Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@04:02:34 GMT

مردم‌محوری در راس برنامه‌های بهزیستی است

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۹۵۹۸۶

مردم‌محوری در راس برنامه‌های بهزیستی است

ایسنا/زنجان مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی، گفت: یکی از جدی‌ترین خدمات کمپ‌ها، فعالیت و مشارکت آن‌ها در طرح ساماندهی معتادان متجاهر است.

فرید براتی‌سده پیش از ظهر امروز در نشست خبری، اظهار کرد: سازمان بهزیستی در کنار دستگاه‌های دیگر در بحث‌های مربوط به پیشگیری، درمان، کاهش آسیب، صیانت و بحث معتادان متجاهر فعالیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فعالیت‌های بهزیستی در سال گذشته عمدتا با رویکرد اجتماع‌محور، یعنی خود مردم با مشارکت‌شان و برنامه‌ریزی خود، برای خودشان در فضای شهری و روستایی با همکاری ادارات آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در محیط‌های آموزشی، مهدهای کودک و محیط‌های صنعتی و اداری طرح‌هایی را اجرا کردیم که تقریبا برای جمعیت ۱۶ میلیون نفری این برنامه‌ها ارائه شد.

این مسئول در رابطه با طرح‌های اجرا شده، تصریح کرد: یک طرحی در بعضی از استان‌ها با هدف ارتقای مهارت‌های شناختی و رفتاری با همکاری نهادهای خرد حمایتی در مناطق حاشیه‌ای یا کمتر برخوردار اجرا شد.

براتی‌سده، گفت: یکی از مشکلات موجود این است که برای جمعیت‌هایی که در معرض خطر ابتلا به اعتیاد هستند برنامه‌ای نداریم و روی مسائل آن‌ها تمرکز نمی‌کنیم که طی طرحی بسته‌های آموزشی تهیه شد و در بعضی استان‌ها این آموزش‌ها ارائه شدند.

وی افزود: خیرین و موسسات خیریه از اجرای این طرح در مناطق حمایت کردند و بازخوردهای موثری نیز دریافت کردیم.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی در رابطه با طرح کیان نیز اظهار کرد: برای اجرای طرح کیان در هر استان محیط‌کاری انتخاب و با همکاری بهزیستی و پرسنل خود اداره آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد را ارائه دادیم. همچنین اگر در اداره نیز فردی ابتلا به مصرف مواد بود به مراکز مربوطه برای درمان معرفی شدند.

این مسئول افزود: طرح دیگری به نام طرح کاربین اجرا می‌شود که در فضای مجازی پیام‌های افراد را دریافت می‌کند و با توجه به موضوع پیام، یک پیام بهداشتی با همکاری متخصصان مربوطه به فرد ارائه می‌گردد.

براتی‌سده اظهار کرد: یکی از جدی‌ترین خدمات کمپ‌ها فعالیت و مشارکت آن‌ها در طرح ساماندهی معتادان متجاهر است که در کشور نزدیک به ۴۰۰ مرکز فعال در این زمینه وجود دارد که حدود ۳۵۰ هزار نفر از این مراکز خدمات دریافت می‌کنند.

این مسئول بیان کرد: در سال گذشته در بحث بازتوانی نیز اقداماتی انجام می‌شد. از سال ۹۷ نیز طرحی به نام طرح مدیریت مورد در این زمینه اجرا می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان سازمان بهزیستی سازمان بهزیستی معتادان متجاهر براتی سده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۵۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه آموزشهای حقوقی به بیش از ۷هزار مشاور املاک و خودرو در البرز

به گزارش خبرگزاری مهر، فرید نجف نیا ظهر سه شنبه در جمع مسؤولان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز از راه‌اندازی موج آموزش برای مشاوران املاک استان خبر داد و افزود: برگزاری دو همایش استانی با حضور ۳ هزار و ۱۱۰ نفر از مشاوران املاک و اجرای دوره‌های آموزشی برای متقاضیان دریافت پروانه تخصصی مشاوره املاک و خودرو از اقدامات ثمربخش معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل البرز است.

وی با تاکید بر ضرورت اتخاذ سیاست‌های پیشگیرانه در حمایت از واحدهای صنعتی عنوان کرد: دستگاه قضائی در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، علاوه بر مبارزه با مفاسد اقتصادی، قاچاق کالا و حمایت از سرمایه‌گذاری‌های سالم، تلاش می‌کند با اتخاذ سیاست‌های پیشگیرانه و هماهنگی با دستگاه‌های دیگر، از تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی پیشگیری کند.

نجف نیا حذف قوانین دست و پاگیر را در حفظ واحدهای تولیدی ضروری دانست و بیان کرد: اقتصاد با معضلات فراوانی از جمله رقابت‌های نامشروع، قاچاق و فرار مالیاتی مواجه است و در چنین شرایطی با تشکیل کارگروه‌ها و کمیته‌های حمایت قضائی و رفع قوانین و مقررات دست و پاگیر می‌توان از زمین‌خوردن کارگاه‌ها و تولیدکنندگان پیشگیری کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز بر ضرورت ایجاد فرصت‌های شغلی در زندان برای زندانیان تأکید کرد و ادامه داد: مشارکت در اجرای طرح‌های مرتبط با حرفه‌آموزی و راه‌اندازی کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در زندان، به فرآیند بازپروری زندانیان و پیشگیری از تکرار چرخه جرم کمک می‌کند.

کد خبر 6086847

دیگر خبرها

  • ۲۷ سال برنامه‌های «راه شب» را اجرا کردم
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • ارائه آموزشهای حقوقی به بیش از ۷هزار مشاور املاک و خودرو در البرز
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • صنایع و معادن رفسنجان به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی
  • طرح «حکمرانی محله محور» با حضور مردم در ورامین اجرا می شود
  • حکمرانی هوشمند بر پایه بهره وری و اثربخشی در شمیرانات اجرا می شود
  • ورزشکاران نقش محوری در خنثی‌سازی برنامه‌های دشمن دارند