Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا،استقلال تا پایان هفته هفدهم هیچ مسابقه‌ای را بدون گل تمام نکرده و متوسط 3/1 گل در هر بازی این تیم ثبت شده است. تنها صفر-صفرِ پرسپولیس هم، در بازی با ماشین‌سازی در حالی اتفاق افتاد که پرسپولیس 18 بار به سمت دروازه حریف شوت زد و حامد لک با مهار 7 شوت، عامل اصلی بسته ماندن دروازه تیم‌اش بود و به عنوان دروازه بان برتر آن هفته انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائدی، دیاباته، علیپور، ترابی، مطهری و امیری روی هم در این فصل 40 گل زده‌اند و با اضافه شدن استوکس و اوساگونا و مهره‌های گلزنی مثل نورالهی و غفوری و کریمی می‌توان پیش بینی کرد این بازی شبیه صفر-صفر‌های کلاسیک دربی تهران نباشد.

چالش یحیی؛ شکستن طلسم کالدرون

پرسپولیس در زمان کالدرون هرگز بعد از خوردن گل اول نتوانست به بازی برگردد و دوران مربی آرژانتینی بدون کامبک به پایان رسید.

پرسپولیس این فصل 4 بازی را بدون گل زده، واگذار کرده و هرگز نتوانسته باخت را با تساوی عوض کند. استقلال در زمان استراماچونی در 5 بازی از حریف عقب افتاده و بعد از شکست در دو تجربه اول، توانست از سه بازی بعدی، دو بار به بازی برگردد و در برابر تراکتور و سپاهان، به رغم دریافت گل اول مسابقه، 4 امتیاز به دست اورد. واکنش به خوردن گل اول در دربی شاید یکی از بزرگترین چالش‌های احتمالی دو مربی ایرانی در بازی پنجشنبه باشد. مجیدی در هفته گذشته و در اولین تجربه سرمربیگری دوران پسااسترا در لیگ، توانست بازی یک- هیچ باخته را با برد عوض کند، اما یحیی روی نیمکت تیمی نشسته که پیش از او با کالدرون، هر چهار بار که گل اول را دریافت کرد، بدون امتیاز بازی را به پایان رساند.

دقایق کلیدی دربی؛ نیمه دوم پرماجرا

با بررسی دقایق گلزنی دو تیم، میتوان انتظار داشت این بازی جریانی دراماتیک و پرماجرا داشته باشد. بر اساس آمار سایت یازده، پراکندگیِ زمانی گل‌های زده و خورده دو تیم نشان میدهد هم پرسپولیس و هم استقلال در شروع نیمه دوم در دفاع با ثبات و در حمله بسیار زهردارند و بیشترین گلها را در نیمه دوم زده اند.

دفاع هر دو تیم در 15 دقیقه پایانی بازی آسیب پذیر بوده؛ پرسپولیس که در 18 بازی فقط 7 گل خورده، 5 گل را در دقایق پایانی دریافت کرده است. قهرمان سه فصل گذشته لیگ برتر، در سی دقیقه ابتدایی همه بازی‌های این فصل‌، دروازه‌اش را بسته نگه داشته و تا پیش از دربی پیش رو، مجبور به واکنش به عقب افتادن در ایتدای بازی نشده‌ است. استقلال بر خلاف پرسپولیس آمار دفاعی خوبی ندارد و با 18 گل خورده در 17 بازی، متوسط بیش از 1 گل خورده در هر بازی را ثبت کرده است. دقایق پایانی بازی برای دفاع استقلال آماری کابوس وار به جا گذاشته؛ 8 گل خورده در این دقایق، امتیازات زیادی را از آبی‌پوشان گرفته؛ پیکان، ذوب‌آهن، سپاهان، پرسپولیس، فولاد و ماشین سازی با گلزنی به استقلال در این دقایق، ده امتیاز را از چنگ استقلال درآورده‌اند. درواقع استقلال در این فصل هم زیاد سورپرایز شده و هم به دفعات حریفان خود را سورپرایز کرده است. خط حمله استقلال تنها در دو بازی این فصل ناکام مانده؛ پرسپولیس در هفته سوم و ماشین سازی درهفته اول، تیم‌هایی هستند که موفق به ثبت کلین شیت برابر خط آتش آبی‌ها شدند و هر دو تیم با گلرنی در ده دقیقه پایانی استقلال را شکست دادند.

هر دو تیم در نیمه دوم آمار گلزنی بهتری داشته اند. پرسپولیس در یک ربع ابتدایی و پایانی نیمه دوم با 6 و 5 گل زده، پایان بندی خوبی در بازی هایش داشته. استقلال هم از دقیقه 46 تا 75 متوسطی نزدیک به یک گل در هر بازی داشته و نیمه دوم بازی‌هایش را با انگیزه و قدرت هجومی ویژه‌ای شروع کرده است. با توجه به قدرت هجومی دو تیم در نیمه دوم و آمار گل خورده دو تیم در نیمه دوم، احتمالا یک سوم پایانی دربی پنچشنبه، بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

کم تجربه، اما بسیار باتجربه

یحیی پس از امدن به جای کالدرون، فقط در دو بازی از لیگ پرسپولیس را کوچ کرده و فرهاد مجیدی هم در بازگشت به استقلال، دو بازی در پلی اف لیگ قهرمانان و یک مسابقه از لیگ را به عنوان سرمربی تجربه کرده است. از این زاویه این دو مربی، فرصت چندانی برای ایجاد استیل تاکتیکی ویژه خود در تیم هایشان نداشته‌اند اما یک نکته مهم: استراماچونی و کالدرون پس از سه بازی رسمی با استقلال و پرسپولیس، دربی بزرگ اسیا را تجربه کردند، در حالیکه مجیدی و گل محمدی بارها به عنوان بازیکن و چند بار هم به عنوان مربی در بزرگ ترین بازی فوتبال باشگاهی ایران حاضر بوده‌اند و با تمام وجود شرایط فنی و روانی حاکم بر این جدال سنتی را می‌شناسند.

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استقلال پرسپولیس دربی92 دو تیم در نیمه دوم گل خورده ماشین سازی دو تیم صفر صفر دو بازی گل زده گل اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۰۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان سال‌ها انتظار؛ استقلال و پرسپولیس رسما فروخته شدند

به گزارش همشهری آنلاین، پس از تأیید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس از سوی سازمان خصوصی‌سازی، مزایده رسمی برای واگذاری ۸۵ درصد از سهام این دو باشگاه از صبح امروز (دوشنبه - ۳ اردیبهشت‌ماه) در فرابورس آغاز شد و در نهایت خرید سهام به طور رسمی از سوی خریداران انجام شد.

براساس هماهنگی‌های انجام شده قرار است ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت‌های تابعه آن شامل شرکت‌های پتروشیمی شهید تندگویان، بوعلی، پارس و بندرامام و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز توسط بانک‌های شهر (۳۰ درصد)، ملت (۲۰ درصد)، تجارت (۲۰ درصد)، صادرات (۵ درصد)، رفاه (۵ درصد) و اقتصاد نوین (۵درصد) انتقال پیدا کند.

قرار است پس از این مراحل اداری انتقال سهم از سوی سازمان خصوصی‌سازی انجام شود.

پیش از این نیز ۱۰ درصد از سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به هواداران فروخته شده بود.

در حالی که سرخابی‌ها تا ۵ اردیبهشت‌ماه برای بارگذاری مدارک در سامانه AFC مهلت دارند، با واگذاری رسمی ۸۵ درصد از سهام سرخابی‌ها به خریداران جدید، مشکل مالکیت مشترک این دو باشگاه حل شد.

کد خبر 846350 منبع: خبرورزشی برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • ادامه آمار جادویی حسن‌زاده در تیم ملی
  • اوسمار پاسخ می‌دهد: چرا پرسپولیس دربی را نبرد
  • ناگفته های خسرو حیدری از دربی جام حذفی
  • هفته‌های آخر لیگ و حسرت ۴ بازی بر دل پرسپولیسی‌ها/ گل‌محمدی قهرمانی را مفت از دست داد؟
  • اینتر 2_1 میلان / قهرمانی با پیروزی در دربی دلامدونینا
  • دردسر بزرگ استقلال و پرسپولیس در حساس‌ترین بازی
  • خطر بزرگ در انتظار پرسپولیس
  • پایان سال‌ها انتظار؛ استقلال و پرسپولیس رسما فروخته شدند
  • مفت بازی سرخ؛ ۴‌سهل‌انگاری نابخشودنی پرسپولیس
  • استقلال و پرسپولیس در جنگ بزرگ تفاضل گل