Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-16@22:22:11 GMT

سماور طلا راز سرقت خانه عتیقه فروش را فاش کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۸۹۷۸۱

سماور طلا راز سرقت خانه عتیقه فروش را فاش کرد

مرد سمسار وقتی یک سماور طلا را برای فروش در سایت اینترنتی آگهی کرد نمی‌دانست سرنخ کشف سرقت میلیاردی را به پلیس می‌دهد.

به گزارش مشرق، اوایل دی امسال مردی با مراجعه به کلانتری ۱۱۰ شهدا گفت: من عتیقه فروش هستم چندی قبل مغازه‌ام را فروختم و اجناسش را به خانه بردم. شب یلدا به میهمانی رفته بودیم وقتی برگشتیم در خانه باز بود و تمام عتیقه هایم به ارزش ۵ میلیارد تومان سرقت شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

فداکاری باورنکردنی پدر جوان برای نجات دخترش! +فیلم اسیدپاشی به دستور استاد رمالی عکسی که زندگی دختر جوان را تباه کرد

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت در تشریح این خبر گفت: پس از اظهارات شاکی، کارآگاهان برای به دست آوردن سرنخ‌هایی به محل وقوع سرقت مراجعه کردند و در بررسی‌های انجام شده دریافتند که سرقت از خانه با یک دستگاه وانت بدون پلاک انجام شده است.

در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد که یکی از اموال قدیمی مالباخته سماوری با روکش طلا و گران قیمت بود که با قیمت خیلی پایین در سایت‌های خرید و فروش آگهی شده است، بنابراین با هماهنگی بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه ۱۵ کارآگاهان به آدرس فروشنده که یک سمساری بود رفته و ضمن دستگیری وی بخشی از اموال شاکی را نیز در همان محل کشف کردند.

با انتقال متهم به پلیس آگاهی وی اظهار کرد، از سرقتی بودن اموال خبر نداشته و آن‌ها را از فروشنده‌ای در خیابان نظام آباد خریده است. به‌دنبال آن اکیپی از کارآگاهان با هماهنگی قضایی به نشانی اعلامی رفته و با ورود به محل موفق شدند بخش دیگری از اموال شاکی را کشف کنند.

کارآگاهان با پرس و جو از همسایه‌ها مشخصات سارق به‌نام رضا ۴۰ ساله را که از سارقان حرفه‌ای و سابقه دار خانه است شناسایی کردند.

سرانجام با پیگیری‌ها و تلاش شبانه روزی، کارآگاهان موفق شدند متهم را روز ششم بهمن ماه در مخفیگاهش دستگیر کنند.

وی در بازجویی‌ها به سرقت اعتراف کرد و گفت: از ارزش بالای اموال سرقتی اطلاعی نداشتم و بخشی از اموال را به قیمت‌های خیلی پایین‌تر به سمساری فروختم.

سرهنگ نجفی در پایان گفت: متهم برای تحقیقات تکمیلی و کشف سایر جرایم مشابه در اختیار اداره ۱۷ پلیس آگاهی قرار دارد.

منبع: روزنامه ایران

منبع: مشرق

کلیدواژه: جشنواره فجر معامله قرن انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا اخبار حوادث سرقت سایت اینترنتی پلیس آگاهی دادسرا عتیقه پلیس آگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۹۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲ قاتل اجاره‌ای به جرم قتل زن جوان در روز ولنتاین

۲ قاتل اجاره‌ای که زن جوانی را در روز ولنتاین به قتل رسانده بودند، دستگیر شدند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عقربه‌ها ساعت 14:25 بیست و پنجم بهمن‌ماه سال 1402 (روز ولنتاین)، را نشان می‌داد که زن میانسالی هراسان با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و به اپراتور گرفت: جسد زن جوانی به نام مهشید که همسایه‌مان است را در خانه‌اش پیدا کردم به نظر می‌رسد، به قتل رسیده باشد؛ لطفاً کمک کنید.

طولی نکشید که ماجرای این حادثه در بیسیم کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ پیچید و خیلی زود تیم بررسی صحنه جرم راهی خانه موردنظر شدند و جسد زن حدوداً 40 ساله‌ای را مشاهده کردند که براثر خفگی با یک روسری در تخت‌خواب اتاقش به قتل رسیده بود؛ تجسس‌های اولیه نیز نشان می‌داد با توجه به کبودی روی دست مقتوله عاملان جنایت پس از ارتکاب قتل با خشونت طلا و النگوهای او  را به سرقت برده‌اند.

همسایه‌ای که جسد را کشف کرده بود در جریان تحقیقات ماجرا را اینطور به کارآگاهان جنایی توضیح داد: مهشید و همسرش که نوید نام دارد همیشه با هم اختلاف داشتند و با وجود اینکه یکبار جدا شده بودند اما به‌خاطر بچه‌هایشان دوباره ازدواج کردند؛ آنها اغلب اوقات با هم دعوا و درگیری داشتند. ساعت 11 صبح بود شوهر مهشید که کارمند بانک است با من تماس گرفت و گفت بچه‌هایش مدرسه هستند و هر چه به تلفن همسرش زنگ می‌زند، پاسخ نمی‌دهد. به همین دلیل نگران همسرش شده بود و از من خواست که به او سر بزنم. من هم خودم را به آپارتمان آنها رساندم چندین بار زنگ زدم اما کسی در را باز نکرد. بعد درب را هل دادم که باز شد وقتی وارد خانه شدم ناگهان در اتاق خواب جسدش را پیدا کردم.

گرچه در بررسی‌های اولیه به نظر می‌رسید که زن میانسال قربانی سرقتی مرگبار شده است، اما سالم بودن درب‌های ورودی خانه، حکایت از ورود قاتلی آشنا داشت؛ از سویی اختلافات زوج میانسال و تماس همسر مقتول با زن همسایه، احتمال جنایت خانوادگی را مطرح کرد.

کارآگاهان در نخستین گام به سراغ همسر مقتوله رفتند، او با اظهارات ضد و نقیضی مدعی شد که از صبح در بانک بوده و اختلافات قابل توجه‌ای با همسرش نداشته اما دوربین‌های مداربسته بانک نشان می‌داد که نوید چند باری به دلایل نامعلومی از محل‌کار خود خارج شده است که همین موضوع شک تیم جنایی را برانگیخت!

اقدامات گسترده فنی و اطلاعاتی مشخص کرد که نوید قبل از این جنایت با 2 مرد اهل کشور افغانستان به صورت مداوم تماس تلفنی داشته است همچنین گزارش پزشک صحنه قتل نیز حاکی از آن بود که جنایت حوالی ساعت 10:00 تا 10:45 توسط 2 نفر انجام شده است که در ادامه همسر مقتوله بازداشت شد.

اعتراف به طراحی نقسه قتل همسر

متهم که در جریان تحقیقات منکر جرم خود بود پس از مواجه با مدارک و شواهد موجود از یک جنایت هولناک پرده برداشت و ماجرا را اینطور توضیح داد: تمام اموالم را در اختیارم همسرم قرار داده بودم و حتی یک وام  برای مهشید گرفتم اما او اقساطش را پرداخت نکرد و من مجبورم شدم اقساط وام را پرداخت کنم؛ مهشید حتی حاضر نمی‌شد اموالی که به نامش زده بودم را به من برگرداند.

مشاجره زن و مرد جوان در گاندی با قتل پایان یافت!

او ادامه داد: همین موارد باعث شد که اختلافات ما روز به روز بیشتر شود و با اینکه یکبار از هم جدا شده بودیم به خاطر بچه‌هایم دوباره ازدواج کردیم ولی دیگر نمی‌توانستم این وضعیت را تحمل کنم و از یک سال قبل، تصمیم به قتل همسرم گرفتم؛  سه ماه قبل از قتل همسرم، موضوع را به یکی از دوستانم گفتم و او دو خلافکار را به من معرفی کرد. بعد از چندین جلسه به توافق رسیدیم و آدرس و کلید خانه‌ام را به آنها دادم تا همسرم را به قتل برسانند.

دستگیری 2 قاتل اجاره‌ای

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت در شاخه بعدی از تحقیقات مخفیگاه 2 قاتل اجاره‌ای را در اطراف تهران شناسایی و اواخر فروردین‌ماه پس از تعقیب و مراقبت چند دقیقه‌ای آنها را با اجرای 2 عملیات‌ ضربتی بازداشت کردند.

متهمان پس از دستگیری خیلی زود هدف بازجویی قرار گرفتند و صراحتاً به قتل زن جوان در ازای سرقت طلاهایش و دریافت 100 میلیون تومان پول نقد اعتراف و عنوان کردند دقایقی قبل از به قتل رساندن مهشید همسرش با آنها سر یک خیابان قرار گذاشته و کلید خانه را اختیارشان قرار گذاشته است.

به گزارش تسنیم، با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، متهمان برای روشن شدن زویای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • باند سارقان انبار کالاهای ملوانی و منازل در گناوه منهدم شد
  • دستگیری ۲ قاتل اجاره‌ای به جرم قتل زن جوان در روز ولنتاین
  • دختر جوان قربانی آدم‌ربایی ساختگی | نقشه خواستگار فریبکار برای دختر پولدار
  • ۴ سارق در مهریز دستگیر شدند 
  • ربودن دختر نوجوان از سوی خواستگار شرور
  • خواستگاری با انگیزه سرقت و اخاذی
  • سارقان و مالخران اموال ساختمان‌های نیمه ساز در گرگان دستگیر شدند
  • دستگیری باند ۵ نفره سارقان و ۴ مالخر تجهیزات داخل خودرو در اصفهان
  • ربودن دختر ۱۷ ساله به دست اراذل و اوباش محل | پای خواستگار شرور در میان بود
  • انهدام ۲ باند سارقان خودرو در تبریز