Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رییس جمهور در امور زنان خانواده همزمان با دهه مبارک فجر در سفری یک روزه به استان سبز گیلان، بزرگترین واحد تولیدی مکانیزه قارچ شمال کشور و ۱۱ طرح آبرسانی روستایی افتتاح و با اقشار مختلف بانوان در جلسات و نمایشگاهها دیدار و گفت و گو کرد.


به گزارش عصرایران، معصومه ابتکار در سفری به استان گیلان در اولین ایستگاه به روستای کلش طالشان رفته و با حضور وی و استاندار، کارخانه تولید و بسته بندی قارچ دلجانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مجموعه را یک زوج کارآفرین با همکاری یکدیگر و حمایت استانداری و بانک کشاورزی راه‌اندازی و در بدو تاسیس برای ۵۷ نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال کردند که این رقم قابل افزایش به بیش از ۱۰۰ نفر است. معاون رییس جمهور در این کارخانه ضمن گفتگو با متخصصان و کارکنان گفت: از تاکیدات دولت تدبیر و امید، توسعه پایدار روستایی و توجه به روستاییان، تولید و فعالیت های مرتبط با اشتغال به ویژه در روستاهاست.


معاون رییس جمهور گفت: با حضور جوانان تحصیل کرده در روستاها و انجام فعالیت های اقتصادی و تولیدی همسو با نیاز روستا همچون بومگردی و گردشگری نیز علاوه بر جلوگیری از پدیده نامبارک مهاجرت، می توان شاهد اعتلا و آبادانی روستاها بود.


ابتکار سپس در روستای بیج برای افتتاح همزمان ۱۱ طرح آبرسانی روستایی حضور یافت و در سخنانی گفت: امروز در شرایطی سالروز پیروزی انقلاب را جشن می گیریم که کشور علاوه بر جنگ اقتصادی، در جنگ روانی قرار دارد و دشمن تمام افتخارات این مرز و بوم را که به برکت خون پاک شهدا شکل گرفته، مورد هجمه قرار داده است.
وی تصریح کرد: اقشار مختلف مردم همواره با مشارکت اجتماعی و سیاسی خود برای ساخت آینده درخشان ایران اسلامی نقش آفرینی کرده اند و دولت نیز خود را موظف به ارایه خدمات به این مردم شایسته می داند که تامین آب آشامیدنی سالم از جمله این خدمات و شاخص های مهم در سلامت و توسعه پایدار است و به ویژه برای زنان و کودکان بسیار اهمیت دارد.


معاون رییس جمهور با تاکید بر لزوم مدیریت صحیح و بهینه آب خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای مهم در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، آموزش زنان خانه دار برای اصلاح الگوی مصرف آب است. بی شک منابع آب شیرین و شرب باید به درستی استفاده شود و زنان در خانواده نقش بسیار مهمی برای اصلاح الگوی مصرف آب دارند.


معصومه ابتکار سپس در شهر رشت و در محل استانداری در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با حضور ارسلان زارع استاندار و مدیران دستگاههای اجرایی برای استماع گزارش چگونگی اجرا و پیشرفت پروژه های مربوط به زنان و خانواده شرکت کرد.
در ابتدای این جلسه زهرا یعقوب نژاد مدیرکل امور بانوان استان ضمن گزارشی از آخرین وضعیت زنان استان، گفت: اکنون مناصب مدیریتی دولتی برای زنان به ۶۹ پست مدیریتی دستگاه‌های اجرایی، ۱۶ پست معاونی و مدیر کلی، یک شهرداری، ۶ بخشداری و ۱۴۶ پست دهیاری رسیده که نشانگر افزایش تا 22% اختصاص پست های مدیریتی است.


یعقوب نژاد آمار و اطلاعات امید بخشی از تلاش های زنان گیلانی تحصیل کرده و فعال اجتماعی و اقتصادی و کارآفرین در آن استان ارایه و خاطرنشان کرد که تلاش برای توسعه و پیشرفت به دست زنان این استان بی وقفه ادامه دارد.


در این جلسه همچنین دکتر فریبرز جمالزاد، مجری طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار با رویکرد نوین مشاغل خانگی در جهاد دانشگاهی استان ضمن تشریح اجرای این طرح از تلاش برای ایجاد یک دیجی‌کالای مشاغل خانگی زنان سرپرست خانوار در استان گیلان با حمایت معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده خبر داد.
سپس معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در دفاع از اسناد ارتقا وضعیت زنان و خانواده در استان ها و ضرورت تصویب و اجرای آنها توسط دستگاههای اجرایی گفت: عدالت اجتماعی از اهداف و آرمان های مهم و مورد اتفاق آحاد مردم ایران در دوران انقلاب اسلامی و از جمله دلایل لبیک مردم به دعوت امام راحل مبنی بر تشکیل جمهوری اسلامی بود و یکی از جنبه های عدالت اجتماعی، عدالت جنسیتی است که همواره مورد تاکید امام(ره) و رهبری نیز بوده و برقراری تعادل بین نقش های فردی و خانوادگی و اجتماعی زنان را دنبال می کند.


معاون رئیس جمهور افزود: متاسفانه برخی افراد و طیف ها، داشته های دینی و انقلابی را نادیده گرفته و عدالت جنسیتی را برگرفته از اسناد بیگانه می دانند. این در حالیست که خداوند در قرآن برتری را در میزان تقوا معرفی می کند؛ نه جنسیت و قومیت و نژاد. بنابراین القای ابهامات درباره مفهوم عدالت جنسیتی با ارزش های متعالی اسلام و انقلاب در تضاد است و نباید این مفهوم را به دیگران نسبت دهیم. البته عقل و خرد حکم می کند همواره از تجربیات و عبرت های دیگر جوامع استفاده کنیم.


ابتکار با بیان اینکه عدالت جنسیتی در دستور کار دولت دوازدهم است، عنوان کرد: شاخص های عدالت جنسیتی در 8 محور اصلی و ۱۷۹ زیرشاخص تصویب شده و اسناد ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان ها نیز به تحقق این شاخص ها کمک می کند.
در این جلسه پس از ارائه گزارش وضعیت زنان و خانواده استان از سوی تدوینگران سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده گیلان که متشکل از دانشگاهیان و نمایندگان جامعه مدنی همان استان هستند، این سند برای اجرا توسط دستگاههای ذیربط به تصویب رسید و بدین ترتیب «گیلان» عنوان بیست و دومین استانی نام گرفت که صاحب برنامه ارتقای وضعیت زنان و خانواده براساس سند مصوب در شورای برنامه ریزی و توسعه استان شد.
از برنامه های معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده راه اندازی شبکه های توانمندسازی کسب و کار خرد و خانگی است که آن معاونت با همکاری جهاد دانشگاهی انجام می دهد. معصومه ابتکار برای بررسی چگونگی پیشرفت کار این اقدام عصر دوشنبه از مرکز توسعه مشاغل خانگی هزاردستان بازدید و با کارآفرینان و پیشران های طرح گفتگو و تولیدات متنوع آنها را مورد بازدید قرار داد.
در این سفر یک روزه همچنین نمایشگاه توانمندی‌های زنان سرپرست خانوار گیلان در اداره کل بهزیستی استان افتتاح شد. این نمایشگاه با همکاری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و بهزیستی استان در قالب ۳۰ غرفه، تولیدات و دست ساخته‌های زنان تولیدکننده را به نمایش گذاشته که تا پایان دهه مبارک فجر ادامه دارد. تعاونی های روستایی، صندوق کارآفرینی، اتحادیه تعاونی فرش های دست بافت و ماشینی، کارآفرینان برتر و موسسات خیریه در این نمایشگاه که در محوطه اداره کل بهزیستی گیلان قرار دارد نیز فعال بوده و بازدید از غرفه های فوق برای عموم آزاد است.


معاون رییس جمهور با همه غرفه داران گفتگو و از کالاهای آنها و چگونگی تولید و فروش ایشان باخبر شد.
پس از این بازدید، معصومه ابتکار در نشستی با بانوان فعال اجتماعی و اقتصادی استان گیلان در اداره کل بهزیستی استان شرکت کرد. در این دیدار پس از طرح مباحث مختلف و اقدامات و تلاش هایی که بانوان در عرصه های مختلف انجام داده اند، ابتکار از حمایت های دکترحسین نحوی نژاد مدیرکل بهزیستی گیلان از فعالیت های مرتبط تقدیر کرد وگفت: حضور زنان در عرصه های اجتماعی و اقتصادی و بهره مندی آنها از توان آنان برای دولت بسیار مهم است؛ از توان افزایی زنان روستایی مانند طرح استاندارد سازی محصولات کشاورزی، صندوق های اعتبارات خرد و تعاونی های روستایی تا توانمند سازی زنان روستایی و عشایری در تولید گیاهان دارویی و آموزش و ترویج بوم گردی که امسال با وزارت گردشگری دنبال می شود.

این نمایشگاه با همکاری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و بهزیستی استان در قالب ۳۰ غرفه، تولیدات و دست ساخته‌های زنان تولیدکننده را به نمایش گذاشته که تا پایان دهه مبارک فجر ادامه دارد. تعاونی های روستایی، صندوق کارآفرینی، اتحادیه تعاونی فرش های دست بافت و ماشینی، کارآفرینان برتر و موسسات خیریه در این نمایشگاه که در محوطه اداره کل بهزیستی گیلان قرار دارد نیز فعال بوده و بازدید از غرفه های فوق برای عموم آزاد است.


معاون رییس جمهور با همه غرفه داران گفتگو و از کالاهای آنها و چگونگی تولید و فروش ایشان باخبر شد.
پس از این بازدید، معصومه ابتکار در نشستی با بانوان فعال اجتماعی و اقتصادی استان گیلان در اداره کل بهزیستی استان شرکت کرد.

در این دیدار پس از طرح مباحث مختلف و اقدامات و تلاش هایی که بانوان در عرصه های مختلف انجام داده اند، ابتکار از حمایت های دکترحسین نحوی نژاد مدیرکل بهزیستی گیلان از فعالیت های مرتبط تقدیر کرد وگفت: حضور زنان در عرصه های اجتماعی و اقتصادی و بهره مندی آنها از توان آنان برای دولت بسیار مهم است؛ از توان افزایی زنان روستایی مانند طرح استاندارد سازی محصولات کشاورزی، صندوق های اعتبارات خرد و تعاونی های روستایی تا توانمند سازی زنان روستایی و عشایری در تولید گیاهان دارویی و آموزش و ترویج بوم گردی که امسال با وزارت گردشگری دنبال می شود.

لینک کوتاه: asriran.com/002zIj

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ابتکار گیلان سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده زنان سرپرست خانوار ارتقای وضعیت زنان و خانواده فعال اجتماعی و اقتصادی امور زنان و خانواده معاون رییس جمهور معاون رییس جمهور اجتماعی و اقتصادی تعاونی های روستایی زنان سرپرست خانوار اداره کل بهزیستی فعالیت های مرتبط کل بهزیستی استان کل بهزیستی گیلان معصومه ابتکار خانواده استان گیلان در اداره استان گیلان دهه مبارک فجر زنان روستایی عدالت جنسیتی ریاست جمهوری نژاد مدیرکل امور بانوان مشاغل خانگی بسیار مهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۱۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۳۰۰ مجوز مشاغل خانگی در کاشمر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان کاشمر گفت: ۳۰۰ مجوز مشاغل خانگی و ۱۵ مجوز طرح کارفرمایی و پشتیبان مشاغل خانگی در  شهرستان کاشمر طی سال ۱۴۰۲ صادرشد.

محمد اشرفی افزود:با توجه به الکترونیکی شدن فرآیند صدور مجوز‌های مشاغل خانگی در رابطه با طرح‌های زیرمجموعه صنعت معدن و تجارت، بیش از ۳۰۰ مجوز مشاغل خانگی در رشته‌های مختلف اعم از خیاطی، قالیبافی، تایپ و تکثیرو عروسک‌سازی صادر شده است.

وی گفت: در حال حاضر در مرحله بازدید، راستی آزمایی و مهیا نمودن مقدمات پرداخت تسهیلات در صورت وجود اعتبار و تخصیص به این بخش در سال جاری وفق اولویت و نوبت‌دهی هستیم.

اشرفی افزود: در همین بخش نیز تعداد ۱۵ طرح کارفرمایی در قالب پشتیبان مشاغل خانگی با اشتغال بیش از ۲۰۰ نفر در سامانه مشاغل خانگی ثبت‌نام شده که پس از بازدید، راستی آزمایی و امکان مهیا نمودن پرداخت تسهیلات در صورت وجود و تخصیص اعتبار در سال جدید به آنها تسهیلات اعطا می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کاشمر گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از هزار شغل در حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت در این شهرستان ایجاد شده است.

 اشرفی افزود: با توجه به سهمیه تعهد اشتغال این اداره در سامانه رصد و کارگروه اشتغال به تعداد ۶۸۹ نفر که تقریباً حدود نیمی از سهمیه اشتغال شهرستان را شامل می‌شود، باهمت و مشارکت کارآفرینان در واحد‌های تولیدی و صنفی، اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی و پیگیری مستمر کارشناسان موزع اداره موفق به ایفای تعهد ایجادی و ثبت بیش از ۱۰۰ درصد در سامانه رصد اشتغال کشوری شدیم.

 

 

دیگر خبرها

  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • «صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی
  • انسیه خزعلی بیان کرد؛ خبر خوب درباره زنان سرپرست خانوار
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • خزعلی خبر داد : تعطیل شدن شیرخوارگاه ها
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • حمایت از همه زنان سرپرست خانوار نیازمند
  • طرح سلامت خانواده در شهرهای بالای ۲۰ هزار خانوار اجرا می‌شود
  • صدور ۳۰۰ مجوز مشاغل خانگی در کاشمر
  • سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان منصوب شد