Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سید محمد علی حسینی» سفیر ایران در پاکستان که روز چهارشنبه در سمینار"چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روابط ایران و پاکستان" در  اندیشکده مطالعات راهبردی در اسلام آباد سخنرانی می کرد افزود،جمهوری اسلامی ایران همواره برای همزیستی مسالمت آمیز با همسایگان و دیگر کشورهای منطقه تلاش کرده است.

وی با اشاره به تلاش های عمران خان نخست وزیر پاکستان برای کمک به تنش زدایی در منطقه تصریح کرد ،تهران آماده پیشبرد این تلاش‌ها  است و ما حاضریم در تهران، ریاض و یا اسلام آباد به طور مستقیم یا غیرمستقیم گفت وگو کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه ای برای مذاکره با آمریکا نداریم

حسینی با بیان اینکه ایران برنامه ای برای مذاکره با آمریکا ندارد گفت که آمریکا شدیدترین فشارها را به ملت ایران تحمیل کرده و مرتکب تروریسم اقتصادی شده اند.

وی افزود: ماه گذشته نیز رژیم آمریکا با ترور سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس بار دیگر مرتکب جنایت و تروریسم دولتی شد.

ایران تصمیمی برای خروج از برجام اتخاذ نکرده است

سفیر ایران در پاکستان در پاسخ به پرسشی درخصوص آینده توافق هسته ای با غرب گفت: جمهوری اسلامی ایران همیشه تعهدات خود را نسبت به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) انجام داده و گزارش های مستمر آژانس بین المللی انرژی اتمی و اتحادیه اروپا گواه اقدامات شفاف ما است.

وی افزود: آمریکایی ها ابتدا به صورت یکجانبه از برجام خارج شده و اکنون نیز درصدد از بین بردن آن هستند. در حال حاضر موضع شرکای اروپایی نیز مشخص نیست اما روسیه و چین سعی کرده اند تا به برجام پایبند باشند.

حسینی گفت: ایران هنوز هم بخشی از برجام است و تاکنون تصمیمی برای خروج از آن اتخاذ نکرده است. تمامی طرف ها باید به مفاد برجام احترام بگذارند زیرا یک کشور نمی تواند بدون دستیابی به ثمرات برجام، همچنان به آن پایبند بماند.

چابهار برای جذب سرمایه گذاری همه کشورها آماده است

سید محمد علی حسینی در پاسخ به سوال یکی از شرکت کنندگان در سمینار روابط ایران و پاکستان گفت که ایران مشارکت در پروژه های منطقه ای خود به ویژه طرح بندر چابهار را تنها محدود به یک کشور نمی کند بلکه ما از همه کشورها برای مشارکت در پروژه چابهار دعوت کرده ایم.

وی تاکید کرد: مشارکت هندی ها در چابهار هرگز به معنای محدود شدن حضور سایر کشورها در آن نیست. جمهوری اسلامی ایران هرگز به هیچ کشوری اجازه نمی دهد تا از این طرح عمرانی برای دیگر اهداف خود در منطقه استفاده کند.

حسینی افزود: چابهار طرحی است که باعث ثبات و توسعه منطقه می شود و ایران از دیگر کشورها ازجمله پاکستان، روسیه و چین نیز برای سرمایه گذاری و مشارکت در این پروژه دعوت کرده است.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگز اجازه نداده و نخواهد داد تا از سرزمین خود علیه کشورهای دیگر ویژه همسایگان استفاده شود.

لزوم استفاده از فرصت ابتکار صلح هرمز

اعزاز احمد چودری مدیرکل اندیشکده مطالعات راهبردی اسلام آباد (ISSI)، ابتکار صلح هرمز ایران را طرحی مثبت و سازنده برای منطقه توصیف کرد و افزود: ما نیز تلاش های مشترکی برای پیشبرد این طرح انجام دهیم.

وی تصریح کرد تشدید تنش ها در منطقه به ویژه اختلافات میان تهران و ریاض باعث نگرانی است و تبعات افزایش مناقشه متوجه همه طرف ها از جمله پاکستان نیز خواهد بود.

برچسب‌ها برجام سفیر ایران در پاکستان پاکستان ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام سفیر ایران در پاکستان پاکستان ایالات متحده آمریکا برجام سفیر ایران در پاکستان پاکستان ایالات متحده آمریکا سفیر ایران در پاکستان جمهوری اسلامی ایران ابتکار صلح هرمز اسلام آباد تلاش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۴۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه سفیر خود را از جمهوری آذربایجان فراخواند

فرانسه اعلام کرد که سفیر خود را از جمهوری آذربایجان به دلیل ادامه «اقدامات باکو در تخریب روابط دو جانبه» به پاریس فراخوانده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سفیر این کشور در جمهوری آذربایجان را فراخوانده و او امروز با امانوئل ماکرون در کاخ الیزه دیدار کرده است.

به نوشته وبگاه روسیا الیوم، در این بیانیه آمده است: «ماکرون در این دیدار از اقدامات جمهوری آذربایجان برای ضربه به روابط دو جانبه ابراز تأسف کرده و گفته است که امید می‌رود باکو اهداف خود را از اقدامات خود علیه روابط دو جانبه توضیح دهد».

وزارت خارجه فرانسه افزود: « فرانسه بار دیگر بر حمایت از عادی‌سازی روابط میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در چارچوب احترام به قوانین بین‌المللی و تمامیت ارضی دو کشور تأکید می‌کند، این صلح به نفع دو کشور و تمامی منطقه خواهد بود».

پس از آن که الهام علی اف، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان پاریس را به حمایت از ارمنستان در مناقشه منطقه‌ای بین ایروان و باکو بر سر منطقه قره باغ متهم کرد، روابط دو کشور تیره و تار شده است. همچنین طی ماههای اخیر دو کشور برخی از دیپلمات‌های یکدیگر را از خاک خود اخراج کرده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پاکستان: تنش‌های منطقه ریشه در اقدامات غیرمسئولانه اسرائیل دارد 
  • «وعده صادق» پاسخ مشروع ایران به صهیونیست‌ها بود
  • افزایش همکاری‌های امنیتی و ضد تروریسم محور دیدار مقامات ایران و پاکستان
  • در دنیای بی سر نظام بین‌الملل باید از امنیت خود دفاع کرد
  • اعلام از سرگیری فعالیت بازرسان آژانس در ایران/ تصویب اقدامات ضد ایرانی بیشتر از سوی مجلس نمایندگان آمریکا/ تشدید تنش میان فرانسه و جمهوری آذربایجان با فراخوان سفیر
  • فرانسه سفیر خود را از جمهوری آذربایجان فراخواند
  • جزئیات تازه از حمله ایران علیه اسرائیل به روایت مشاور وزیر کشور | سفیر سوئیس به جای وزارت خارجه به سپاه احضار شد!
  • جزئیات تازه از حمله ایران علیه اسرائیل به روایت مشاور وزیر کشور | سفیر سوئیس به جای وزارتخارجه به سپاه احضار شد!
  • ۱۲ موشک هایپرسونیک ایران به اهداف اسرائیلی اصابت کرد /سفیر سوئیس به جای وزارتخارجه به سپاه احضار شد /موشک‌های بالستیک ظرف ۱۵ دقیقه به اسرائیل رسیدند
  • مقامات یک کشور ۳ ساعت پیش از عملیات به ایران التماس می‌کردند که این کار انجام نشود | سفیر سوئیس به جای وزارت امور خارجه به سپاه احضار شد