Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: با نزدیک شدن به زمان انتخابات و معرفی نامزدهای تأیید صلاحیت شده، بازار داغ تبلیغات انتخاباتی و شعارهای نامزدها آغاز خواهد شد.

طی سال‌های گذشته و در ایام انتخابات، نامزدهای انتخاباتی توانسته‌اند با شعارها و تبلیغات خود نظر مردم را به خود جلب کنند و برخی با استفاده ازهمین شعارها وارد مجلس شده‌اند زیرا مردم بیشترین گزینش را در زمان فعالیت‌های انتخاباتی این نمایندگان می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقش کیلدی شعارها در جلب نظر مردم نیز غیر قابل کتمان است. شعارهایی پر زرق و برق که بعضی‌هایشان حتی در حیطه وظایف نمایندگی نمی گنجد. به هر حال زمانی که معیارهای انتخاب حول محور شعارهای انتخاباتی کاندیداها قرار می‌گیرد بهترین سنجش نیز بررسی و مطالعه تحقق این شعارها باید از دوره فعالیت شأن است.

نمایندگان فعلی شیراز چهار سال پیش با ائتلاف و شعارهایی همچون امید، آرامش و رونق اقتصادی و به صورت حزبی وارد عرصه انتخابات شدند. بررسی شعارهای انها نشان می‌دهد مسائل مربوط به رونق اقتصادی، جذب سرمایه گذار به ویژه سرمایه گذار خارجی، امید بخش به آینده و در مجموع حوزه‌های اقتصادی بیشترین فراوانی را داشته است.

فرج الله رجبی یکی از منتخبان مردم شیراز در مجلس مجلس فعلی، قبل از انتخاب شدن شعارهایی چون ایجاد ثبات اقتصادی، جذب سرمایه‌های خارجی به استان فارس، ایجاد بستری برای حضور جوانان در عرصه‌های مدیریتی را انتخاب کرده بود.

علی اکبری دیگر نماینده مردم شیراز نیز در شعارهای انتخاباتی خود از اعتماد به مردم را مد نظر قرار داد.

نامزدهای انتخاباتی درک درستی از قدرت و موقعیت خود ندارند

عضو هیت علمی دانشگاه شیراز در گفتگوبا خبرنگار مهر درمورد عدم درک درست نامزدها از موقعیت حقوقیشان گفت: نامزدهای انتخاباتی قبل از هرچیزی باید درک درستی از موقعیت حقوقی و قانونی خودشان و در چارچوب موازین قانونی داشته باشند.

محمدهادی صادقی بیان کرد: در نظام سیاسی، نامزدها بعد از آشنایی نسبت به جایگاه و نقشی که در اداره کشور و در فرایند تکمیل سازی ها و قاعده گذاری ها دارند می‌توانند محتوا و حتی شکل فعالیت انتخابیشان را سامان بدهند بنابراین بر این مبنا طبیعتاً سخنان و موضع گیری هایشان باید جهت درستی به خود بگیرد.

وی گفت: اگر نماینده و نامزدهای انتخاباتی آشنایی کافی با توانمندی‌های قانونی و اختیاراتی که در قانون اساسی و عادی پیش بینی شده نداشته باشند این مسئله می‌تواند مشکلاتی برای خودشان و رأی دهندگان ایجاد کند.

نام نماینده

حوزه نمایندگی

وعده‌های انتخاباتی

بهرام پارسایی

شیراز

۱. ایران آباد٬شیراز زیبا

۲. امید٬آرامش٬رونق اقتصادی

علی اکبری

شیراز

۱. باید به مردم اعتمادکرد٬آنها اشتباه نمی‌کنند

فرج الله رجبی

شیراز

۱. ایجاد امنیت اقتصادی در جامعه به منظورتامین احساس امنیت در مردم و رفع نگرانی از تأمین نیازهای اساسی مانند مسکن و شغل

۲. جذب سرمایه گذاری خارجی با هدف گذاری افزایش اعتبار بین الملی کشوردر عرصه اقتصاد جهانی

۳. تقویت و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد جهت تبدیل سمن‌ها به بال‌های جامعه

۴. تعریف جایگاه شهر شیرازبه عنوان قطب بین الملی فرهنگی و مذهبی جنوب کشوربه منظور جذب بودجه فرهنگی وتبلیغات مؤثر داخلی و بین الملی

۵. ایجاد فضا و بستر مناسب برای ورود جوانان به عرصه مدیریتی و اجرایی در حوزه‌های مختلف

مسعود رضایی

شیراز

ائتلاف اصلاح طلبان با شعار امید٬ارامش و رونق اقتصادی

صادقی بیان کرد که این عدم آشنایی به قانون و اختیارات باعث می‌شود که نامزدهای انتخاباتی در تعامل با مردم و فعالیت‌های انتخاباتی خود حرف‌هایی بزنند که هیچ سنخیتی با موقعیت حقوقیشان ندارد.

صادقی در خصوص انگیزه‌های ورود برخی نمایندگان و نامزدها در عرصه انتخابات گفت: بسیاری از این افراد اصلاً ارتباطی با رسالت و موقعیت نمایندگی ندارند و بسیاری از مسائلی که مطرح می‌کنند نیز این گونه است و حتی کم نیستند کسانی که با دریافت‌های غیرواقعی از جایگاه قانونی نمایندگی، موقعیت مجلس و گاهی با اغراض مادی، انگیزه‌های انحرافی وارد انتخابات شده‌اند.

وی اظهارداشت: نظارت براین افراد باید به گونه‌ای باشد که طمع اشخاصی که انگیزه دیگری جز خدمت دارند برانگیخته نشود و درفرایند مبارزات انتخاباتی حدود و ثغورمعیارها و موازین رعایت شود.

کنار گذاشتن نامزدهایی که شعارهای عوام فریبانه می‌دهند

عضو هیت علمی دانشگاه شیراز مردم خواست که هوشمندانه عمل کنند و دراین خصوص گفت: باید با این افراد هوشمندانه برخورد شود و مردم نیز نسبت به اختیارات و وظایف نمایندگان آشنا باشند و اگر دیدند که فردی شعارهایی می‌دهد که خارج از اختیارات اوست به دیده تردید درصداقت و سلامت نفس او نگاه کنند و رأی خود را با توجه به این مواضع به صندوق‌ها بریزند.

در عین حال دانشیارجامعه شناسی دانشگاه شیراز ومسئول پژوهشکده تحول و ارتقای علوم انسانی درگفتگو با خبرنگار مهر، انتخابات پیش رو را انتخاباتی ازنوع مردم سالاری دینی عنوان کرد و گفت: محور فعالیت‌های اجتماعی بر نظریه‌ها شکل می‌گیرد و وقتی از انتخاب حرف می زنیم درمورد یکی از فعالیت‌های مردم سالاری حرف زده‌ایم که اهداف انتخاب شونده و انتخاب کننده باید براساس نظریه مردم سالار باشد.

سید سعید زاهد زاهدانی گفت: ما مردم سالاری‌های گوناگون داریم که جمهوری اسلامی از نوع مردم سالاری دینی است و انتخابات نیز باید دینی باشد.

زاهدی بیان کرد که نخبگان و رسانه‌ها با فرهنگ سازی مردم سالاری دینی، می‌توانند مردم را نسبت به شعارهای غیرواقعی برخی از نامزدهای انتخاباتی آگاه کنند.

زاهدی درخصوص شعارهای برخی از نامزدهای انتخاباتی گفت: برخی از وعده‌هایی که توسط برخی از نامزدها داده می‌شوند مروج اندیشه‌های علوم انسانی غرب است، ولی ما باید اندیشه‌های امثال سردار و مکتب سردار را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

محول کردن موقعیت‌های مهم به افراد ناکارآمد

زاهدی در خصوص نحوه عمل برخی از نمایندگان گفت: ما نمی‌توانیم انسان‌های نا کارآمد را در موقعیتی قرار دهیم که حداکثر کارآمدی از آن انتظار می‌رود.

وی گفت: افراد منتخب باید قدرت برنامه ریزی و مدیریت داشته باشند و شکل گیری این هدف در گروه داشتن علوم انسانی قوی شکل می‌گیرد.

در پایان باید گفت که با توجه به اینکه در ایام انتخابات تبلیغات، فضای شعارگونه و رفتار انتخاباتی گرم است این نکته اهمیت دارد که هم نمایندگان مراقب شعارها و وعده‌های انتخاباتیشان باشند و هم مردم انتخاب هوشمندانه ای در مقابل نامزدها انجام دهند.

کد خبر 4845303

منبع: مهر

کلیدواژه: انتخابات 98 تبلیغات انتخاباتی شیراز دهه فجر بوشهر انتخابات 98 شیراز بارش برف ایلام قزوین شهرکرد ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه گرگان انقلاب اسلامی ایران انتخابات مجلس شورای اسلامی تعطیلی مدارس نامزدهای انتخاباتی مردم سالاری دینی برخی از نامزدها دانشگاه شیراز رونق اقتصادی علوم انسانی داشته باشند جذب سرمایه بین الملی شیراز ۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۲۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز انتخابات مجلس هندوستان

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از دهلی نو؛ فرایند جمع آوری آرای بزرگترین انتخابات جهان از امروز در پرجمعیت کشور دنیا آغاز شد.
با اعلام کمیسیون انتخابات هند، هجدهمین دوره انتخابات مجلس نمایندگان این کشور از امروز آغاز شد.
با توجه به جمعیت ۹۶۹ میلیون نفری واجدان شرایط رای دادن و ضرورت تامین امنیت شعب اخذ رای انتخابات در هفت مرحله برگزار می‌شود که مرحله اول آن امروز برگزار شد.
در این مرحله بیش از ۱۸۶ میلیون نفر می‌توانند سرنوشت ۱۰۲ صندلی مجلس نمایندگان این کشور را تعیین کنند.
امروز مردم برخی شهر‌ها در ۲۱ ایالت و قلمرو اتحادیه مرکزی پای صندوق‌های رای رفتند. پیش‌بینی می‌شود در انتخابات کنونی بیش از ۶۰ درصد واجدان شرایط رای دادن مشارکت کنند. جمعه بعد مرحله دوم انتخابات برگزار می‌شود انتخابات مجلس نمایندگان هند دوازدهم خرداد به پایان میرسد و سه روز بعد نتایج آن اعلام می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

راجیو کومار: رییس کمیسیون انتخابات هند
شهروند 

دیگر خبرها

  • آغاز انتخابات مجلس هندوستان
  • آغاز بزرگترین رویداد انتخاباتی در جهان
  • آغاز انتخابات پارلمانی هند/ طولانی‌ترین انتخابات در جهان!
  • شروع طولانی‌ترین انتخابات جهان در هند
  • ۲۲ روز مانده تا دومین مرحله انتخابات مجلس دوازدهم
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • راه اندازی پویش های انتخاباتی در کرج
  • استعفای «پریدر» از سرپرستی شطرنج
  • انتخابات ترای اتلون| حججی رئیس فدراسیون شد/ کنایه‌های جدی گودرزی به احمد نامنی
  • شادی پریدر از سرپرستی فدراسیون شطرنج استعفا داد