Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@07:41:12 GMT

علی داودی؛ پدیده فوق سنگین وزنه برداری ایران

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۹۲۶۷۱

علی داودی؛ پدیده فوق سنگین وزنه برداری ایران

از علی داودی بیست ساله به عنوان پدیده فوق سنگین ایران در رشته وزنه برداری و امید آینده این رشته در میادین بین المللی یاد می شود؛ ورزشکاری که البته با همین سن کم نیز افتخارات و قهرمانی های قابل ذکری را در کارنامه خود ثبت کرده است.

به گزارش «تابناک»، علی داودی  وزنه‌بردار ایرانی با اصالت خمینی (شهرستان خمین) است که پدر و مادر او در روستای فرنق شهرستان خمین در استان مرکزی متولد شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او رکورد دار دسته سنگین وزن جهان در رده جوانان است. داودی متولد ۲ فروردین ۱۳۷۸، دارای قد قد ۱.۹۵ متر و وزن ۱۵۰٫۰۳ کیلوگرم است.

بسیاری  از کارشناسان از او به عنوان پشتوانه و آینده وزنه‌برداری در دسته فوق سنگین ایران نام می برند. داودی در مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری آسیا ۲۰۱۹ در وزن ۱۰۹+ کیلوگرم ۳ مدال طلا به دست آورد و قهرمان آسیا شد.  

کسب مقام قهرمانی و نشان طلای دسته فوق سنگین به همراه عنوان قهرمانی تیمی در رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا به میزبانی توکیو ژاپن و شکستن رکورد یک ضرب وزنه‌برداری دسته فوق سنگین مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری جهان در ترکمنستان سال ۲۰۱۸ از جمله افتخارات او در سن بیست سالگی است.

اگر بخواهم مثل برخی جوان ها زندگی کنم به هدفم نمی رسم

وزنه بردار فوق سنگین ایران در پاسخ به این پرسش که برای رسیدن به جایگاهی که بهداد سلیمی وسعید علی حسینی به آن رسیدند چه شرایطی باید برایش فراهم شود، پیشتر به رسانه ها گفت: در وهله اول نباید آسیب ببینم چون آسیب دیدگی باعث می شود ورزشکار عقب بیفتد. سال  گذشته وزنه هایی در تمرینات زدم که خیلی عالی بود اما دچار آسیب دیدگی شدم و با ۸۰ درصد آمادگی در مسابقات قهرمانی جوانان جهان شرکت کردم. سپس باید مثل ورزشکاران بزرگ وحرفه ای زندگی کنم. اگر شرایط فراهم باشد من هم می توانم به آن مدال ها برسم و امیدوارم شرمنده کسی نشوم. البته برای این کار باید سختی بکشم و اگر بخواهم مثل برخی جوان ها زندگی کنم به هدفم نمی رسم. قطعا آقا بهداد و سعید هم سختی کشیدند تا به جایی که هستند، رسیدند.

او ادامه داد:به اردوی تیم ملی بزرگسالان اضافه شوم خیلی برایم خوب است چون می توانم از تجربه آنها استفاده کنم و با انگیزه بیشتری کار کنم. زمانی که تیم ملی جوانان به مسابقات قهرمانی آسیا رفته بود، در تیم بزرگسالان تمرین می کردم که خیلی برایم خوب بود. فکر می کنم با تمرین و تلاش می توانم به هدف هایم برسم.

اگر برادرم نبود، در استان یا نهایتا لیگ برتر وزنه می زدم

داودی همچنین در مورد نقشی که برادرش (محسن داودی از ملی پوشان سابق ایران) در رسیدنش به قهرمانی جوانان داشت، به رسانه ها گفته است: مشوق اصلی ام برادرم بود و قبل از اینکه من وارد وزنه بردری شوم، خانواده ام با این رشته آشنا بودند. فکر می کنم اگر برادرم نبود من در استان یا نهایتا لیگ برتر وزنه می زدم. او خیلی به من کمک کرد و از لحاظ فنی و اخلاقی تاثیر زیادی بر روی من گذاشت و اگر نبود فکر می کنم این طلای جوانان جهان هم نبود. مطمئن باشید اگر روزی علی داودی قهرمان المپیک شود، برادرش خیلی برای او زحمت کشیده است. من تاکنون خیلی از تجربیات و نصیحت های او استفاده کرده‌ام به طوری که خیلی راه ها را نرفتم و حرفه ای قدم برداشتم.

همانطور که اشاره شد از علی داودی به عنوان پدیده فوق سنگین ایران در رشته وزنه برداری و امید این رشته برای تکرار خاطرات شیرین کسب مدال طلای جهان و المپیک در دسته سنگین وزن یاد می شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محمد توفیق علاوی اتحادیه اروپا برگزیت دهه فجر معامله قرن کروناویروس شهر ووهان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر علی داودی شهرستان خمین طلای وزنه برداری محمد توفیق علاوی اتحادیه اروپا برگزیت دهه فجر معامله قرن کروناویروس شهر ووهان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر فوق سنگین ایران مسابقات قهرمانی قهرمانی جوانان دسته فوق سنگین وزنه برداری فکر می کنم علی داودی سنگین وزن زندگی کنم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۲۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدیده ۲۳ ساله کشتی آمریکا "دیوید تیلور" را به زانو در آورد (فیلم)



منبع:اعتماد

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جشن سال نو در خانه کشتی با چاشنی رقص مازنی (فیلم) بزرگترین جشن قهرمانی فوتبال اسپانیا (فیلم) رقص محلی علیزاده پس از کسب طلای آسیا (فیلم)

دیگر خبرها

  • مصاف جوانان ایران با میزبان در هاکی روی یخ قهرمانی آسیا
  • میلان قهرمانی اروپا را از دست داد
  • اسبقیان: تلاش دوومیدانی‌کاران در میادین بین‌المللی ستودنی است
  • دریاچه آزادی، میزبان آب های‌آرام بانوان قهرمانی کشور جوانان
  • نقش دکتر داودی در پایه ریزی اقتصاد اسلامی
  • چهار دلیل برای اینکه بدن زنان با وزنه‌برداری حجیم نمی‌شود
  • لانینا به ایران می‌رسد؛ پدیده «لانینا» چیست؟
  • پدیده ۲۳ ساله کشتی آمریکا "دیوید تیلور" را به زانو در آورد (فیلم)
  • آیا بدنسازی، بدن زنان را حجیم می‌کند؟
  • حضور تیم والیبال جوانان ایران در لیگ ملت‌های آسیای مرکزی