Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-24@04:17:28 GMT

«بی‌صدا حلزون»؛ آغازگر جشنواره فیلم فجر در لرستان

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۹۰۰۰۵

«بی‌صدا حلزون»؛ آغازگر جشنواره فیلم فجر در لرستان

گروه فرهنگی ــ جشنواره فیلم فجر لرستان عصر سه‌شنبه، پانزدهم بهمن‌ماه با برگزاری مراسم افتتاحیه و اکران فیلم سینمایی «بی‌صدا حلزون» به‌طور رسمی کار خود را آغاز کرد.

به گزارش ایکنا از لرستان، جشنواره فیلم فجر لرستان عصر سه‌شنبه، پانزدهم بهمن‌ماه با نمایش فیلم سینمایی «بی‌صدا حلزون» به کارگردانی بهرنگ دزفولی‌زاده، در سینما استقلال خرم‎آباد رسماً کار خود را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هانیه توسلی، مهران احمدی و محسن کیایی بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند که فیلم‌نامه آن توسط محمد رهگذر نگارش شده و در اولین روز از چهارمین جشنواره فیلم فجر استان لرستان طی دو سانس در ساعات ۱۶ و ۲۱ به روی پرده رفت.

پیش از نمایش این فیلم سینمایی و در جریان مراسم افتتاحیه جشنواره، در مراسمی با حضور احمدحسین فتایی، مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، معاونان و مسئولان این اداره‌کل، مدیرکل صدا و سیمای مرکز لرستان، رئیس سازمان بسیج هنرمندان و مسئول ستاد کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد لرستان از پوستر جشنواره مزین به تصویر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و تابلو ترامپیسم اثر هنرمند انقلابی و کاریکاتوریست لرستانی «آرش فروغی» رونمایی شد. 

میزبانی لرستان از جشنواره سینمای جوان در سال آینده

احمدحسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، گفت: برگزاری این جشنواره در استان یک فرصت مغتنم برای فیلمسازان و علاقه‌مندان به سینما است که ضمن مشاهده جدیدترین آثار سینمایی کشور، زمینه تعالی هنر سینمای استان را فراهم آورند.

وی افزود: در سال ۱۳۶۴ دفتر انجمن سینمای جوانان ایران در دو شهرستان خرم‌آباد و بروجرد آغاز به کار کرد و در طول این مدت آثار تولید شده توسط هنرمندان این انجمن در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی متعدد، حائز رتبه‌های مختلف شده است.

دبیر چهارمین جشنواره فیلم فجر لرستان سپس با اشاره به ظرفیت بالای هنر سینمای استان لرستان، گفت: بر اساس تفاهم‌های صورت گرفته، استان لرستان در سال آینده میزبان پنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان خواهد بود.

فتایی اضافه کرد: چهارمین جشنواره فیلم فجر استان لرستان در ۲۱ سانس و با حضور پنج فیلم از بخش پروانه‌ها و سیزده فیلم از بخش سودای سیمرغ طی روزهای ۱۵ تا ۲۱ بهمن‌ماه در سینما استقلال خرم‌آباد برگزار می‌شود و همان‌گونه که در شعار جشنواره آمده، این جشنواره می‌تواند مردم را کنار هم جمع کرده و جلوه دیگری از وحدت را رقم بزند.

مدیرکل ارشاد لرستان ادامه داد: این در کنار هم بودن که امروز در قالب جشنواره فیلم فجر نمود پیدا کرده، طی روزها و ماه آینده باید در انتخابات مجلس شورای اسلامی و با مشارکت بالای مردم در این رویداد جلوه‌گر شود.

وی یادآور شد: از اصحاب رسانه استان می‌خواهم با اطلاع‌رسانی مؤثر خود زمینه استقبال گسترده و بهره‌مندی عموم هم‌استانی‌های عزیز و همشهریان خرم‌آبادی از چهارمین جشنواره فیلم فجر را فراهم آورند.

تجلیل از پیشکسوت سینمای لرستان

همچنین در جریان آیین افتتاحیه چهارمین جشنواره فیلم فجر از محمدرضا گوهری، مسئول دفتر انجمن سینمای جوانان ایران دفتر خرم‌آباد تقدیر شد.

در بخشی از لوح اهدای به این پیشکسوت سینمای لرستان آمده است: «حال که پس از سال‌ها تلاش صادقانه در انجمن سینمای جوانان دفتر خرم‌آباد و ممارست در راستای تعلیم و تربیت هنرجویان این حوزه، در آینده نزدیک به افتخار بازنشتگی نائل خواهید آمد، با اهدای این لوح از شما تقدیر کرده و از درگاه ایزد منان سلامت و صحت روزافزون شما را مسئلت می‌نماییم».

محمدرضا گوهری دارای مدرک کارشناسی سینما از دانشکده هنرهای دراماتیک است که از سال ۱۳۶۷ مسئولیت دفتر سینمای جوانان ایران در خرم‌آباد را بر عهده داشته و تدریس فیلم‌سازی در انجمن سینمای جوانان ایران، ساخت بیش از سی عنوان فیلم کوتاه و سریال تلویزیونی، تحقیق و پژوهش در پروژه‌های سینمایی و مستند و دریافت جوایز متعدد از جشنواره‌های داخلی و چندین حضور بین‌المللی از جمله سوابق هنری و مدیریتی وی به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان فرهنگی جشنواره فیلم فجر انجمن سینمای جوانان ایران چهارمین جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم فجر لرستان استان لرستان فیلم سینمایی بی صدا حلزون بهمن ماه خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۰۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریالی‌ قاچاقچی کالا در لرستان

علیرضا لطفی با اشاره به دستگیری قاچاقچی کالا در استان گفت: پرونده برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی خرم آباد ارسال و متهم به پرداخت ۹۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جزای نقدی معادل ارزش کالا و همچنین ۳۰ میلیارد ریال برابر ارزش خودروی حمل کالا محکوم شد.

وی افزود: ماموران نیروی انتظامی این محموله قاچاق را که شامل پارچه و فندک بود از یک دستگاه کامیون کشف کرده بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • شش فیلم داریوش مهرجویی در جشنواره مسکو‌ نمایش داده می‌شود
  • لرستان تصفیه خانه پایدار ندارد
  • جریمه ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریالی‌ قاچاقچی کالا در لرستان
  • افتتاح مجموعه ورزشی پشته حسین آباد خرم آباد
  • نمایش «ملودی» در جشنواره انیمیشن «ورونژ»
  • فیلم سینمایی آپاراتچی ،روایتی از سینما برای سینما
  • زلزله ۳.۲ ریشتری در خرم آباد
  • خرم‌آباد لرزید
  • انتصاب سرپرست انجمن سینمای جوانان دفتر ارومیه
  • «کالبو» آماده نمایش شد/ حضور «تنگه» در جشنواره فرانسوی