Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@09:15:03 GMT

اسکله صیادی بندر امام خمینی بازسازی شد

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۹۶۰۰۰

اسکله صیادی بندر امام خمینی بازسازی شد

به گزارش ایرنا معاون وزیرجهاد کشاورزی و مدیر کل شیلات ایران چهارشنبه در این مراسم گفت: اسکله صیادی بندرامام‌خمینی(ره)شرایط اسفناکی داشت که در شان و منزلت صیادان منطقه نبود که با حمایت استاندار خوزستان در کمتر از ۶ ماه بازسازی شد.

نبی‌الله خون‌میرزایی به اشتغالزایی برای یکهزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم از اهالی منطقه در این اسکله صیادی اشاره کرد و افزود: با اجرای طرح ساماندهی اسکله صیادی بندر امام خمینی (ره) روزانه ۵۰ شناور صیادی می‌توانند از این اسکله استفاده کرده ضمن اینکه زمینه گسترش فعالیت های صید و صیادی در این منطقه فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی لایروبی نشدن اسکله‌های صیادی بندر امام خمینی(ره) و بندرسجافی را یکی از مشکلات صیادان منطقه عنوان کرد و اظهار داشت:با هماهنگی که با معاون وزیر راه و شهرسازی انجام شده بزودی لایروبی این ۲ اسکله آغاز می‌شود.

فرماندار شهرستان ماهشهر نیز در این آیین گفت: معیشت مردم ماهشهر قبل از صنعت از شیلات و صیادی تامین می شد. صیادی قبل از صنعت جز مشاغل اصلی شهرستان ماهشهر بود که با ایجاد صنعت این شغل به حاشیه رفت، زیرساخت های این حرفه فراموش شده بود.

محسن بیرانوند افزود: چنانچه طرحی از سوی شیلات در راستای اشتغال زایی ارائه شود در دستور کار قرار خواهد گرفت و هفته آینده اعتبارات آن مصوب خواهد شد.فرماندار ماهشهر گفت: اسکله صیادی بندرامام‌خمینی(ره)یکی از ظرفیت‌های گردشگری و ظرفیت تجاری به شمار می‌رود.

مجتمع بندری امام خمینی (ره) یکی از بنادر مهم کشور است که در جنوب استان خوزستان واقع است. این بندر با ۳۸ اسکله فعال به طول هفت کیلومتر بزرگترین بندر فعال ایران است. اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در بندر امام خمینی (ره) مستقر است. 
بندرامام خمینی (ره) اکنون به عنوان یکی از مهم ترین قطب های حمل و نقل منطقه ای به ایفای نقش می پردازد؛ این بندر در سال ۱۳۹۰ پس از تغییر رژیم حقوقی خود از یک بندر عادی به منطقه ویژه اقتصادی و الحاق زمین های مجاور، هم اکنون با ۱۱ هزار هکتار مساحت و ۱۱ پست اسکله فعال، بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی کشور محسوب می شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی حمل و نقل صنعت گردشگری وزیر راه و شهرسازی انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی صیادی بندر امام خمینی اسکله صیادی بندر بندرامام خمینی امام خمینی ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۶۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام خمینی: اسرائیلی غلط می کند به ایران بیاید؛ پایشان را قطع می کنیم

حجم ویدیو: 7.80M | مدت زمان ویدیو: 00:00:58 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • امام خمینی: اسرائیلی غلط می کند به ایران بیاید؛ پایشان را قطع می کنیم
  • مصلی امام خمینی (ره) برای برگزاری نمایشگاه کتاب آماده می‌شود
  • مخبر: کسی بدون نظر جمهوری اسلامی توان تصمیم‌گیری در منطقه را ندارد
  • کسی بدون نظر جمهوری اسلامی توان تصمیم‌گیری در منطقه را ندارد
  • افزایش درآمدها وموفقیت درجذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دربندرامام خمینی
  • اجرای روشنایی جاده کمربندی بندر امام خمینی به آبادان
  • رسانه‌ها آماده یک تحول عظیم و حوادث بزرگ در منطقه باشند
  • افزایش درآمدها و موفقیت در جذب سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی در بندرامام خمینی (ره)
  • خط ویژه خیابان امام خمینی (ره)قم ایمن‌سازی می‌شود
  • حادثه تلخ در اسکله پتروشیمی رازی ماهشهر/ سقوط جرثقیل ۲ کشته داد