Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@20:33:22 GMT

طرح ارتقای ایمنی ساختمان‌ها اجرایی شود

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۹۴۲۹۵

طرح ارتقای ایمنی ساختمان‌ها اجرایی شود

"فرنام خجسته‌فر" روز چهارشنبه در نشست با مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری یزد افزود: با توجه به وجود بافت تاریخی در شهر یزد بحث معاینات فنی ساختمان در این شهر و سایر شهرستان ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی تصریح کرد: امیدواریم با همکاری‌اداره کل دفتر فنی، ‌امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری یزد بتوانیم تیم‌های بازرسی را در سطح استان در چهار حوزه برق، مکانیک، بازرسی سازه و شهرسازی اعزام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر ستاد مرکزی معاینه فنی ساختمان کشور خاطرنشان کرد: هدف اصلی این است که تهدیدهایی که ساختمان‌های استان با آن روبرو هستند را شناسایی و رصد کنیم و با نسخه های فنی و راهبردی این خطرات را از ساختمان ها به ویژه ساختمانهای عمومی و دولتی در حال بهره برداری دورکنیم.

خجسته فر گفت: ما برنامه ‌ای جامع داریم تا ظرفیت این ستاد را به ٣١ استان در کشور ارتقا دهیم و در کنار آن از موضوع اشتغال زایی در این حوزه نیز غافل نباشیم.

همچنین مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری یزد گفت: پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در استان ‌امری ضروری است.

محمدرضا عارفی بر مراقبت از ساختمان‌های احداث شده و در حال بهره برداری استان به ویژه در بخش دولتی تاکید کرد.

وی ادامه داد: آمادگی داریم تا با دستور استاندار محترم و همکاری با ستاد مرکزی معاینه فنی ساختمان کشور و دفتر این مرکز در استان یزد اولین پلاک معاینه فنی توسط این مرکز تخصصی را در ساختمان استانداری ‌یزد نصب کنیم و نواقص احتمالی به لحاظ فنی را رفع نماییم.

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری افزود: در سال‌های گذشته پروانه‌های ساخت و ساز به سمت نظام مهندسی ساختمان سوق داده نمی‌شد و تخلفات ساختمانی درصد بالایی داشت که با ورود به این موضوع، پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در استان با جدیت و نظارت دقیق در حال انجام است.

عارفی خاطرنشان کرد: خوشبختانه ارتباط و تعامل بسیار خوبی بین اداره کل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری، شهرداری یزد و نظام مهندسی ساختمان استان وجود دارد و آماده هستیم تا از ظرفیت ستاد مرکزی معاینه فنی ساختمان کشور و دفتر استانی این ستاد در امر بازرسی و نظارت استفاده کنیم.

برچسب‌ها بازسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی یزد مصالح ساختمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی یزد مصالح ساختمانی بازسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی یزد مصالح ساختمانی مدیرکل دفتر فنی ساختمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۴۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار با مدیر کل دفتر بازرسی ،مدیریت عملکرد ،امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، دکتر سعید شهند مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با حضور در استانداری آذربایجان غربی با دکتر منصور میرزایی مدیر کل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد، امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری آذربایجان غربی دیدار و گفتگو کرد.   در این دیدار دکتر شهند ضمن گزارش آخرین وضعیت محیط زیست استان با بیان توفیقات حاصله در این امر خطیر به حمایت‌های همه جانبه مقامات و مسئولین ارشد سازمان و استان اشاره کرد و بیان داشت ارتقاء شاخص‌های محیط زیستی استان در قریب به ۳ سال گذشته حاصل تلاش‌ها و فعالیت‌های شبانه روزی محیط بانان و کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان و حمایت‌های همه جانبه مقامات و مسئولین ارشد سازمان و استان است و این حمایت‌ها شایسته تقدیر است و مسئولیت سربازان حافظ محیط زیست استان را بیشتر و سنگین‌تر می‌کند. در خاتمه این جلسه دکتر منصور میرزایی مدیرکل بازرسی و ارزیابی عملکرد استانداری آذربایجان غربی نیز از تلاش‌های جهادی مجموعه حفاظت محیط زیست استان در راستای حفاظت و صیانت از انفال و نعمات خدادادی قدردانی نمود.

دیگر خبرها

  • ضرورت ارتقای ایمنی راه‌ها فرهنگ سازی و قانون مداری است
  • راه اندازی نخستین بازارچه صنایع دستی دربنای تاریخی ملک زاهدان بزودی
  • رویداد ویژه ایمنی و حمل و نقل در پایتخت
  • آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز
  • اجرای طرح آموزش ایمنی و ترافیک در مراغه
  • دهن‌کجی منطقه آزاد بوشهر به مردم با انتصاب مدیران پروازی
  • ارتقای رفاه کارگران با اصلاح چند ماده قانونی و اجرای برنامه‌های ایمنی
  • دیدار با مدیر کل دفتر بازرسی ،مدیریت عملکرد ،امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری آذربایجان غربی
  • آموزش فرهنگ ترافیک به دانش آموزان روستایی در مراغه
  • برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت در همدان