Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا کاظمی امروز چهارشنبه در مراسم لاله های روشن، چهل هزار شهید، چهل هزار مدرسه در دبیرستان دخترانه میثاق، اظهار داشت: دانش آموزان بدانند برگزاری این یادواره ها و گرامیداشت یاد شهیدان یکی از بهترین اقدامات برای ادامه راه شهداست.
وی افزود: اگر قرار است راه شهدا ادامه یابد و خصلت های آنها در دل و جان ما نفوذ کند، باید نسبت به برگزاری یادواره و مرور خاطرات و اندیشه های شهدا اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش، آنچه که در مجالس و محافل باید به آن توجه شود، این است که مقام شهادت والاترین فضیلت است. از این رو باید معرفت ما نسبت به شهدا افزایش یابد.
کاظمی با اشاره به اینکه در مرور آیات قرآن و زندگی ائمه شهادت والاترین مرتبه در راه مجاهدت عنوان شده است، ادامه داد: با مرور خاطرات شهدا می توان فهمید که شهادت یکی از آرزوهای دیرینه آنها بود که برای دست یافتن به این کمال گریه و توسل می کردند؛ از جمله آن می توان به پخش  کلیپ وداع شهید حججی اشاره کرد که نشان داد چیزی جز شهادت را آرزو نداشت.
کاظمی عنوان کرد: برای رسیدن به  معرفت شهدا باید تلاش کرد و با آموزه های مذهبی و معرفتی گره خورد. دستاوردهای انقلاب اسلامی مدیون شهداست، امنیت، اسلام ، قرآن و حجاب و عزت و افتخار ما قطعا مدیون رشادت های شهداست.
وی با بیان اینکه فرهنگ شهادت و ایثار بزرگترین نقطه قوت جمهوری اسلامی ایران است، خاطر نشان کرد: دشمن در تلاش است فرهنگ ایثار و شهادت را در اذهان جوانان پاک کند. اگر قرار است در مقابل استکبار بایستیم و آرمان‌های امام و انقلاب را محقق کنیم و برای اتصال حکومت به حکومت عدل مهدوی تلاش کنیم باید فرهنگ ایثار و شهارت در زندگی ما جاری باشد.
معاون فرهنگی آموزش و پرورش یادآور شد: آنچه امروز به آن نیاز است، جاری بودن سیره شهدا در زندگی ما است.
کاظمی گفت:‌ راه شهدا همان مکتب سلیمانی است، این مکتب یعنی اخلاص در عمل، مدیریت جهادی، شجاعت و دلیری و زندگی متواضعانه با مردم. مکتب سلیمانی یعنی گره زدن جان و مال و اندیشه های خود با ولایت فقیه‌.
وی با اشاره به اینکه هیچ چیزی والاتر از ولایت، به استمرار راه شهیدان کمک نمی کند، افزود: دشمن تلاش می کند سبک زندگی ما را از شهیدان جدا کند، شهدا به ویژه  شهید سلیمانی کشور را در مسیر صحیح قرار دادند. شهید سلیمانی رویاهای استکبار جهانی را برهم زد و  ناجی مردم در سایه ولایت فقیه بود.
کاظمی خاطر نشان کرد: با الگو گرفتن از زندگی شهدا که الگوهای برتر کشور هستند، باید دین خود را به شهدا ادا کرد.

طرح ملی لاله های روشن، ۴۰ هزار یادواره، ۴۰ هزار شهید، ۴۰ هزار مدرسه با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهید فهمیده و ۳۶  هزار شهید دانش‌آموز و بیش از چهار هزار شهید فرهنگی با حضور علیرضا کاظمی معاون فرهنگی آموزش و پرورش و علیرضا فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد.

برچسب‌ها مدارس شهدا دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس شهدا دانش آموزان مدارس شهدا دانش آموزان فرهنگی آموزش و پرورش لاله های روشن دانش آموزان هزار شهید زندگی ما راه شهدا ۴۰ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۲۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله علم‌الهدی: پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علم الهدی، آیت الله سید احمد علم الهدی در دیدار با سردار سرتیپ بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: موضوع ترویج معارف جنگ تحمیلی را نباید دست کم گرفت؛ این مأموریتی است که روحیه شهادت طلبی و از خود گذشتگی را در بین اقشار مختلف مردم و به خصوص جوانان تقویت می‌کند و ثمره آن، ترویج روحیه جهادی و اعتلای کشور است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: نهاد مقدس حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، حلقه واصل و خط مقدم انتقال سیره شهدا به نسل‌های بعدی است تا این فرزندان عزیز ما که عهده دار آینده کشور و انقلاب هستند، پیرو همان طریقتی باشند که شهدای ایران اسلامی با توسل به آن، کشور را از گزند هجمه همه جانبه دشمن حفظ کردند.

وی با بیان اینکه انقلابی بودن و انقلابی ماندن جامعه در گرو تداوم فرهنگ دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: بعد از پایان جنگ تحمیلی، به تدریج این فکر در ذهن برخی افراد ایجاد شد که اگر دوباره هجمه ای به تمامیت ارضی ایران اسلامی صورت بگیرد، شاید نسل دهه شصت و هفتاد نتواند به اندازه نسل طلایی جنگ از امانت انقلاب صیانت کند. با این حال، موضوع دفاع از حرم و پس از آن دفاع از امنیت و سلامت به همه ثابت کرد که نسل آینده کشور نه تنها کم از شهدای دفاع مقدس ندارد بلکه در برخی عرصه‌ها، از نظر ایمان و باور بر آنها پیشی گرفته است.

علم الهدی ادامه داد: نمونه شخصیت‌هایی مانند شهید محسن حججی، طلایه دار نسلی بودند که نشان اقتدار آنها را امروزه نه فقط در عرصه دفاعی و نظامی بلکه در ساحت‌های مختلف علمی، فرهنگی و حتی اقتصادی و جهادی شاهد هستیم.

موزه دفاع مقدس، سنگر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی موزه‌های دفاع مقدس را سنگرهای ماندگار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در هر استان خواند و بیان کرد: این خیلی مهم است که شما متمرکز بر کار فرهنگی باشید اما تحقق چشم اندازهای فرهنگی منوط به فراهم کردن برخی زیرساخت هاست. موزه‌های دفاع مقدس و یادمان‌های شهدا، دو زیرساخت اصلی در عرصه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند و به موازات استمرار این پروژه‌های عمرانی در اقصی نقاط کشور، مطالبه برحق مردم در خراسان رضوی این است که موزه دفاع مقدس در این استان به قید فوریت تکمیل شود.

وی گفت: اهمیت موزه دفاع مقدس در خراسان رضوی به پذیرش میلیون‌ها زائری است که همه ساله به قصد زیارت بارگاه منور رضوی راهی مشهدالرضا (ع) می‌شوند. بخش قابل توجه از این شمار را هم زائران خارجی تشکیل می‌دهند که اگر موزه دفاع مقدس استان نیز به بهره برداری برسد، می‌تواند توفیق این زیارت را با پیوست فرهنگی مرتبط مضاعف کند.

زائران سالانه راهیان نور، افزون از ۴ میلیون نفر

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این بنیاد در توجه به مسائل فرهنگی و زیرساختی با محوریت ترویج معارف دفاع مقدس گفت: در موضوع تکمیل پروژه موزه دفاع مقدس در خراسان رضوی، تکالیف دستگاه‌ها مشخص است و همه مسئولیت دارند. در این شرایط، خوشبختانه با پیگیری‌هایی که اخیراً در دستورکار قرار گرفته، مدیریت شهری در مشهد با جدیتی بیش‌تر از قبل برای تکمیل پروژه وارد میدان شده است و امیدواریم تا در آینده نزدیک، بخش‌های نمایشگاهی موزه پذیرای علاقه مندان باشد.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به کاروان‌های اعزام زائران راهیان نور و بازسازی زیرساخت‌های زیارت اعم از جاده‌ها و مراکز اسکان گفت: اگر چه تا پیش از کرونا، جمعیت زائران راهیان نور در کشور بیش از ۷ میلیون نفر در سال بود اما شیوع ویروس کرونا باعث شد تا برای حفظ سلامتی مردم، کاروان‌های اعزام حدود دو سال فعالیت نداشته باشند. با این حال، هم اکنون فرآیند زیارت مناطق عملیاتی جنوب دوباره در حال رونق است و با افزایش ۲۰ درصدی در سال جاری به بیش از ۴ میلیون نفر رسیده است.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تابستانه ویژه مهارت آموزی دانش آموزان سنین 7 تا 18 سال
  • فرماندهی فارغ‌التحصیل از دانشگاه کوچه و بازار
  • لزوم بهره گیری از ظرفیت هنر دراجرای کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • برگزاری یادواره ۳۴ شهید ورزشکار بردسکن
  • شهدای عرصه هویت ملی استان سیستان و بلوچستان
  • پیروی جوانان از سیره شهدا، رمز اعتلای کشور است
  • آیت‌الله علم‌الهدی: پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است
  • پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است
  • گرامیداشت یادوخاطره شهدای عرصه هویت ملی سیستان وبلوچستان
  • ورزش ایران ۵ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است/ لزوم شناخت سیره و منش شهدا