Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-23@23:13:14 GMT

زمین بدون آب چگونه است؟

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۹۵۴۹۰

زمین بدون آب چگونه است؟

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، آژانس فضایی ناسا بیشتر به فعالیت در مورد جو خارج از زمین می‌پردازد، اما آنچه در سیاره ما اتفاق می‌افتد از جنبه زیست محیطی نیز مورد توجه این سازمان قرار گرفته است. ناسا از طریق شبیه سازی‌‌ها به ما نشان می‌دهد که اگر اقیانوس‌ها خشک شوند کره زمین چگونه به نظر می‌رسد؟

با پایین آمدن50 متری سطح دریا، زمین بیشتری دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای مثال سرزمین‌های انگلستان و ایرلند با اروپا متصل شده‌اند. همین امر در مورد بخش‌هایی از آسیا و اقیانوسیه نیز اتفاق می‌افتد. استرالیا، پاپوا گینه نو و اندونزی ویتنام و فیلیپین نیز با پایین آمدن سطح دریا به هم متصل می‌شوند.

اگر سطح دریا هزار متر کاهش یابد، سفر به آمریکا و اروپا از طریق زمین امکان پذیر می‌شود. همین مسئله برای بخش‌هایی از جنوب شرقی آسیا نیز به چشم می‌خورد. هرچه آب بیشتری از بین رود کوه‌های بیشتری در سطح زمین ظاهر می‌شوند که روزی زیر آب رفته‌اند.

این قسمت از زمین همه ویژگی‌هایی که به وسیله آن به عصر یخ بندان بازگردد را در خود دارد و به همین علت بوده که انسان‌های اولیه برای اولین بار توانستند بدون استفاده از قایق یا سایر اختراعات مکانیکی، بسیاری از مناطق دیگر جهان را فتح کنند. شبیه سازی پایین آمدن سطح دریا، نگاهی اجمالی از چگونگی جهان در سال‌ها قبل را ارائه می‌دهد.

اکسپرس گزارش داد که شبیه سازی وجود جهان در صورت خشک شدن اقیانوس‌ها راهی برای نجات بشریت از آنچه به عنوان پایان جهان نامیده می‌شود، ارائه داده است.

ناسا در سال 2016 از دفتر هماهنگی دفاع سیاره‌ای رونمایی کرد، این دفتر تمرکز خود را بر وقایع تهدید کننده زندگی قرار داده است. یکی از وظایف آن‌ها توجه به اشیای خطرناک برای زمین مانند سیارک‌ها یا دنباله ‌دارها است.

به گفته «کتی پلسکو» که بر برخی از شبیه سازی‌ها نظارت دارد، این آماده سازی‌ها شبیه به تابلوهای احتیاط ایمنی در پروازها است که ناسا هر دو سال یکبار آن‌ها را انجام داده تا وضعیت زمین را به‌وسیله آن بررسی کند.

انتهای پیام/

178 / 336 زمین جو ماسا خشک شدن اقیانوس‌ها شبیه سازی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: زمین جو ماسا شبیه سازی اقیانوس ها شبیه سازی سطح دریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۵۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دکتر بیژن بازی حساس را درآورد! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، قضاوت دیدار حساس تیم‌های خیبر خرم‌آباد و دریا بابل که نتیجه‌اش نقش تعیین‌کننده‌ای در معرفی تیم‌های صعودکننده به لیگ برتر داشت به بیژن حیدری سپرده شده بود تا این داور کارکشته بدون کوچکترین حرف و حدیثی سوت بازی را در دست بگیرد.

این دیدار که تا اینجای کار پرگل‌ترین مسابقه لیگ آزادگان جاری لقب گرفته بازی کم‌برخوردی نبود، اما حیدری در 2تایم حساس مسابقه تصمیمات سرنوشت‌سازی گرفت. او یک بار در دقیقه 75 با کارت قرمز، میلاد ابطحی بازیکن دریا را از زمین بازی اخراج کرد تا تیمی تا آن دقیقه در خانه حریف نتیجه تساوی را کسب کرده بود 10نفره شود. با این حال شاگردان سیدعباسی اسیر این اتفاق نشدند و با همین تعداد هم یک گل زیبا وارد دروازه کوروش ملکی کردند.

اما نکته حساس قضاوت حیدری در این مسابقه اعلام ضربه پنالتی به سود خیبر در دقایق تلف‌شده بازی بود؛ جایی که حمیدرضا طاهرخانی مهاجم ریزنقش خیبری‌ها در حین کنترل توپ در محوطه جریمه دریا نقش بر زمین شد و حیدری به نشانه پنالتی در سوت خود دمید.

گرچه در این صحنه میلاد جهانی بازیکن باتجربه شمالی‌ها قصد داشت به نشانه اعتراض به تصمیم داور، تیمش را از زمین مسابقه بیرون بکشد، اما داود سیدعباسی با فریادهایش این تصمیم را منع کرد تا ثابت کند سرمربی دریا به نظر داور برای اعلام این پنالتی احترام گذاشته است.

با این حال علی‌رغم اینکه خیبری‌ها معتقد بودند بیژن حیدری یک پنالتی در میانه بازی به سود آن‌ها نادیده گرفته است، اما در کل قضاوت خوبی از خود به نمایش گذاشت تا اهمیت حضور داوران باتجربه در هفته‌های پایانی لیگ دسته اول بیش از پیش آشکار شود.

عکس: رضا بیرانوند

دیگر خبرها

  • کشف سیارکی که بچه ماه است!
  • غزه از زمین، هوا و دریا زیر آتش
  • غزه از زمین، هوا و دریا زیر آتش قرار گرفت
  • نظارت رهبر کره‌شمالی بر اولین مانور تاکتیکی شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای
  • کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد
  • زمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای در کره شمالی
  • دکتر بیژن بازی حساس را درآورد! (عکس)
  • (ویدئو) شبیه‌سازی نخستین بمباران هسته‌ای در «هیروشیما»
  • درخشش دانش آموزان تویسرکانی در هفدهمین مسابقات ربوکاپ آزاد ایران
  • شبیه‌سازی جنگ ایران و آمریکا