Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-03-29@12:25:24 GMT

انتقال اشیای تاریخی کشف شده در دشتستان به موزه

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۹۶۳۳۵

انتقال اشیای تاریخی کشف شده در دشتستان به موزه

بوشهر- فرماندار دشتستان استان بوشهر گفت: همه اشیای تاریخی و باستانی که در محوطه‌ها، بناها و آثار میراث فرهنگی این شهرستان کشف شده‌است برای نگهداری به موزه باستانی شهر برازجان واقع در کاروانسرای مشیر این شهر منتقل می‌شود.

به گزارش قدس آنلاین،فرماندار دشتستان استان بوشهر گفت: همه اشیای تاریخی و باستانی که در محوطه‌ها، بناها و آثار میراث فرهنگی این شهرستان کشف شده‌است برای نگهداری به موزه باستانی شهر برازجان واقع در کاروانسرای مشیر این شهر منتقل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتح الله نوروزی در نشست هم‌اندیشی با سازمان‌های مردم نهاد (سمن‌های) دشتستان اظهار داشت: این اشیا برای برگزاری یک نمایشگاه و موزه تاریخی ویژه و موقتی به مرکز استان (بوشهر) منتقل شده است که به درخواست سمن‌های دشتستان مبنی بر انتقال این آثار به موزه مردم شناسی دشتستان واقع در دژ برازجان بازگردانده خواهد شد.

وی بیان کرد: این سازمان‌ها که توسط جوانانی مستعد و مسئولیت پذیر برای  جلب مشارکت مردم، اطلاع رسانی عمومی و هماهنگی بین دولت و مردم اداره می‌شود و بسیار موثر بوده است.

منبع :ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کشف اشیای تاریخی موزه اشیای تاریخی کشف شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۶۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر ساعت کار موزه‌ها‌ در شب‌های قدر

بنابر اعلام صورت‌گرفته از سوی مجموعه‌های تاریخی (موزه‌ها، کاخ‌ها، پایگاه‌ها و محوطه‌های تاریخی) تحت پوشش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ساعت بازدید در روز‌های جمعه (۱۰ فروردین)، یکشنبه (۱۲ فروردین)، و چهارشنبه (۱۴ فروردین) نهایتا تا ۱۷ خواهد بود.

کاخ گلستان نیز اعلام کرده است روز جمعه دهم فروردین‌ماه، زمان بازدید را تا دو ساعت کاهش داده و ورود به محوطه این میراث جهانی در روز جمعه تا ساعت ۱۶:۳۰ امکان‌پذیر است، اما بازدید از کاخ‌ها و بنا‌های داخل این مجموعه تا ساعت ۱۶ قابل انجام خواهد بود. ورودی این کاخ از «میدان ارگ» نیز به دلیل مراسم مذهبی مسجد ارگ از ساعت ۱۵ در روز جمعه دهم فروردین‌ماه بسته می‌شود. دو ورودی باب عالی و تکیه دولت، اما تا ساعت ۱۷ باز خواهند بود.

بلیت‌فروشی کاخ سعدآباد نیز در روز جمعه تا ساعت ۱۵ انجام می‌شود.

موزه‌ها، کاخ‌ها و محوطه‌های تاریخی، شنبه ۱۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ و روز‌های پس از شب قدر از ساعت ۱۰ فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

این مجموعه‌های تاریخی در روز ۱۳ فروردین‌ماه نیز تعطیل خواهند بود.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • روایتگری ۴۲ دوره تاریخی ایران در یک موزه
  • تغییر ساعت کار موزه‌ها‌ در شب‌های قدر
  • تغییر ساعت کار موزه‌ها و کاخ‌ها در شب‌های قدر
  • استقبال ازجشنواره نوروزی در حاشیه تپه باستانی کُنارصندل جیرفت
  • اسرائیل با حذف میراث باستانی به دنبال نفی تاریخ فلسطین است
  • ایوان کالسکه در موزه خودرو‌های تاریخی
  • اهدا قلب جوان ۲۳ ساله عشایری در دشتستان
  • حرف‌های عجیب ضرغامی درباره نرخ بلیت موزه‌ ایران
  • از شهر باستانی کرمانشاه دیدن کنید
  • بازدید بیش از ۱۰ هزار نفر از موزه‌های اردبیل