Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-03-28@21:27:31 GMT

تقاضای جهانی نفت کاهش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۸۹۵۱۵

تقاضای جهانی نفت کاهش می‌یابد

موسسه پلاتس پیش‌بینی کرد ممکن است تقاضای جهانی نفت در ماه فوریه امسال تا دو میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه کاهش یابد.

 

به گزارش پایگاه خبری لایو مینت از دهلی نو، موسسه پلاتس پیش‌بینی کرد که تقاضای نفت در ماه فوریه سال ۲۰۲۰ میلادی احتمالا ۹۰۰ هزار تا دو میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز کاهش می‌یابد، زیرا گسترش ویروس کرونا ادامه دارد و چند کشور درباره سفر به مناطق تحت تاثیر ویروس، هشدار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

موسسه پلاتس در بیانیه‌ای اعلام کرد: فرض بدترین حالت نشان‌دهنده کاهش دو میلیون و ۶۰۰ بشکه‌ در روز از تقاضای نفت در ماه فوریه و کاهش ۲ میلیون بشکه در روز تقاضا در ماه مارس است.

 

این موسسه افزود: فرض بهترین حالت نیز نشان می‌دهد تقاضای نفت در ماه فوریه ۹۰۰ هزار بشکه در روز و در ماه مارس ۶۵۰ هزار بشکه در روز کاهش می‌یابد.

 

پلاتس همچنین پیش‌بینی کرد سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در واکنش به گسترش ویروس کرونا، نشست خود را پیش از موعد پیشین برگزار کند.

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: هزار بشکه در روز دو میلیون و ۶۰۰ پیش بینی کاهش می یابد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۹۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا کاهش یافت

بهای هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۱۸۹ دلار و ۲۹ سنت رسید. هر اونس طلای آمریکا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۱۸۸ دلار و ۳۰ سنت رسید.

کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو روز چهارشنبه گفت داده‌های ناامیدکننده تورم اخیر تأیید می‌کند که بانک مرکزی آمریکا از کاهش نرخ بهره کوتاه‌مدت اجتناب کرده است.

دلار آمریکا در برابر رقبای خود ۰.۱ درصد افزایش یافت و طلا را برای سایر دارندگان ارز گران‌تر کرد، در حالی که بازده اسکناس‌های ۱۰ ساله خزانه‌داری نیز افزایش یافت. سرمایه‌گذاران اکنون منتظر گزارش شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند که قرار است در روز جمعه اعلام شود تا فدرال‌رزرو چه زمانی شروع به کاهش نرخ بهره کند.

شاخص هزینه‌های مصرف شخصی در ماه فوریه ۰.۳ درصد افزایش یافت که باعث می‌شود سرعت سالانه ۲.۸ درصد حفظ شود. همچنین گزارش اولیه هفتگی ادعا‌های بیکاری ایالات‌متحده مورد توجه سرمایه گذاران است که منتشر می‌شود.

بر اساس ابزار FedWatch گروه CME، معامله‌گران به احتمال ۶۲ درصد قیمت گذاری می‌کنند که فدرال رزرو در ماه ژوئن کاهش نرخ بهره را آغاز کند که از احتمال ۷۰ درصدی در روز چهارشنبه کمتر است. نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش را کاهش می‌دهد.

واردات طلای هند قرار است در ماه مارس بیش از ۹۰ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یابد تا به پایین‌ترین سطح از زمان همه‌گیری کووید برسد، زیرا بانک‌ها پس از کاهش قیمت‌های بی‌سابقه بر تقاضا، واردات خود را کاهش دادند.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد کاهش به ۲۴.۵۶ دلار رسید، پلاتین با ۰.۴ درصد افزایش به ۸۹۷ دلار و ۱۰ سنت رسید و پالادیوم ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۹۸۷ دلار و ۶۶ سنت رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ثبت۵۸۸ تقاضای مردمی در سامانه سامع قوه قضائیه
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت
  • جایگاه رستگاری در جهان آشوبناک
  • دمای هوای استان زنجان کاهش می یابد
  • خطر بیخ گوش ماست
  • افزایش ذخایر آمریکا سد راه صعود نفت شد
  • افزایش ۵۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران از ابتدای ۲۰۲۴
  • هوای مناطق مرزی غبارآلود می شود
  • قیمت نفت کماکان صعودی ماند
  • روسیه دستور کاهش تولید نفت را صادر کرد