Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-23@13:05:44 GMT

غیرفعال شدن کارت هوشمند ناوگان جاده‌ای

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۸۸۲۳۳

غیرفعال شدن کارت هوشمند ناوگان جاده‌ای

پول نیوز - معاون وزیر راه از ابلاغ دستورالعمل صدور، تمدید، تعویض و لغو برگ فعالیت ناوگان حمل‌ونقل بار و مسافر برون شهری و روستایی با هدف کاهش تصادفات جاده‌ای خبر داد.

به گزارش پول نیوز، عبدالهاشم حسن‌نیا با بیان این‌که  این دستورالعمل به استناد آیین‌نامه اجرایی قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، در پنج فصل و 14 ماده تدوین و جهت اجرا به ادارات استانی ابلاغ شده است، اظهار کرد: بر اساس ماده 14 این دستورالعمل، در صورت ارتکاب هر کدام از تخلفات مندرج در جدول ذیل این ماده، موضوع با دعوت از مالک ناوگان در کمیسیونی متشکل از مدیرکل، معاون حمل و نقل و مسئول واحد حقوقی اداره‌کل استان رسیدگی و باتوجه به نوع، دفعات و تکرار تخلفات نسبت به تذکر یا غیرفعال کردن کارت هوشمند ناوگان مربوطه تا مدت حداکثر یکسال اتخاذ تصمیم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در موارد خاص و حسب ضرورت کمیسیون ویژه در ستاد با حضور نمایندگان دفاتر ستادی، تشکیل و مطابق مفاد این ماده، تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی گفت: وجود نقص فنی حادث یا مستمر تهدیدکننده ایمنی در وسیله‌نقلیه، فقدان تجهیزات مورد نیاز در وسیله‌نقلیه، فقدان برگ معاینه فنی، بیمه‌نامه شخص ثالث معتبر و گواهی تایید صلاحیت ناوگان حمل مواد خطرناک، واگذاری وسیله‌نقلیه به راننده فاقد مدارک مجاز و معتبر، بروز تصادف منجر به جرح یا فوت ناشی از نقص فنی وسیله‌نقلیه و سایر موارد مربوط به عدم رعایت بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های صادره از سوی سازمان که موجب کاهش ایمنی و اختلال در بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای می‌شود از جمله عمده‌ترین تخلفات است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: تخلفات نقص فنی بیمه نامه پول نیوز وسیله نقلیه جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۸۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

بانک مرکزی اعلام کرد: پیرو بخشنامه شماره ۴۸۶‏/۰۳ مورخ ۰۵‏/۰۱‏/۱۴۰۳ معاون محترم فن‌آوری‌های نوین بانک مرکزی درخصوص افزایش سقف تراکنش‌خرید اشخاص حقیقی، به استحضار می‌رساند هیأت عامل محترم بانک مرکزی در جلسه مورخ ۲۷‏/۱۲‏/۱۴۰۲ با استناد به اختیارات مقرر در ماده (۱۷) دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص با اصلاحات و الحاقات بعدی آن، مصوب شورای پول و اعتبار ابلاغی طی بخشنامه شماره ۳۳۹۴۴‏/۰۲ مورخ ۱۸‏/۰۲‏/۱۴۰۲ که طی آن افزایش آستانه‌های مقرر در دستورالعمل مذکور در حدود شاخص بهای کالا و خدمات مصرفی به رئیس‌کل محترم بانک مرکزی تفویض شده است، با افزایش آستانه‌های مندرج در مواد (۸)، (۱۰) و (۱۲) دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص، به شرح زیر موافقت نمود:

آستانه مجاز مجموع مبالغ برداشت از طریق درگاه‌های پرداخت غیرحضوری، از کلیه حساب‌های سپرده غیرتجاری متعلق به مشتری حقیقی در هر مؤسسه اعتباری، تا دو میلیارد ریال به صورت روزانه و ده میلیارد ریال به صورت ماهانه افزایش می‌یابد.

الزام به تکمیل قسمت (فیلد) بابت در فرم‌های مربوط و ارایه اسناد مثبته دال بر انجام معامله، قرارداد و یا علت انتقال وجه در نقل و انتقالات الکترونیکی حضوری درون بانکی و بین بانکی روزانه اشخاص حقیقی از گروه حساب‌های غیرتجاری آنها که تا زمان ابلاغ این بخشنامه برای مبالغ بالاتر از دو میلیارد ریال اعمال می‌گردید، از این پس برای مبالغ بالاتر از چهارمیلیارد‌ریال ضرورت می‌یابد. هم‌چنین در نقل و انتقالات الکترونیکی حضوری درون بانکی و بین بانکی مربوط به حساب‌های غیرتجاری اشخاص حقیقی با مبالغ بیشتر از دو میلیارد ریال تا چهارمیلیارد‌ریال، گرچه ارایه اسناد مثبته دال بر انجام معامله، قرارداد و یا علت انتقال وجه ضرورت ندارد، لیکن تکمیل قسمت (فیلد) بابت در فرم‌های مربوط، الزامی است.

حداکثر تراکنش خرید از هر کارت‌پرداخت و نیز کلیه کارت‌های پرداخت متعلق به مشتری حقیقی، به روزانه مبلغ دو میلیارد ریال افزایش می‌یابد. کنترل آستانه مذکور در خصوص هر کارت بر عهده مؤسسه اعتباری صادرکننده کارت پرداخت است.

بانک‌ها موظفند، ضمن ایفاد نسخه اصلاحی دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص و نیز ارسال نسخه‌ای از «دستورالعمل نحوه اخذ مستندات موضوع تبصره ماده (۷)، تبصره (۲) ماده (۱۰) و تبصره ماده (۱۱) دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص» که ماده (۴) آن با توجه به تغییرات فوق‌الاشاره مورد اصلاح قرار گرفته است، مراتب را با لحاظ مفاد بخشنامه شماره ۱۴۹۱۵۳‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏/۹۶ مورخ ۱۶‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏/۵‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏/۱۳۹۶ به تمامی واحد‌های ذیربط آن مؤسسه اعتباری ابلاغ و بر حسن اجرای آن نظارت کنند. ‏‏‏‏‏‏

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • تردد بیش از ۳ میلیون وسیله نقلیه در محور‌های استان سمنان
  • مازندران مجهز به سامانه هوشمند ثبت تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری
  • ثبت هوشمند تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری در مازندران
  • افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی
  • افزایش ۲۰ درصدی کشف تخلفات اضافه بار در استان بوشهر
  • اجرای طرح چراغ روشن برای بیش ازهزار وسیله نقلیه
  • تردد ۳.۵ میلیون وسیله نقلیه در محورهای استان سمنان
  • مصوبه مجلس برای ضبط وسیله نقلیه حامل سلاح جنگی
  • وسیله نقلیه حامل انواع سلاح گرم جنگی ضبط می‌شود
  • ناوگان باری آذربایجان غربی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی از بندر امام جابجا کرد