Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول دادستان تهران گفت: حدود یک سوم پرونده‌های وارده به شعب دادسراهای تهران را پرونده‌های مرتبط با جرائم قابل گذشت از جمله توهین، تهدید، مزاحمت و افتراء تشکیل می‌دهد که این عناوین اتهامی با مقداری مذاکره با اصحاب دعوا قابل حل است. ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵ اجتماعی حقوقی و قضایی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار قضائی خبرگزاری تسنیم، رضا نجفی در مراسم آغاز به کار شعب ویژه صلح و سازش در دادسرای ناحیه دو تهران واقع در منطقه سعادت‌آباد که با حضور جمعی از مسئولان شوراهای حل اختلاف تهران برگزار شد اظهار کرد: تشکیل شوراهای حل اختلاف فقط مختص کشور ما نیست و مسئله صلح و سازش از بدو خلقت بشر وجود داشته و مورد تأکید ادیان الهی نیز از جمله دین مبین اسلام قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون اول دادستان تهران افزود: هدف اصلی این است که بار دستگاه قضائی کاهش یابد و برای رسیدن به این منظور باید شاهد کاهش پرونده‌های وارده به دادسراها و محاکم باشیم و یکی از روش‌های رسیدن به این هدف گسترش هرچه بیشتر که مصادف به حل اختلاف بین اصحاب دعوا است. 

نجفی با اشاره به حد و تراکم بالای پرونده‌ها در شعب دادسراها گفت: باید سعی کنیم شرایطی به وجود بیاوریم تا حرف مردم را بشنویم اما در شرایطی که یک قاضی روزانه 10 الی 17 پرونده رسیدگی می‌کند چنین کاری دشوار است و وقتی نتوانیم توضیحات مردم را بشنویم مراجعه کنندگان فکر می‌کنند تبانی در کار است در حالی که ازدحام پرونده‌ها و شلوغ شدن سر قضات باعث می‌شود نتوانند آنطور که باید پای صحبت‌های مردم بنشینند. باید از مواضع تهمت بگریزیم و یکی از راه‌های رسیدن به این هدف کاهش ورودی پرونده‌ها از طریق شعب صلح و سازش است.

به گفته این مقام قضائی در دادسرای عمومی و انقلاب تهران فقط در آذرماه امسال حدود 38 هزار و 28 پرونده به شعب مختلف دادسرای تهران وارد شده که از این تعداد تنها حدود 4 هزار و 464 پرونده به شوراهای حل اختلاف رفته که این میزان بسیار اندک است.

معاون اول دادستان تهران گفت: این در حالی است که حدود یک سوم پرونده‌های وارده به شعب دادسراهای تهران را پرونده‌های مرتبط با جرائم قابل گذشت از جمله توهین، تهدید، مزاحمت و افتراء تشکیل می‌دهد که این عناوین اتهامی با مقداری مذاکره با اصحاب دعوا قابل حل است. 

افزایش 25 درصدی صلح و سازش با بخشنامه رئیس قوه قضائیهشعب ویژه صلح و سازش در دادسرای تهران افتتاح شد

انتهای پیام/

R1332/P/S2,20/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون اول دادستان تهران پرونده های وارده شوراهای حل اختلاف یک سوم پرونده شعب دادسراها اصحاب دعوا صلح و سازش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۵۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه اظهار کرد: در جریان پویش «به عشق علی (ع) می‌بخشم» که طی مدت ۶۸ روز از ولادت تا شهادت حضرت امیرالمومنین علی (ع) به اجرا در آمد، به همت صلح‌یاران و شوراهای حل اختلاف در ۸۵ پرونده دارای حکم قصاص نفس در سراسر کشور رضایت حاصل شد.

وی افزود: ۳ هزار و ۴۳۳ نفر نیز در قالب این پویش از زندان آزاد شدند و ۳۸۳ نزاع دسته‌جمعی نیز به مصالحه ختم شد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه همچنین گفت: مجموع اخذ رضایت در پرونده‌های دارای حکم قصاص نفس در سال گذشته، ۶۱۳ مورد بود.

کد خبر 6086332

دیگر خبرها

  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول
  • ثبت سومین سازش پرونده قتل در آذربایجان غربی
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: ۸۵ پرونده قصاص در کشور به سازش انجامید
  • ۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل در پی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل درپی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول