Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-29@12:07:21 GMT

وقتی بازیکن ایرانی در انگلیس خبرساز شد (گزارش ویژه)

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۸۹۲۶۳

به گزارش ایلنا، مدافعی به نام رایان سیروس تفضلی که سال‌هاست فوتبال خود را در انگلیس دنبال می‌کند این فصل به سطحی بالاتر رسیده تا بازی برای هال‌سیتی در لیگ یک را تجربه کند. تفضلی که فوتبال خود را همراه با لوک شاو (دفاع چپ منچستریونایتد) در آکادمی ساوتهمپتون آغاز کرده، مثل او به مدارج بالا نرسیده و تا قبل از این فصل فقط حضور در باشگاه پتربورو در لیگ دو انگلیس را تجربه کرده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابتدای فصل اما مک‌کان، سرمربی سابق تفضلی در پتربورو که هدایت هال‌سیتی را بر عهده گرفته، از بازیکن سابقش دعوت کرد تا به این باشگاه برود و قرارداد سه ساله‌ای را امضا کند.

رایان تفضلی از ابتدای فصل پشت خط زوج دی‌وایس و بورکی قرار گرفته. بازیکنانی که فصل قبل بیش از 35 بار در کنار هم بازی کرده و هماهنگی بالایی دارند.

 در معدود بازی‌هایی هم پیش آمده که یکی از آنها محروم یا مصدوم باشد و فرصت عرض‌اندام در اختیار رایان تفضلی قرار بگیرد. تفضلی تا پایان هفته سی‌ام چمپیونشیپ، تنها 10 بار در ترکیب هال‌سیتی قرار گرفته و روی هم 555 دقیقه در زمین حضور داشته که ماحصل آن تقریباً دو گل زده است.

مدافع 196 سانتیمتری هال‌سیتی در چهار بازی اخیر تیمش یکی از بازیکنان ثابت بوده و 360 دقیقه در ترکیب قرار گرفته. سه بازی در لیگ و یکی هم اف‌ای کاپ. نکته جالب اینکه هال سیتی چهار شکست پیاپی متحمل شده و در این دیدارها 10 گل دریافت کرده. آمار رایان تفضلی و نمراتی که او دریافت کرده نشان می‌دهد کمترین اشتباه‌ها را انجام داده و در این چهار شکست بی‌تقصیر بوده. او مقابل چلسی در اف‌ای کاپ بهترین بازیکن هال‌سیتی بود و مقابل هادرزفیلد در هفته بیست و نهم هم تک‌گل تیمش را به ثمر رساند.

درباره تفضلی اما ظرف یکی دو روز گذشته اخبار متفاوتی شنیده‌ایم. بخصوص بعد از بازی هال‌سیتی و برنتفورد در چارچوب رقابت‌های هفته سی‌ام چمپیونشیپ. این دیدار در نهایت با پیروزی پر گل و 5 بر یک برنتفورد به پایان رسید. با این پیروزی برنتفورد ۵۰ امتیازی شد و در رتبه پنجم قرار گرفت و هال‌سیتی نیز تا رده چهاردهم جدول سقوط کرد. نکته عجیب و قابل توجه این بازی اما به صحنه تنها گل هال‌سیتی بر می‌گردد؛ جایی که رایان تفضلی با یک ارسال ناامیدکننده پشت مدافعان برنتفورد را هدف قرار داد.

صحنه عجیب اما زمانی شکل گرفت که گلر برنتفورد یعنی داوید رایا قصد کنترل توپ را داشت اما به شکل حیرت‌انگیزی در این امر ناموفق بود تا توپ از زیر پای او عبور کند. رایا تلاش خود را برای جلوگیری از عبور توپ از خط دروازه انجام داد اما این کار بی‌فایده بود تا یک صحنه عجیب و البته گلی عجیب‌تر از آن رقم خورده باشد؛ گلی که رد پای رایان تفضلی در آن مشهود بود.

این گل عجیب واکنش‌های جالبی را در فضای مجازی به همراه داشت و بخصوص برخی منابع و البته کاربران در توئیتر به شوخی با آن پرداختند.

سرانجام هم مشخص نشد گل به نام رایان تفضلی نوشته شد یا داوید رایا که پیش از این گل یکی از باثبات‌ترین دروازه‌بان‌های حاضر در چمپیونشیپ بود. تفضلی که قبل از جام جهانی 2018، بحث حضورش در تیم ملی ایران نیز شنیده می‌شد، با این گل خبرساز شد و هفته عجیبی را در لیگ انگلیس تجربه کرد؛ هفته‌ای ویژه برای این مدافع 28 ساله که امیدوار است روزی پیراهن تیم ملی ایران را بر تن کند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: رایان تفضلی هال سیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۹۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن ویژه هنرمندان انگلیسی برای دکلان رایس؛ جشنی که تا ساعت چهار صبح طول کشید

دکلان رایس در داخل و خارج از زمین شخصیت محبوبی محسوب می‌شود. 

طرفداری | شب گذشته دکلان رایس در پنجاهمین بازی خود برای تیم ملی انگلیس، بازوبند کاپیتانی را بر بازو بست. ستاره آرسنال که فصل بسیار خوبی را سپری می‌کند، پس از 19 سال به عنوان عضوی از این باشگاه به عنوان کاپیتان سه‌شیرها به میدان رفت. 

به گزارش دیلی میل؛ با شب درخشان هافبک آرسنال در تیم ملی انگلیس، جیمز کوردون و هری استایلز مهمانی مفصلی را برای او ترتیب دادند. محل برگزاری این جشن، کلوب شبانه‌ی لوکس چیلترن فایرهاوس بود. این جشن تا ساعت ۴ صبح به طول انجامید و بازیکنانی همچون جوردن هندرسون، جود بلینگام و جیمز مدیسون نیز در آن حضور داشتند. هری استایلز که علاقه‌ای به دیده شدن توسط دوربین‌ها نداشت، با یک ماشین در انتظار آنجا را ترک کرد. بلینگام، مدیسون و دیگر بازیکنان نیز پس از ساعتی خوشگذرانی، راهی خانه شدند. کوردون و استایلز که به ترتیب هوادار وست‌هم و منچستریونایتد محسوب می‌شوند، دوستی نزدیکی با ستاره آرسنال دارند.  

علاوه بر این جشن باشکوه، فرانک لمپارد پیش از بازی با بلژیک، با همکاری شرکت آدیداس، کفش ورزشی مخصوص با طرحی منحصر به فرد به رایس هدیه داد. این کفش با الهام از رنگ‌های تیم ملی انگلیس (قرمز، سفید و آبی) طراحی شده و بر روی آن پیامی به مناسبت پنجاهمین بازی ملی رایس حک شده است. پرچم انگلیس نیز در این طراحی سفارشی گنجانده شده است. لمپارد در زمان اهدای کفش به رایس، با او صحبت کوتاهی کرد و این موفقیت را به او تبریک گفت. لمپارد بیان کرد:

دکلان نباید این دستاورد را دست‌کم بگیرد. رویای هر کودکی که فوتبال بازی می‌کند، پوشیدن پیراهن تیم ملی است. بنابراین رسیدن به پنجاهمین بازی ملی، اتفاقی بسیار ویژه است.

حضور دکلان رایس در جشن 

 

جیمز کوردن هری استایلز به سرعت از دوربین‌ها عبور کرد جیمز مدیسون و جود بلینگام، دوستان نزدیک دکلان رایس 

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • کدام بازیکن بیشترین تعداد گل را در یک بازی لیگ برتر انگلیس به ثمر رسانده‌است؟ (زیرنویس فارسی)
  • انگیزه سرمربی ایرانی الشمال مقابل الاهلی
  • مسی جدید دنیای فوتبال
  • رایان مسی جایگزین لیونل می‌شود
  • مسی جدید متولد شد
  • ایوان تونی: در سن کوبی مینو ایکس‌باکس بازی می‌کردم
  • جشن ویژه هنرمندان انگلیسی برای دکلان رایس؛ جشنی که تا ساعت چهار صبح طول کشید
  • اعلام زمان خداحافظی گواردیولا از سیتی
  • وقتی لیگ برتر انگلیس پرافتخارترین بازیکن تاریخش را نادیده می‌گیرد
  • ادامه بدشانسی‌های پپ: یک دفاع دیگر هم مصدوم شد