Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گیلان از افتتاح هزار و ۱۵۲ واحد مسکونی در این استان همزمان با فرا رسیدن ایام دهه فجر خبر داد و گفت: برای بهره‌برداری از این طرح‌ها ۲۰۷ میلیارد تومان هزینه شده است. ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ارسلان زارع امروز در مراسم افتتاح همزمان 183 واحد مسکونی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان که به‌صورت همزمان در روستای ملاسرای شهرستان شفت برگزار شد اظهار داشت: به‌مناسبت ایام دهه مبارک فجر، امسال هزار و 152 واحد مسکونی در گیلان توسط نهادهای مختلف به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، کمیته امداد و بهزیستی را از جمله دستگاه‌هایی که در مسیر ساخت این تعداد واحد مسکونی مشارکت داشتند خواند و بیان داشت: برای تحویل این تعداد واحد مسکونی به محرومان و نیازمندان در نقاط مختلف استان گیلان اعتباری بالغ بر 207 میلیارد تومان هزینه شده است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان برنامه دولت در راستای بهبود شاخص‌های رفاهی در شهرستان‌های کمتر توسعه‌یافته استان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: ستادی به همین منظور امسال در شهرستان شفت تشکیل شد و برای جبران عقب ماندگی‌ها اعتبارات و تسهیلات منابعی در اختیار شهرستان قرار می‌گیرد.

1887 واحد مسکونی تحویل کادر نیروی انتظامی شد3500 واحد مسکونی برای نیازمندان کهگیلویه و بویراحمد احداث می‌شود‌بهره‌برداری از 60 واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد توسط بسیج سازندگی‌

زارع 22 بهمن را تجلی حضور ملت در صحنه، تداوم انقلاب اسلامی، و عشق مردم به نظام و ولایت تلقی کرد و ابراز داشت: امیدواریم تمام مردم استان گیلان در کنار یکدیگر همچون گذشته با حضور فعالانه در راهپیمایی 22 بهمن حماسه سیاسی دیگری را به منصه ظهور گذاشته و در انتخابات نیز حضوری حداکثری و مؤثر داشته باشند.

وی رونق اشتغال، اقتصاد و معیشت مردم را از جمله اقداماتی که توسط استان در راستای توسعه پایدار شهرستان شفت انجام شده است خواند و تصریح کرد: باید تلاش کنیم ضمن استفاده و بکارگیری از شاخص‌های توسعه‌ای، فاصله شفت با سایر شهرستان‌ها را به حداقل برسانیم و در زدودن آثار محرومیت آن برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم.

استاندار گیلان مشارکت اجتماعی در شفت به ویژه در حوزه روستایی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: مردم این شهرستان ولایتمدار علاوه بر داشتن چهره‌های بزرگ و فاخر علمی، فرهنگی، ادبی و دینی در حوزه مشارکت اجتماعی به ویژه در مسیر مبارزه با رژیم ستمشاهی پهلوی، پیشینه بسیار درخشانی دارند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان حفظ و پاسداشت ارزش‌های اسلامی به ویژه در دوره دفاع مقدس را از مؤلفه‌های ارزشمند شهرستان شفت تلقی کرد و گفت: مشارکت مردمان این منطقه در اجرای سیاست‌های دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران به ویژه در رویدادهای بزرگ و سرنوشت‌ همواره از میانگین کشوری بالاتر بوده است.

زارع تحقق عدالت اجتماعی، تأمین مسکن و اشتغال، ارتقاء شاخص‌های معیشتی و رفاهی مردم را از موضوعات مورد توجه دولت و نظام دانست و افزود: روند ارائه تسهیلات فراگیر روستایی و خود اشتغالی از سوی دستگاه‌های مختلف مانند بهزیستی، کمیته امداد، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گیلان مطلوب است.

وی از جذب میزان قابل توجهی از تسهیلات حوزه اشتغال روستایی و عشایری استان گیلان و تداوم این مسیر در سال آینده خبر داد و تصریح کرد: در گام نخست حرکت عظیم انقلاب اسلامی، خدمات مؤثری در مسیر عمران و آبادانی مناطق مختلف کشور و استان گیلان ارائه شد و مجموعه این برنامه‌ها همه‌ساله توسط دولت پیگیری می‌شود.

زارع از افتتاح 2 هزار واحد مسکونی کمیته امداد استان گیلان در دو سال اخیر که امروز 183 واحد آن به صورت همزمان افتتاح شد سخن گفت و عنوان کرد: خدمت به مردم به ویژه افراد محروم و نیازمند از جمله تأکیدات مهم بنیانگذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری است بنابراین همه نهادها نیز باید در همین مسیر گام بردارند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی ساخت دو هزار واحد مسکن مددجویی در دستور کار این نهاد حمایتی قرار داشت خاطرنشان کرد: برای ساخت این تعداد واحد مسکونی 60 میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه به کمیته امداد استان گیلان اختصاص پیدا کرد.

عباس اهرابی بهره‌برداری از طرح‌های مسکن مددجویی و پروژه‌های اشتغال‌زایی مددجویان را از جمله مهمترین برنامه‌های این نهاد در دهه مبارک فجر امسال تلفی کرد و افزود : امسال 183 واحد مسکن مددجویان در سراسر استان افتتاح شد و زنان سرپرست خانوار در اولویت بهره‌مندی از این واحدهای مسکونی هستند.

وی با اشاره به اینکه از مجموع واحدهای مسکونی به بهره‌برداری رسیده در استان گیلان 148 واحد روستایی و 35 واحد شهری هستند خاطرنشان کرد : هریک از این واحدها با زیربنای میانگین 50 متر مربع و جمعاً با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان ساخته شده و در اختیار اقشار محروم و مددجویان کمیته امداد گیلان قرار گرفت.

اهرابی افتتاح 36 طرح اشتغال‌زایی مددجویان گیلانی در دهه فجر امسال را نیز مورد تأکید قرار دارد و گفت : این پروژه‌های اشتغال‌زایی در سراسر استان و با اعتبار یک میلیارد و 875 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید از سویی دیگر امسال در مجموع 220 میلیارد تومان برای اشتغال‌زایی مددجویان اختصاص پیدا کرده است.

انتهای پیام/614/ح

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تعداد واحد مسکونی اشتغال زایی مددجویان بهره برداری رسید استاندار گیلان استان گیلان بهره برداری میلیارد تومان انقلاب اسلامی شهرستان شفت کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۶۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از هزار واحد نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت:  از کل واحد‌هایی که تاکنون عملیات اجرایی آنها آغاز شده است، ۸۵ هزار و ۹۸۰ واحد حمایتی شامل ۴۲ هزار و ۲۸۳ واحد در قالب انبوه سازی و ۴۳ هزار و ۶۹۷ واحد در قالب گروه ساخت، ۲۳ هزار و ۹۸۴ واحد بازآفرینی، ۲۷۰ هزار و ۹ واحد خودمالک و ۲۶ هزار و ۹۳۶ واحد روستایی در خراسان رضوی است.

وحید داعی با اشاره به اینکه کل برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی به خراسان رضوی تاکنون برای نهضت ملی مسکن را ۳۶۳ هزار و ۹۲۴ واحد ذکر کرد و گفت: پارسال در حوزه تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن بود که در این زمینه ۲۰ برابر طرح مسکن مهر دولت قبل، زمین برای این نهضت در استان تامین شد.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اظهار کرد: در حوزه آماده سازی زمین، مجموع قرارداد‌هایی که با دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف به منظور تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در سال ۱۴۰۲ در استان امضا شد، سه هزار و ۱۲۰ هکتار بود که به لحاظ مقیاس کار، ۱۸ برابر آماده سازی زمین در زمان اجرای طرح مسکن مهر در این استان بوده است.

داعی اقدام مهم دیگر این دستگاه اجرایی در حوزه نهضت ملی مسکن را دریافت کمک بلاعوض از وزارت متبوع دانست و گفت: پارسال پنج هزار میلیارد ریال از وزارت راه و شهرسازی برای کمک به تامین خدمات زیربنایی و روبنایی سایت‌های نهضت ملی مسکن و مسکن مهر در خراسان رضوی اختصاص یافت.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ در کنار تولید مسکن به ارتقای شاخص‌های خدمات شهری به ویژه محیط شهری نیز توجه ویژه شد به طوری که ۴۳ هکتار زمین با کاربری خدماتی در شهر‌های مختلف استان به دستگاه‌های اجرایی واگذار شد تا بتوانند ساخت و ساز را در آنها انجام داده و خدمات لازم را به مردم ارایه دهند که این واگذاری زمین در راستای ارتقای شاخص‌های خدمات شهری هشت برابر واگذاری‌ها در این بخش در سال ۱۴۰۱ بود.

وی اضافه کرد: در حوزه بازآفرینی شهری یا محلات هدف، بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی، ۲ اقدام مهم در سال ۱۴۰۲ در خراسان رضوی انجام شد، نخست این که در ابتدای سال، مطالعات محلات هدف بازآفرینی در ۵۱ شهر استان انجام و در مراجع ذیصلاح مصوب شده بود، اما این تعداد در پایان سال به ۹۶ شهر رسید به طوری که در طول سال مطالعات محلات هدف بازآفرینی ۴۴ شهر دیگر استان نیز انجام شد.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: مطالعات محلات هدف بازآفرینی ۵۱ شهر استان خراسان رضوی از سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۴۰۲ انجام گرفته بود لذا در یک اقدام و فعالیت فشرده طی سال گذشته مطالعات محلات هدف بازآفرینی ۴۴ شهر توسط این اداره کل انجام شد.

داعی اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی برای ایجاد تحرک در تولید مسکن در بافت‌های فرسوده شهری، پارسال علاوه بر بسته تشویقی شورای عالی شهرسازی و معماری، بسته تشویقی بومی را برای همه ۹۶ شهر استان تهیه کرد به طوری که هم اینک همه شهر‌های استان دارای بسته تشویقی بومی برای تولید مسکن در بافت‌های فرسوده هستند.

دیگر خبرها

  • ۵۷۵ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند آماده بهره‌برداری است
  • بهره برداری از فاز نخست بخش الحاقی بیمارستان هاجر شهرکرد
  • احداث و تعمیر بیش از هزار واحد مسکونی مددجویی در البرز
  • احداث و تعمیر ۱۰۹۳ واحد مسکونی مددجویان در البرز
  • بهره برداری از هزار واحد نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی
  • هزار واحد نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی بهره برداری شده است
  • در تابستان امسال تنش آبی جوان‌رود حل می‌شود
  • احداث و تعمیر ۱۶۰ واحد مسکونی مددجویی در چادگان
  • شرایط بهره‌مندی مددجویان از معافیت پرداخت هزینه آب، برق و گاز
  • امسال ۱۰۰ هزار مترمربع پروژه بهداشتی و درمانی در خراسان شمالی افتتاح می‌شود