Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر حامد مظاهریان معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورا و سرپرست معاونت منابع انسانی شهرداری تهران در جلسه کمیسیون دائمی هیات امنای موسسه آموزش عالی علمی و کاربردی شهرداری تهران با اشاره به اینکه باید جایگاه این موسسه در ساختار شهرداری به درستی دیده شود، گفت: یکی از مسائل اصلی که باید مورد توجه موسسه قرار گیرد، لزوم افزایش کیفیت آموزشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته کیفیت به شاخص‌هایی نیاز دارد تا مشخص شود در سال آینده، موسسه از نظر شاخص‌های کیفی به کجا رسیده است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری در زمینه تربیت نیروی متخصص و ارتقای دانش کارکنان با مشکل مواجه است، تصریح کرد: بررسی آماری از تحصیلات کارکنان شهرداری نشان می‌دهد که برغم اینکه شهرداری با موضوع شهر و شهرسازی ارتباط نزدیکی دارد، اما تنها ۱.۶ درصد از کارکنان آن دارای تحصیلات در حوزه شهرسازی یا معماری هستند و در مقابل ۳۰ درصد کارکنان تحصیلاتی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی دارند.

مظاهریان ادامه داد: موسسه با استفاده از ظرفیت‌های آموزش الکترونیکی و از راه دور می‌تواند هم هزینه‌ها را کاهش دهد و هم کیفیت آموزش‌ها را ارتقا دهد.

عبدالحمید امامی، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران نیز در این جلسه، با اشاره به پراکندگی گسترده ساختمان‌های موسسه آموزش عالی علمی و کاربردی شهرداری تهران، از مساعدت شهرداری برای اختصاص دو ساختمان مناسب برای تجمیع مراکز وابسته به موسسه علمی و کاربردی شهرداری تهران خبر داد و گفت: متاسفانه در گذشته، این موسسه کیفیت آموزشی بسیار نازلی داشت و افراد تنها برای گرفتن مدرک به سراغ آن می‌آمدند که خوشبختانه این روند در حال اصلاح است.

وی با اشاره به سیستم مدارس غیرانتفاعی و بهره بردن از معلمان با کیفیت بالا برای جذب بیشتر دانش‌آموزان، گفت: موسسه علمی و کاربردی شهرداری هم می‌تواند با دعوت از اساتید برجسته دانشگاهی، علاوه بر اینکه موجب ارتقای کیفیت آموزشی شود، در جذب بیشتر دانشجویان به این موسسه نیز موفق‌تر عمل کند تا چرخه اقتصادی موسسه نیز به گردش درآید.

دکتر محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز با اشاره به تجربه‌های آموزش عالی در کشور گفت: واقعیت این است که اگر شهرداری می‌خواهد نیاز علمی و کاربردی شهرداری را برطرف کند، باید نیازهای مالی موسسه را نیز برطرف کند و در مقابل نیز معاونت برنامه‌ریزی شهرداری با تدوین شاخص‌هایی بر ارتقای کیفیت آموزشی موسسه نظارت کند.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد موسسه به فکر درآمدزایی یا خودگردانی باشد، نمی‌تواند برای ارتقای کیفیت تلاش کند و از این منظر دچار مشکل خواهد شد. این موسسه نیاز به حمایت شهرداری دارد و باید بودجه‌های آن تامین شود.

حق‌شناس همچنین از قول مساعد برای بررسی بودجه این موسسه در زمان بررسی لایحه بودجه در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و صحن علنی شورای شهر خبر داد و گفت: با کاهش مراکز وابسته و تخصصی شدن آموزش‌ها، امکان دفاع از بودجه موسسه نیز وجود دارد.

در ادامه این نشست، دکتر سید رحیم ابوالحسنی، رئیس موسسه آموزش عالی علمی و کاربردی شهرداری تهران، با اشاره به اینکه از سال ۹۸ سیاست و فعالیت و برنامه‌هایی برای ارتقاء کیفی موسسه آغاز شده است، گفت: موسسه پس از تعدیل مراکز بر اساس مصوبه شورای شهر تهران، در حال حاضر ۴ مرکز شامل مرکز ایمنی و آتش‌نشانی، مرکز حمل و نقل و ترافیک، مرکز فناوری، نوسازی و شهر هوشمند و مرکز اجتماعی و فرهنگی را تحت پوشش خود دارد که در این مراکز قرار است بر اساس مصوبه شورا،  ۵۶ رشته آموزشی ارائه شود.

ابوالحسنی با بیان اینکه هم اکنون ۲۹ رشته جاری در این موسسه دایر است، گفت: برای ۳۷ رشته باقی مانده نیز باید سرفصل‌ها و محتوای آموزشی مطابق با نیازهای مدیریت شهری تدوین و برای تصویب به دانشگاه علمی و کاربردی و وزارت علوم ارائه شود که این کار در حال انجام است.

اعضای کمیسیون دائمی هیات امنای موسسه آموزش عالی علمی و کاربردی شهرداری تهران در این جلسه، چارت تشکیلاتی این موسسه در دوره جدید را تصویب و موسسه را مکلف کردند تا برنامه راهبردی موسسه برای ارتقای کیفیت آموزشی تدوین شود.

کد خبر 482590 برچسب‌ها شهرداری تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شهرداری تهران ارتقای کیفیت آموزشی فرهنگی و اجتماعی موسسه نیز شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۰۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص هوای تهران ۱۲۲/ پایتخت آلوده شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۱۲۲ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۷۹ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۲۱ روز هوای قابل قبول داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهبود نسبی کیفیت هوای تهران
  • هوای پایتخت قابل قبول شد
  • بهبود نسبی کیفیت هوای تهران/ هوای پایتخت قابل قبول شد
  • کیفیت خوب هوای تهران در فروردین
  • هوای تهران آلوده شد
  • شاخص هوای تهران ۱۲۲/ پایتخت آلوده شد
  • انتصابات جدید شهردار تهران در سه بخش مدیریت شهری
  • سال ۱۴۰۳، سال استقرار برنامه‌های تحولی دانشگاه است
  • امروز در تهران نفس بکشید
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است