Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-  - دکتر هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در مراسم رونمایی از 5 محصول سالم گواهی شده زنان روستایی و تجلیل از مدیران  عامل صندوق های اعتبارات خرد روستایی استان که در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد با بیان این مطلب که در یک سال و نیم گذشته 1300 میلیارد تومان تسهیلات ارزن قیمت در استان پرداخت شده است که این رقم در کشور بیشترین میزان پرداخت تسهیلات ارزان قیمت می باشد  گفت: عمده این میزان تسهیلات در حوزه روستایی و بخش کشاورزی و زیر بخش های مختلف بوده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : از هفته دولت امسال تا دهه مبارک فجر نیز  حدود هشت هزار و 500 میلیارد تومان طرح سرمایه‌گذاری در استان کلنگ‌زنی یا افتتاح شده و یا می‌شود.

وی گفت : این رقم سرمایه‌گذاری برای استانی با اشل اقتصادی استان کرمانشاه هم خوب است و هم بد، خوب نسبت به گذشته و اقداماتی که باید می کردیم و از این بابت بد است که این کار هنوز با مشکلات ما تناسب ندارد و از این رو خیلی باید تلاش کنیم و هوشمندتر و جسورتر عمل نماییم تا به این مشکلات فایق بیاییم..

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی نقش عمده ای در توسعه، اشتغالزایی و اقتصاد استان دارد، تصریح کرد: استان کرمانشاه رو به جلو است و حرکت های خوبی در حوزه سرمایه گذاری انجام شده که تاثیرات آن را در آینده خواهیم دید.

وی یادآوری کرد که استان کرمانشاه در جذب سرمایه گذاری خارجی و در جذب تسهیلات ارزان قیمت رتبه اول کشور را دارد و از شهریور سال گذشته تا امسال 27 پله وضعیت تورم استان نیز بهبود پیدا کرده است.

وی یاداور شد که پایین آمدن سطح تورم از پله یک تا 27 بر اقتصاد و معیشت مردم تاثیرگذار بسزایی گذاشته است.

او دهه مبارک فجر را یادآور رشادت ها و آرمان خواهی ها دانست و گفت: باید برای این تحقق این آرمان ها تلاش کنیم و بهترین تلاش هم ارزیابی عملکرد خودمان در طول یکسال گذشته است و از این طریق نقاط قوت را تقویت و در راستای برطرف کردن نقاط ضعف تلاش بیشتری کنیم.

دکتر حاتمی  در ادامه سخنان خود با بیان اینکه این استان ظرفیت ها و پتانسیل های فراوانی در بخش های مختلف از جمله کشاورزی دارد، گفت: متاسفانه مشکلاتی هم در استان وجود دارد که برای رفع آن نیاز به کار و تلاش بیشتری داریم. 

وی  پایین بودن درآمد سرانه را یکی از این مشکلات دانست و افزود: ما هنوز 70 درصد درآمد متوسط کشوری درامد داریم و هنوز نسبت سپرده ها و سرمایه گذاری های ما در استان با هم تناسب ندارد و از طرف دیگر نرخ بیکاری هم در استان بالا است.

دکتر حاتمی  با بیان اینکه براساس گزارش منتشر شده مرکز آمار ایران استان کرمانشاه سال گذشته 2.9 درصد و امسال هم سه درصد کاهش نرخ بیکاری داشته است، گفت: متاسفانه نرخ بیکاری استان اکنون بین 15 تا 16 درصد است و برای کاهش این نرخ باید کار جهادی بکنیم.

او بخش کشاورزی را یکی از بخش های مهم و تاثیرگذاری در کاهش نرخ بیکاری دانست و گفت: این بخش در استان اکنون فعال و موثر عمل می کند و مسوولان و مردم هم برای توسعه این بخش هماهنگ و همراه هستند.

وی با اشاره به اینکه حوزه کشاورزی و دامپروری استان کرمانشاه جای کار زیادی دارد، تاکید کرد که این بخش هم در ایجاد ارزش افزوده و هم در ایجاد اشتغال اولویت اول استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه در ادامه سخنانش گفت: اگر ما سرانه سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی را مقایسه کنیم می بینیم که بخشی که زودتر ما را به اهداف متنوع و خوب می رساند بخش کشاورزی است.

او تصریح کرد که مشکلات استان کرمانشاه با کارهای روتین و عادی برطرف نمی شود بلکه برای رفع این مشکلات نیاز به تلاش و کار جهادی است. 

وی بازاریابی و فروش محصولات کشاورزی را یکی از مشکلات استان دانست و گفت: ما در رساندن محصولات کشاورزی به بازار ضعیف هستیم و در این بخش ضربه می بینیم و باید در این راستا برنامه ریزی کنیم و این مشکل را نیز برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه انگیزه کار و تلاش در استان کرمانشاه در میان مدیران دولتی و بخش خصوصی و مردم وجود دارد، یکی از حامیان توسعه استان را سیستم بانکی دانست و گفت: سیستم بانکی در یک سال و نیم اخیر هزار و 300 میلیارد تومان وام چهار درصد در استان پرداخت کرده که رقم کمی نیست و بیشتر هم به بخش کشاورزی اختصاص یافته و باعت توانمند شدن این بخش شده است.

وی همچنین یکی از اولویت های مهم مجموعه مدیریتی استان را  زنان دانست و گفت: ما بر فعالیت اقتصادی زنان در استان اعتقاد داریم و معتقدیم این نیمه جدی جامعه می توانند نقش موثرتری در حوزه اقتصاد داشته باشند.

در این مراسم از پنج تن از زنان روستایی دارای محصول سالم گواهی شده و مدیران عامل صندوق های اعتبارات خرد زنان روستایی استان کرمانشاه با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: استان کرمانشاه اقتصادی استان میلیارد تومان بخش های مختلف زنان روستایی سرمایه گذاری بخش کشاورزی دانست و گفت نرخ بیکاری سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۹۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۹ درصد واحد‌های مسکونی روستایی در دشتستان مقاوم سازی شد

 احمد بنافی در جلسه شورای بانک‌های استان اظهار داشت: نوسازی و مقاوم سازی منازل روستایی بسیار مهم است و دولت سیزدهم نسبت به این مهم اهتمام ویژه داشته است.

وی افزود: در ابتدای این دولت، میزان مقاوم سازی واحد‌های روستایی دشتستان حدود ۵۳ درصد بوده و با اعطای تسهیلات ارزان قیمت و بلاعوض به متقاضیان اکنون به ۵۹ درصد مقاوم سازی رسیده‌ایم.

فرماندار دشتستان خاطر نشان کرد: ان‌شاالله با برنامه ریزی و سهمیه خوبی که در پرداخت تسهیلات ارزان قیمت ساخت مسکن روستایی گرفته‌ایم تا پایان این دولت ۶۷ درصد واحد‌های مسکونی روستایی شهرستان مقاوم سازی می‌شود.

بنافی ابراز داشت: این در حالی است که متوسط مقاوم سازی واحد‌های مسکونی روستایی در کشور ۵۴ درصد است.

وی اضافه کرد: آماده‌ایم به متقاضیان ساخت مسکن در روستا‌ها تسهیلات ارزان قیمت با باز پرداخت بلند مدت بپردازیم و در این خصوص پیگیری می‌کنیم که این سهمیه در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • راه اندازی قرارگاه شعار سال در خوزستان
  • اضافه شدن یک پرواز از فرودگاه شهرکرد
  • کشور‌های همسایه خراسان رضوی فرصتی برای رونق صادرات هستند
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • هیئت اقتصادی و تجاری هرمزگان عازم چین می‌شود 
  • ۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد
  • سفر اول رئیس‌جمهور به استان ایلام ۱۴۵ مصوبه داشته است
  • دیدار مدیران کل امور اتباع قزوین و کرمانشاه
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از چند واحد تولیدی در ارومیه
  • ۵۹ درصد واحد‌های مسکونی روستایی در دشتستان مقاوم سازی شد