Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@04:08:01 GMT

۶۶ درصد مساجد گلستان کانون فرهنگی هنری ندارند

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۹۵۸۲۹

۶۶ درصد مساجد گلستان کانون فرهنگی هنری ندارند

مهدی بیکی امروز چهارشنبه در نشست خبری نخستین رویداد فرهنگی هنری مساجد کشور (فهما) در گرگان اظهار داشت: برای راه‌اندازی کانون فرهنگی در یک مسجد علاوه بر ضرورت وجود مکان مناسب، به ۲۰۰ میلیون ریال برای تجهیز نیاز است.

از ۲ هزار و ۵۰۰ مسجد گلستان، ۸۵۰ مسجد دارای کانون فرهنگی هنری هستند.

به گفته وی مسوولیت تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد بر عهده هیات امنا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: ۴۰ درصد کل کانون‌های گلستان در مساجد اهل سنت فعال است و بخش عمده فعالیت آن ها مربوط به بخش قرآن و ترویج آن است.

وی ادامه داد: گرگان با ۱۴۷ کانون و بندرترکمن با ۲۱ کانون دارای بیشترین و کمترین کانون فرهنگی هنری مساجد گلستان هستند.

مسوول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گلستان گفت: بر اساس افق ترسیم شده، تا سال ۱۴۱۴ همه مساجد استان باید دارای کانون فرهنگی هنری باشند.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا تاسیس کانون های فرهنگی فرهنگی هنری فرهنگی هنری مساجد قرآن کانون های فرهنگی هنری مساجد انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی کانون فرهنگی هنری فرهنگی هنری مساجد مساجد گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۵۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه گسترده رسانه‌ای توسط نوجوانان در محلات اردبیل ایجاد می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آمون ظهر چهارشنبه در نشست هم اندیشی الزامات تحقق شعار سال و تبیین نقشه مهندسی استان اردبیل، اظهار کرد: ایجاد شبکه گسترده رسانه‌ای توسط نوجوانان در سطح محلات با محوریت مساجد می‌تواند جنگ رسانه‌ای دشمنان را خنثی و فعالیت‌های گسترده اقدامات فرهنگی را به مردم نشان دهد.

وی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی سواد رسانه‌ای در سال ۱۴۰۲ با هدف ایجاد این شبکه رسانه‌ای با حضور بیش از ۱۵۰ نفر محقق شد، ادامه داد: تلاش خواهیم کرد در سال جاری نیز این دوره آموزشی با حضور اساتید کشوری برگزار شود، همچنین شهدای مدافع حرم استان اردبیل در یادواره شهدای منتسب به کانون‌های مساجد به صورت کشوری معرفی خواهند شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل بیان کرد: برگزاری برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت از دیگر دغدغه‌های کانون‌های مساجد است که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته نیازمند تعامل بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی برای پیشبرد اهداف در جذب نوجوانان و جوانان به مسجد هستیم.

آمون افزود: هم اکنون بیش از ۱۳۷ پایگاه قرآنی در سطح مساجد استان اردبیل به همت کانون‌ها فعال است که رقابت‌های قرآنی به صورت محلی، منطقه‌ای، شهرستانی، استانی و کشوری برای بازتاب برنامه‌های معنوی این پایگاه‌ها در سال جاری برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کارهای اقتصادی و کارآفرینی، فعالیت‌های فرهنگی و هنری نیازمند پیوست اقتصادی هستند تا بتواند جلوه‌های بهتری از تکنولوژی و امکانات را برای نوجوانان و جوانان در بستر مساجد فراهم کند.

کد خبر 6081013

دیگر خبرها

  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • شبکه گسترده رسانه‌ای توسط نوجوانان در محلات اردبیل ایجاد می‌شود
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • جشن عملیات وعده صادق در کانون‌های مساجد آذربایجان غربی
  • تربیت نوجوانان با فرهنگ مهمترین هدف کانون های مساجد است
  • تاثیر استفاده از هنر در غنی سازی فرهنگ اسلامی
  • فعالیت های کانون مساجد در مازندران توسعه می یابد
  • کانون‌های فرهنگی‌ مساجد در غنی‌سازی فرهنگ‌ اسلامی اثرگذار هستند
  • فعالیت بیش از هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در مازندران
  • ۲۰ خانه نورانی در یک محله تاریخی | رسم ماندگار وقف زمین یا خانه در کن برای ساخت مسجد