Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلال ملکی درباره جزییات این حادثه گفت: در ساعت ۰:۰۹ بامداد امروز یک مورد آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی در میدان ابوذر_خیابان فریدون احمدی به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی اطلاع داده می‌شود.

وی با بیان اینکه بلافاصله ۳ ایستگاه به همراه خودروهای پشتیبانی به محل حادثه اعزام شد، ادامه داد: محل حادثه یک واحد مسکونی ۴ طبقه بود که دارای یک طبقه زیرزمین در قالب پارکینگ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: سه دستگاه خودرو شامل دو دستگاه خودروی پراید و یک دستگاه bmw در این پارکینگ قرار داشت همچنین مقدار زیادی لوازم اسقاطی منزل نیز در حجم زیاد در داخل پارکینگ چیشده شده بود همچنین به گفته مالکان از دو قلاده سگ در این پارکینگ نگهداری می‌کردند.

ملکی تصریح کرد: زمانی که آتش‌نشانان به محل حادثه رسیدند هر سه دستگاه خودرو شعله‌ور بود و تمامی لوازم اسقاطی موجود نیز در پارکینگ هم کامل شعله‌ور بود.

وی با بیان اینکه دود بسیار غلیظی کل ساختمان را فراگرفته بود، ادامه داد: در لحظات اولیه دو قلاده سگ توانسته بودند خود را از مهلکه خارج کنند. پیش از رسیدن آتش‌نشانان نیز تعدادی از اهالی ساختمان از ساختمان خارج شده بودند اما اطلاعات اولیه حاکی از این بود که هنوز تعدادی از افراد در داخل ساختمان حضور دارند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان به سرعت وارد عملیات شده و همزمان با خاموش کردن آتش گروه‌های دیگر بادستگاه‌های تنفسی به طبقات بالایی رفته و از هر چهار طبقه موفق شدند که ۹ نفر شامل ۳ کودک و ۶ بزرگسال را از داخل ساختمان خارج کنند.

ملکی تصریح کرد: برخی از این افراد دارای دود گرفتگی شده بودند که به عوامل اورژانس تحویل داده شدند همچنین یک آقا نیز دچار سوختگی‌های سطحی شده که توسط عوامل اورژانس به مرکز درمانی منتقل شد.

وی ادامه داد: آتش‌ خاموش و محل ایمن‌سازی شده و از سرایت آتش‌ به طبقات بالایی جلوگیری شد.

۲۳۵۲۳۷

کد خبر 1349296

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: جلال ملکی آتش سوزی سازمان آتش نشانی آتش نشانان محل حادثه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۹۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی در یک مجتمع مسکونی ۱۸ طبقه در پایتخت

 به گزارش تابناک به نقل از شهر؛ سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران پیرامون حریق مجتمع مسکونی اظهار کرد: ساعت چهار دقیقه بامداد امروز، یک مورد حریق در یک مجتمع مسکونی به آدرس میدان ساحل، خیابان نیما یوشیج اعلام و بلافاصله چهار ایستگاه آتش‌نشانی به همراه تجهیزات پشتیبانی به محل حادثه اعزام و در مدت زمان سه دقیقه به محل رسیدند.

وی افزود: آتش‌نشانان در محل حادثه مشاهده می‌کنند که از طبقات منفی در یک برج مسکونی ۱۸ طبقه که چهار طبقه منفی داشت، دود متصاعد می‌شد.

ملکی ادامه داد: آتش‌نشانان به طبقات پایین نفوذ و متوجه می‌شوند که در طبقه منفی دو که چندین خودرو وجود داشت، یک دستگاه خودروی سواری برلیانس از قسمت اتاق دچار حریق شده بود و آتش در حال سرایت به خودرو‌های دیگر بود. دود هم به مقداری از طبقات بالایی سرایت کرده بود که تعدادی از ساکنین به محل امن منتقل شدند.

وی با اشاره به این موضوع که آتش‌نشانان حریق را مهار و از سرایت آتش به اطراف جلوگیری کردند، گفت: حادثه مورد مصدومیت نداشت و در ساعت ۳:۳۲ دقیقه عملیات به پایان رسید.

ملکی در پایان خاطرنشان کرد: در این برج مسکونی تجهیزات اطفا و فایر باکس وجود داشت، اما به گفته آتش نشانان حاضر در محل کارایی لازم را نداشتند و علت آن باید بررسی شود. در برج‌های مسکونی این تجهیزات باید وجود داشته و فعال باشد.

دیگر خبرها

  • انفجار منزل مسکونی در روستای میلاجرد/ فامنین بالگرد اورژانس هوایی را به پرواز درآورد
  • انفجار گاز در یک منزل مسکونی در شهر بندر امام خمینی
  • آتش‌سوزی در منزل مسکونی در اصفهان / خسارت جانی گزارش نشد
  • خانواده‌های حصیرآباد اهواز اسکان اضطراری شدند
  • آتش سوزی در یک مجتمع مسکونی ۱۸ طبقه در پایتخت
  • تخریب یک واحد مسکونی و مصدومیت چهار نفر براثر نشت گاز در مهاباد
  • حریق در یک مجتمع مسکونی ۱۸ طبقه در تهران
  • اسکان اضطراری خانواده های در معرض خطر حصیرآباد
  • آتش‌سوزی خودرو در پارکینگ یک مجتمع مسکونی
  • جزئیات آتش گرفتن خودروی برلیانس در پارکینگ یک مجتمع مسکونی