Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: طرح تحمیلی و ناعادلانه «معامله قرن» از سوی امریکا، نتیجه اختلافات و درگیری‌های امت اسلامی است؛ متأسفانه امروز کشورهای مسلمان به تهدیدی علیه یکدیگر تبدیل شده‌اند و به‌جای ایستادن مقابل دشمن، دچار درگیری داخلی هستند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان امروز، 16 بهمن‌ماه در جمع طلاب دارالعلوم این شهرستان گفت: الله تعالی ذات بسیار عظیم و توانایی است که همه صفات او بی‌نظیر هستند؛ تک‌تک ما را می‌بیند، نسبت به ظاهر و باطن و حتی وسوسه‌هایی که در دل می‌آید آگاهی دارد؛ علم او بی‌انتهاست، هیچ‌چیزی در هیچ مکان و زمانی از علم پروردگار پنهان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: در خلقت تمام موجودات حکمتی هست. الله‌ تعالی هیچ چیزی را زائد و بی‌سود خلق نکرده، بلکه در هر کدام از آن‌ها حکمت و منافعی قرار داده است. ما شاید منافع بسیاری از چیزها را ندانیم اما یک روزی حکمتش کشف می‌شود.

امام جمعه اهل سنت زاهدان افزود: شایسته است در تمام نعمت‌ها توجه ما به سوی خدا برود؛ در اول غذا با خواندن «باسم الله و علی برکة‌ الله» درخواست برکت و در پایان غذا با خواندن دعای «اَلْحَمْدُ لِلهِ الَّذِی اَطْعَمَنَا وَسَقَانَا وَجَعَلْنَا مِنَ الْمُسلِمِینْ» شکر خدا را ادا کنیم که نیاز مادی ما را برآورده کرد و به ما نعمت‌های معنوی را که بالاترین نعمت‌اند، عطا فرمود.

وی بیان کرد: بزرگترین شکر پروردگار، اطاعت از دستورات و پرهیز از منهیات الهی است. پرهیز از محرمات بزرگترین قدردانی از خدا و بزرگترین عبادت است. خداوند بهترین پشتیبان است؛ هر کس به خدا توکل کند الله او را کافی است.

این عالم اهل سنت در ادامه با اشاره به ضرورت حفظ وحدت بیان کرد: تاریخ نشان داده است که هرجا مسلمانان با هم متحد شدند، قدرت گرفته و بر دشمن خارجی غلبه کردند، اما هرجا که دچار اختلاف و تفرقه شدند، دشمن بر آنان چیره شده است.

وی ادامه داد: در روزهای اخیر شاهد بودیم که رئیس جمهوری امریکا از طرحی به نام «معامله قرن» رونمایی کرد و طوری وانمود کرد که هدف از آن، ایجاد صلح و آرامش در سرزمین فلسطین است، در حالی این طرح، یک نوع صلح تحمیلی و یک‌طرفه است که تنها منافع رژیم صهیونیستی را تأمین می‌کند.

مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان اظهار کرد: اجرای چنین طرح‌های تحمیلی و ناعادلانه از سوی امریکا، نتیجه اختلافات و درگیری‌های امت اسلامی است؛ متأسفانه امروز کشورهای مسلمان به تهدیدی علیه یکدیگر تبدیل شده‌اند و به‌جای ایستادن مقابل دشمن، دچار درگیری داخلی هستند.

وی افزود: یکی از اهداف قدرت‌های استکباری در ایجاد اختلاف و درگیری بین کشورهای اسلامی در طول این سال‌ها فراهم کردن زمینه تحقق چنین نقشه‌هایی است؛ طرح‌هایی می‌دهند که کاملاً به نفع صهیونیست‌ها و به ضرر مسلمانان باشد.

مولوی عبدالحمید بیان کرد: کشورهای اسلامی باید با یکدیگر همصدا و متحد شوند و در یک صف واحد مقابل دشمن بایستند، در غیر این‌صورت، اعتراض و محکومیت یک یا دو کشور در این زمینه هیچ تاثیری نخواهد داشت.

امام جمعه اهل سنت زاهدان ادامه داد: مسلمانان نباید چشم امید به سازمان‌های بین‌المللی داشته باشند، آن‌ها هیچ کاری برای ما انجام نخواهند داد؛ سازمان ملل و کشورهای اروپایی هفتادویک سال است که برای ملت فلسطین کاری نکرده‌اند و کشورهای اسلامی هم درگیر اختلافات داخلی خودشان هستند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن مولوی عبدالحمید معامله قرن امام جمعه اهل سنت زاهدان کشورهای اسلامی امت اسلامی مقابل دشمن معامله قرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۰۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» هیمنه پوشالی اسرائیل را در هم کوبید

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله هاشم نیازی در پی حمله موشکی و پهبادی سپاه به رژیم اشغالگر قدس پیامی صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

بَلْ نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَی الْبَاطِلِ فَیَدْمَغُهُ فَإِذَا هُوَ زَاهِقٌ وَلَکُمُ الْوَیْلُ مِمَّا تَصِفُونَ ﴿انبیا/۱۸﴾ بلکه ما حق را بر سر باطل می‌کوبیم تا آن‌را هلاک سازد و به‌این‌ترتیب باطل محو و نابود می‌شود، اما وای بر شما از توصیفی که می‌کنید.

امروز قدرت یداللهی سپاه اسلام، خود را نشان داد و دشمن صهیونیستی و ظالم و کودک کش را در هم کوبید.

درود بر رزمندگان و پاسداران دلاور ایران اسلامی.

سلام خدا بر کسانی باد که برای این مرزوبوم عزت‌آفرینی کردند و هیمنه پوشالی دشمن را در هم کوبیدند.

اینجانب لازم می‌دانم ضمن تبریک به رهبر حکیم و مقتدر و امت حزب‌الله و همیشه در صحنه ایران و بخصوص هم استانی‌های عزیز و گران‌قدر، مراتب قدردانی و تشکر خود را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام بدارم.

بی‌شک این حرکت بزرگ امیدی در دل مستضعفان جهان خصوصاً مردم ستمدیده فلسطین و غزه ایجاد کرده.

ما همیشه حامی مظلوم خواهیم ماند تا زمانی که حکومت ظالمان توسط منجی عالم بشریت حضرت حجت بن الحسن عجل‌الله تعالی فرجه الشریف، برچیده شود و جهان پر از عدل و داد شود.

کد خبر 6079608

دیگر خبرها

  • کنایه رهبر انصارالله یمن به کشورهای اسلامی در حمایت از فلسطین
  • نتانیاهو از رویارویی با ایران منافع دارد | تنش و درگیری بزرگ دام اسرائیل است؟
  • لیلاز: اسرائیل می خواهد ما را وارد یک درگیری بزرگ کند
  • سعید لیلاز: خطرناک‌ترین دشمن جمهوری اسلامی خودش است/ بعد از ماجرای مهسا هنوز آشتی ملی مشاهده نشده/ امریکایی‌ها می‌دانند اگر ضربه جدی به ایران بزنند دست ایران بسته نیست/ پیشنهاد من این است که ایران، آزمایش هسته‌ای خود را عمومی کند
  • لیلاز : اسرائیل می خواهد ما را وارد یک درگیری بزرگ کند؛ نباید در این دام بیفتیم
  • لیلاز: اسرائیل می‌خواهد ما را وارد یک درگیری بزرگ کند
  • اقدام شجاعانه ایران اسلامی در نتیجه وحدت و تقریب ملت آن است
  • کنایه مهاجرانی به آمریکا و فرانسه بعد از حمله به اسرائیل
  • عملیات «وعده صادق»، پیمان صلح قرن را در افق محال قرار داد
  • عملیات «وعده صادق» هیمنه پوشالی اسرائیل را در هم کوبید