Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان سفیر ارمنستان در ایران با پیشنهاد انعقاد تفاهنمامه همکاری میان استان کرمان و یکی از استان‌های ارمنستان اظهار کرد: پروسه های کاری در ارمنستان سریع انجام می‌شود اما می‌دانیم این پروسه‌ها در ایران زمان بر است که انتظار داریم این فرآیندها هرچه سریعتر انجام تا بتوانیم وارد فاز عملیاتی شویم.

"آرتاشس تومانیان" صبح امروز ۱۶ بهمن‌ماه در دیدار با استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت‌ها و وسعت استان کرمان گفت: مکان ها و شهرهای مختلفی به بنده برای بازدید پیشنهاد شده است که اگر بخواهیم فقط ۱۰ درصد از آنها را بازدید کنیم، به زمانی حدود دو ماه نیاز داریم بنابراین اطلاعات استان کرمان را کسب و در اختیار دوستانمان در کشور ارمنستان قرار خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این مطلب که استان کرمان سیزدهمین استانی است که بازدید کرده‌ایم، تصریح کرد: با توجه به اینکه ایران و ارمنستان با یکدیگر همسایه و مرز خشکی با یکدیگر دارند، لذا میزان همکاری بین دو کشور بیشتر از این می‌تواند باشد که این موضوع دلایل مختلفی دارد.

سفیر ارمنستان در ایران ادامه داد: باتوجه به موقعیت کنونی ایران (تحریم‌ها و مشکلات بانکی ایران) ترغیب سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در ایران مشکل است اما امکان همکاری و انجام کارهای مشترک در زمان تحریم وجود دارد در زمینه همکاری بهتر می‌توانیم کار کنیم و این همکاری براساس اولویت‌های کشورها است.

وی با بیان این مطلب که ایران امکانات و منابع خوب اقتصادی دارد، عنوان کرد: همسایه بودن ایران و ارمنستان و عضویت کشور ارمنستان در اتحادیه کشورهای اوراسیاست که این مهم از ظرفیت‌های برجسته این کشور است که می تواند موجب افزایش ارتباطات دو کشور شود.

تومانیان اظهار کرد: در زمینه‌های علمی و تحقیقاتی می توانیم با یکدیگر همکاری داشته باشیم و همچنین کشور ارمنستان در زمینه IT در سطح شاخص‌های بین‌المللی قرار دارد که بیش از نیم میلیارد دلار تولیدات IT این کشور است که ۸۰ درصد این تولیدات به آسیا و اروپا صادر می‌شود.

وی با پیشنهاد انعقاد تفاهنمامه همکاری میان استان کرمان و یکی از استان‌های ارمنستان اظهار کرد: پروسه های کاری در ارمنستان سریع انجام می‌شود اما می‌دانیم این پروسه‌ها در ایران زمان بر است که انتظار داریم این فرآیندها هرچه سریعتر انجام تا بتوانیم وارد فاز عملیاتی شویم.

سفیر ارمنستان در ایران با تاکید بر افزایش همکاری دانشگاه های استان کرمان و ارمنستان عنوان کرد: در زمینه گردشگری نیز می‌توانیم همکاری داشته باشیم و سفارت ارمنستان آماده هرنوع همکاری با ایرانی ها در این راستاست.

به گزارش ایسنا، استاندار کرمان نیز در این دیدار با بیان این مطلب که استان کرمان از همکاری با کشور ارمنستان استقبال می‌کند و از پیشنهاد همکاری ها فی ما بین استان کرمان و کشور ارمنستان نیز پیشنهاد می کنیم گفت: از همین فردا می‌توانیم پیش‌نویس این تفاهنامه را به استان کرمان ارایه دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سفیر ارمنستان در ایران استاندار كرمان اخبار سیاسی کرمان استانی سیاسی سفیر ارمنستان در ایران کشور ارمنستان استان کرمان پروسه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۱۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت خدمات رسانی پایانه نوردوز غیرقابل قبول است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی فرماندار شهرستان جلفا در جلسه ایکه به منظور بررسی مسایل مرزی پایانه مرزی نوردوز در مرز ایران و ارمنستان برگزار شد؛ وضعیت موجود خدمات رسانی در این پایانه را غیرقابل قبول دانسته و بر ضرورت حل وضع موجود تاکید کرد.

عطاپور تصریح کرد: فرآیند‌های خدمات رسانی بخصوص برای کامیون‌های ترانزیتی و صادراتی مطلوب نیست و باید در اسرع وقت حل شود.

وی با اشاره به وجود کندی در ترخیص کالا و ترانزیت در مرز نوردوز، تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از مشکلات در سایه نبود تعامل و همکاری بین نهاد‌ها و سازمان‌های مستقر در مرز است.

فرماندار جلفا بر ضرورت یکپارچه سازی خدمات مرزی در این پایانه تاکید کرد و افزود: متاسفانه علیرغم تلاش‌های صورت گرفته و ساماندهی امورات مرزی، تاثیر اقدامات در روان‌سازی تردد مشهود نیست و باید اصلاح شود.

سرکنسول ایران در کاپان ارمنستان نیز با اشاره به وجود مشکلات در روند ورود و خروج کامیون‌های ترانزیت و‌صادراتی، قول مساعد داد موارد را به مقامات ارمنی انتقال و آنها را حل و فصل نماید.

مرتضی عابدین ورامین، به اهمیت اقتصادی و استراتژیک مرز نوردوز اشاره کرد و گفت: تصمیم گیری‌ها و نگاه‌ها در این مرز باید فرا راهبردی باشد.

وی اظهار کرد: در سایه افزایش تعامل و همکاری با کشور‌های همسایه در دولت سیزدهم، بسیاری از مسایل و مشکلات برای اتباع ایرانی در جمهوری ارمنستان برطرف شده است.

دیگر خبرها

  • وضعیت خدمات رسانی پایانه نوردوز غیرقابل قبول است
  • استقبال ایران از توافق مرزی آذربایجان و ارمنستان
  • ایران به توافقات انجام شده بین آذربایجان و جمهوری ارمنستان احترام می‌گذارد
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله مؤثر با هر گونه اجحاف به کشورهای اسلامی
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله موثر با هر گونه اجحاف به کشور‌های اسلامی
  • متوسط سن بازنشستگی به ۴۰ سال و کمتر رسیده است
  • متوسط سن بازنشستگی به ۴۰ سال رسیده است
  • متوسط سن بازنشستگی به حدود ۴۰ سال و کمتر رسیده است
  • بده بستان رشوه در نظام اداری کشور؛ چرا ایرانی‌ها رشوه می‌دهند؟
  • اهداف عربستان از گسترش روابط با ارمنستان/ ریاض به رقیب ایران در قفقاز تبدیل شد؟