Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس پلیس راه آذربایجان غربی  از رشد 17 درصدی جان باختگان تصادفات جاده ای در استان طی سال جاری خبرداد.

سرهنگ کمال حسین زاده در نشست خبری که امروز ۱۶ بهمن در سالن جلسات معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان، برگزار شد، اظهار کرد: آمار فوتی ناشی از تصادفات جاده ای در سال جاری ۱۷ درصد و مجروحین 7 درصد افزایش یافته است که بیشترین فوتی در محور مواصلاتی میاندوآب با ۱۲ درصد، ماکو ۱۱ درصد، ارومیه و خوی ۱۱ درصد است و ۴۶ درصد تصادفات در ایام ‌پایانی هفته اتفاق می افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه بیشترین تصادفات در ساعات ۱۶ تا ۲۲ شب رخ می دهد، ادامه داد: بیشترین تصادفات با ۴۰ درصد مربوط به عدم توجه به جلو و ۱۴ درصد عدم توانایی در کنترل و ۱۳ درصد انحراف به چپ را شامل می شود.

رئیس پلیس راه ادامه داد: ۲۹ درصد از تصادفات به صورت واژگونی و خروج از جاده بوده که علت آن وجود نداشتن یا کم رنگ بودن خط کشی جاده ها است.

سرهنگ حسین زاده با اشاره نقاط حادثه خیز در جاده های استان بیان کرد: ۳۳ نقطه حادثه خیز جاده های استان توسط تابلو و علامت آشکار سازی شده و ۷ نقطه به زودی رفع می شوند و ۲۹ نقطه باقی مانده اولویت بندی شده که به زودی رفع می شوند.

وی افزود: عامل ۷۰ درصد از تصادفات عامل انسانی است به منظور کاهش آمار تصادفات نیازمند فرهنگ سازی در زمینه ترافیکی است.

سرهنگ حسین زاده با بیان اینکه برخورد با رانندگان حادثه ساز ۱۱ درصد افزایش یافته است، افزود: در این رابطه ۳۷۸ دستگاه خودرو باخلافی بیش از 100 میلیون ریال و تعداد ۴۷۴۵ مورد خودرو نیز با 2 تخلف همزمان، توقیف شده اند.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه فرهنگ سازی تاکید کرد: تهیه سریال ۱۲۰ دقیقه ای در زمینه فرهنگ ترافیکی، مصاحبه کارشناسان پلیس با صدا و سیما، برگزاری کلاس آموزشی در پادگان های نیروهای مسلح، برگزاری کلاس های فرهنگ سازی برای رانندگان اتوبوس ها و کامیون، اجرای طرح ارتقا ایمنی ادوات کشاورزی، توزیع رایگان ۱۰۰۰ کلاه کاسک به موتور سیکلت سواران، برگزاری کلاس های آموزشی در مساجد و مدارس حاشیه جاده و نصب بنر با پیام های ترافیکی از اهم فعالیت های پلیس راه برای فرهنگ سازی ترافیکی است.

به گزارش ایسنا، رئیس پلیس راه آذربایجان غربی در خصوص انتظارات پلیس راه از اداره کل راه و شهر سازی تصریح کرد: از اداره کل راه و شهر سازی انتظار می رود کا خط کشی راه ها، جدا سازی جاده ها با نیوجرسی مفصلی و عریض کردن جاده انجام دهد.

انتها پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی تصادفات جاده ای تصادف فوتی نقاط حادثه خیز رئیس پلیس راه تصادفات جاده برگزاری کلاس درصد افزایش فرهنگ سازی حسین زاده جاده ها ۱۱ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۴۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت

محمدرضا طنابی معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه پارسال به ارزش ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار صنایع‌دستی به کشور‌های‌خارجی صادر شد که در مقایسه با سال ماقبل از آن، که ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار بود ۲۲ درصد افزایش داشته، گفت: کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس، کشور‌های اروپایی و ترکیه مهمترین مقصد صادرات صنایع‌دستی استان بودند.

وی صنایع چوبی، بافته‌های داری و گلیم و چرم دست دوز را از جمله اقلام صادراتی آذربایجان‌غربی برشمرد و افزود: صنایع‌چوبی بیش از ۵۰ درصد صنایع‌دستی صادراتی استان را تشکیل می‌دهد.

طنابی درخصوص تسهیلات‌اعطایی به هنرمندان صنایع‌دستی در استان اضافه کرد: پارسال ۸۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۷۰۰ نفر از هنرمندان این بخش پرداخت شد.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی ادامه داد: ۴۰ رشته صنایع‌دستی از جمله نساجی‌سنتی، رودوزی‌های‌سنتی، بافته‌های‌داری، پوشاک‌سنتی، سفال و سرامیک، صنایع‌دستی چرمی، هنر‌های روی‌چوب، صنایع‌دستی روی شیشه، رنگ‌رزی گیاهی و رفوگری، قالی‌بافی، گلیم‌بافی و جاجیم‌بافی در آذربایجان‌غربی فعال است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • ◄ پیدا کنید خروجی جلسات کمیسیون ایمنی راه ها را !
  • خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • آمار فوتی‌های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست
  • خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • اصلاح ۱۴ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان اردبیل