Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@12:54:07 GMT

سگ و گربه‌ها آلوده به ویروس کرونا نیستند

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۹۴۴۹۱

سگ و گربه‌ها آلوده به ویروس کرونا نیستند

ده ها هزار حیوان خانگی در ووهان به خاطر تخلیه شهر در معرض گرسنگی و مرگ قرار دارند. سازمان جهانی بهداشت تأیید کرده که هیچ مدرکی مبنی بر آلوده شدن سگ ها و گربه ها به ویروس کرونا وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ ده ها هزار حیوان خانگی در ووهان به خاطر تخلیه شهر در معرض گرسنگی و مرگ قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود 50000 حیوان خانگی در ووهان در استانِ هبی چین پس از تخلیه شهر از صاحبان آنها به منظور توقف شیوع بیشتر ویروس کرونا تنها مانده اند.

بسیاری از مالکان که قادر به بردن حیوانات خود نبودند یا فکر می کردند که به زودی به شهر بازمی گردند، اکنون نا امیدانه به منظور غذا دادن به آنها به دنبال امداد تیم های نجات حیوانات هستند.

 

 

"ژو شیانوانگ" شهردار ووهان گفت که در سال نوی چینی 5 میلیون نفر از این شهر گریخته اند و فعالان حقوق حیوانات تعداد سگ و گربه های جا مانده را محاسبه می کنند.

هشدار مبارزان حقوق حیوانات وقتی داده شد که مقامات محلی در میان ترس از بی اعتبار شدن و انتقال ویروس توسط این جانوران خواستار جمع آوری سگ ها و گربه ها شده اند.

 

 

مردی که تاکنون حدود 1000 حیوان را با تیم های نجات آزاد کرده است به skynews گفت که خانواده ای از وی خواسته بودند تا درب خانه آنها را بشکند و به 2 گربه آنها غذا بدهد. اما ممکن است حیوانات دیگر به قدر آنها خوش شانس نباشند.

بیش از 10 روز است که بسیاری از حیوانات غذای کافی ندارند. صاحبان آنها قصد سفر 3 روزه داشتند، اما در پی بحران محدودیت های سفر در سراسر کشور اجازه بازگشت به ووهان را ندارند.

 

 

 

تاکنون بیش از 2000 نفر به این ویروس آلوده شده اند.

سازمان جهانی بهداشت با اعلام شرایط اضطراری، تأیید کرده که هیچ مدرکی مبنی بر آلوده شدن سگ ها و گربه ها به این ویروس که در بازار گوشت تازه این شهر شیوع یافته وجود ندارد.

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سگ ها و گربه ها ویروس کرونا تخلیه شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۴۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر حیوانات جنگل زندگی اشرافی داشتند! (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اگر حیوانات جنگل زندگی اشرافی داشتند! (عکس)
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • اول لب بود که دندان آمد/ آدم گرسنه اولویت دارد یا گربه محل؟!
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • غذا دادن دستی به حیوانات پرسه زن، مصداق حیوان آزاری است
  • قاتل گربه ها به ۱۴ ماه زندان محکوم شد !
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • عکس داخلی که روی دست عکس های مربوط به حیوان دوستی شهروندان ترکیه بلند می شود!
  • (ویدئو) انتشار ویروس جدیدی به نام پزشک‌بلاگری