Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتظار ۱۵ ساله مردم استان کردستان برای شنیدن صدای سوت قطار هنوز محقق نشده و همچنان وعده‌های دولتمردان تمدید می‌شود. ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، کردستان که به‌عنوان استان مرزی، قطب کشاورزی و قطب گردشگری در کشور شناخته می‌شود، با بی‌توجهی دولت و غفلتی تاریخی هنوز صاحب خط ریلی نشده و تمامی حمل‌ونقل عمومی کالا و مسافر در این استان از طریق جاده‌ها و بخشی نیز از طریق فرودگاه نیمه‌تعطیل سنندج، انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احداث راه‌آهن کردستان یکی از قدیمی‌ترین پروژه‌های حمل‌ونقل کشور است که ساخت آن از اوایل دهه 70 مطرح و کلنگ عملیات اجراییش از سال 83 بر زمین زده شده اما پس از گذشت 15 سال هنوز به اتمام نرسیده و اخیراً در ( 29 دی‌ماه) در یک برنامه تبلیغاتی عملیات ریل‌گذاریش آغاز شد!

راه آهن سنندج در 3 قطعه در حال اجراست که قطعه اول آن 64 کیلومتر با 72 درصد پیشرفت فیزیکی زیرسازی، قطعه شماره 2 به طول 56 کیلومتر با 32 درصد پیشرفت و زیرسازی قطعه شماره 3 به صورت 100 درصد انجام شده است.

پروژه راه‌آهن همدان-سنندج به تعبیر مسئولان و پیمانکاران از پروژه‌های سخت و پیچیده ریلی در منطقه کوهستانی کشور است که در حال حاضر 151 کیلومتر از آن باقی مانده و دولتمردان از استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گرفته تا نمایندگان مجلس و مدیران حوزه راه و شهرسازی در یکی دو سال اخیر بارها و بارها در جلسات و نشست‌های استانی و در حضور میهمانان کشوری وعده شنیدن سوت قطار تا پایان سال 99 را به مردم داده و دست‌مایه شوی تبلیغاتی خود کرده اما اخیراً باز هم وعده‌ها تمدید و شنیدن صدای قطار یک سال دیگر عقب افتاد!

گرچه بارها و بارها و اخیراً نیز در (29 دی‌ماه) استاندار کردستان پایان سال 99 را زمان اتمام راه‌آهن همدان به سنندج اعلام کرده، اما تنها پس از گذشت 16 روز مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان این ادعا را تکذیب و با اعلام وعده جدید برای بهره‌برداری از این پروژه، پرده از یک وعده غیر واقعی برداشت.

قطاری که بعد از 15 سال به مقصد نرسید؛ وعده جدید به پایان دولت موکول شدراه‌آهن سنندج به اقلیم کردستان عراق متصل می‌شود / راه‌آهن همدان ــ سنندج تا پایان سال 99 به اتمام می‌رسد‌وعده جدید سوت قطار کردستان بعد از 15 سال انتظار؛ عملیات ریل‌گذاری آغاز شد

محمدصدیق ثابتی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان در نشست خبری با اصحاب رسانه به پروژه راه‌‌آهن تهران ـ همدان ـ سنندج اشاره و خاطرنشان کرد: مسیر تهران به همدان به اتمام رسیده و در حال حاضر 151 کیلومتر از این پروژه از همدان به سنندج (گردنه صلوات‌آباد آخرین ایستگاه) باقی مانده است.

وی همانند همیشه تعریف و تمجید از استاندار، معاون امور عمرانی استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان را دینی بر گردن خود دانست! و افزود: برای روسازی این پروژه، تفاهم‌‌نامه‌ای مبنی بر اختصاص 800 میلیارد تومان اعتبار منعقد شده که اختصاص چنین اعتباری در شرایط کنونی همانند یک رویا بوده و در سال‌جاری 370 میلیارد تومان اعتبار آن تخصیص پیدا کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: عملیات ساخت روسازی در قطعه یک و دو راه‌آهن همدان ـ سنندج به‌صورت شبانه‌روزی در حال انجام بوده و سازمان برنامه‌ریزی اختصاص بقیه بودجه را مشروط بر جذب کل اعتبار عنوان کرده و برای تکمیل این پروژه تا پایان سال مالی 99 (31 تیرماه سال بعد) بسیار خوشبین هستیم.

وی اذعان کرد: گرچه استاندار کردستان و دیگر مسئولان مربوطه، در مصاحبه‌های خود پایان سال 99 را زمان اتمام راه‌آهن همدان به سنندج اعلام کرده، ‌اما به‌دلیل حجم کاری بالا، پیش‌بینی ما اسفند یا همان تیرماه سال 1400 و منوط به تامین اعتبار است!

ثابتی اذعان کرد: بنده مطمئنم اصحاب‌رسانه اظهارات متناقض ما درباره اعلام اتمام راه‌آهن همدان به سنندج را منعکس کرده و از هم‌اکنون خود را آماده کرده‌ام!

به گزارش تسنیم؛ گرچه قصه خط ریلی همدان-سنندج سردراز داشته و اتمام این پروژه سال‌های سال به چیزی شبیه معجزه تبدیل شده بود، اما مردم در طول یکی دو سال اخیر با انجام مصاحبه‌های پی در پی عوام‌فریبانه دولتمردان درباره اعلام اتمام راه‌آهن همدان به سنندج تا پایان سال آینده، امیدی در دل آنها ایجاد شده بود که آن هم اخیراً تکذیب شد و باید همانند این 15 سال گذشته، بی آنکه صدای سوت قطاری شنیده شود، در انتظار بهره‌برداری از آن، گوش به تریبون‌ها بسپارند.

انتهای پیام/481/ش

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان اتمام راه آهن همدان به سنندج پایان سال 99 صدای سوت قطار تا پایان سال برنامه ریزی شنیدن صدای وعده جدید ـ سنندج همدان ـ وعده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۴۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوم اردیبهشت ماه، زمان آغاز اعزام کردستانی ها به حج عمره

کاوه شیرزادی از اعزام ۲۵۵ زائر کردستانی به حج عمره خبر داد و اظهار داشت: این تعداد زائر در قالب ۳ کاروان ۸۵ نفره از سقز، بانه و سنندج به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

وی گفت: بعد از ۹ سال وقفه، پنج هزار نفر برای انجام حج عمره راهی سرزمین وحی می‌شوند که سهم کردستان ۲۵۵ نفر است.

مدیرکل حج و زیارت کردستان افزود: اعزام زائران عمره در قالب سه کاروان از سوم اردیبهشت ماه انجام می‌شود.

وی مدت اقامت زائران حج عمره را ۱۰ روز عنوان کرد و افزود: این افراد ۱۰ روز؛ ۵ روز در مکه و ۵ روز در مدینه حضور خواهند داشت. زائران این سه کاروان بر اساس اولویت‌بندی و فیش واریزی اعزام خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • تاکید مدیرعامل شرکت مترو بر اتمام عملیات اجرایی ۴ ایستگاه مترو خط ۶
  • (ویدئو) وضعیت اطراف پایگاه هشتم شکاری اصفهان پس از شنیدن صدای انفجار
  • ببینید | تصاویری از وضعیت در اطراف پایگاه هشتم شکاری اصفهان پس از شنیدن صدای انفجار
  • ببینید | روایت تسنیم از امنیت در کوه‌های انرژی هسته‌ای در اصفهان پس از شنیدن صدای انفجار
  • شنیدن شدن صدای چندین انفجار در عراق و سوریه
  • اتمام ۵۳ پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی
  • علت صدای شلیک ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب چه بود؟
  • سوم اردیبهشت ماه، زمان آغاز اعزام کردستانی ها به حج عمره
  • تاکسی داران همدانی در انتظار تحقق وعده شهرداری
  • اجرای بیش از ۶۴ هزار متر شبکه فیبرنوری در کردستان