰ صبح
  • نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم؛ با تهدید وجودی روبه‌رو هستیم
  • تعطیلی پنجشنبه نوعی تحریم داخلی است
  • مشخصات ردمی 13 5G و پوکو M7 پرو 5G لو رفت
  • مشخصات ردمی 13 5G و پوکو M۷ پرو 5G لو رفت
  • یک سالگی جنگ داخلی سودان
  • چطور از تلگرام بیزنس درآمدزایی کنیم؟
  • کدام غذاها را در سفر نخوریم ؟
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان