Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین – سمیرا باباجانپور: طرح ساماندهی اتباع بیگانه غیر قانونی اگر چه قبلا نیز در محله کن اجرا شده بود اما این بار به طور رسمی و باجدیت بیشتری درحال انجام است تا نقطه عطفی برپایان دردسرهای افراد بیگانه غیر مجاز درغرب پایتخت باشد. دبیر شورایاری کن از حضور نیروهای  امنیتی و انتظامی در اجرای این طرح خبر می‌دهد و می‌گوید:« پس از دریافت نامه ابلاغی وزارت کشور  با کمک کلانتری 142 کن و بسیج محله، خانه های گروهی و پاتوق های افراد خارجی غیرقانونی و حتی خانه های گروهی  ایرانیان مجرد شناسایی شد و تا کنون  600 تبعه خارجی از محله کن جمع آوری شده اند تا از مرز کشور خارج شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
دردسرهای بهداشتی و امنیتی
«علیرضا بزرگی» از مشکلات فرهنگی و اجتماعی ، بهداشتی و امنیتی حضور افراد خارجی در محله کن گله می کند  و می گوید:« حضور تبعه‌های خارجی نه تنها بافت فرهنگی و اجتماعی  کن را برهم زده بلکه مشکلات بهداشتی و امنیتی زیادی به همراه دارد. مثلا در ماه محرم که شیعیان عزاداری می کنند این اتباع خارجی به خصوص آنهایی که غیر مجاز هستند جلسات اعتقادی وگروهی خاص خودشان را برگزار می کنند که با فرهنگ و مذهب ما مغایر است. از نظر بهداشتی نمونه هایی از ابتلا به سل و هپاتیت در محله دیده شده است که موضوع را با وزارت بهداشت درمیان گذاشتیم.اکثر این افراد به سلامت فردی و گروهی اهمیت نمی دهند  و در شرایط غیر بهداشتی  زندگی می کنند درنتیجه ناقل بیماری های واگیردار هستند. »


  بیش از 5 هزار خارجی در محله


نبود نظارت کافی و نداشتن حصار در باغ های کن ، این محدوده از غرب پایتخت را به مامنی  برای افراد خارجی غیر مجاز تبدیل کرده است. علیرضا بزرگی می گوید:« طبق آماری که 2 سال پیش از سوی اداره اتباع خارجی  تهران اعلام شد جمعیت اتباع خارجی در کن 3 هزار نفر برآورد شده بود. اما آمارهای محلی و مشاهدات ما به جمعیتی بیش از این تعداد گواهی می دهد . آنچه ما می بینیم جمعیتی بیش از 5 هزار نفر را نشان می دهد. »
 دبیر شورایاری محله بااشاره به این جمعیت که در 2 بخش مسکونی و باغ های محله ساکنند می گوید: « آنهایی که در  بافت مسکونی زندگی می کنند  معمولا با مجوز رسمی وارد کشور شده اند و در خانه‌های قدیمی و فرسوده محله سکونت دارند . این افراد مشکلات امنیتی و انتظامی قابل ذکری ندارند، اما گرفتاری های بهداشتی دارند . گروه دیگری که  در باغ های کن و اطراف آن زندگی می کنند معمولا به طور گروهی زندگی می کنند و اصلا آمار دقیقی از وضعیت زندگی و تعداد آنها وجود ندارد و جمعیت آنها همیشه در حال تغییر است .»


باغداران از کارگران خارجی استفاده نکنند


ساماندهی اتباع خارجی غیر مجاز در محله کن و شناسایی  خانه های گروهی و مجردی  فرصت خوبی برای کاهش مشکلات فرهنگی ، اجتماعی و امنیتی در این محله است اما به اعتقاد اعضای شورایاری محله،  زمانی این طرح موفق خواهد بود که افراد شناسایی شده از مرز خارج شوند و برای ورود غیر قانونی آنها به کشور و به خصوص محله هایی که تاکنون به عنوان پاتوق مطرح بوده اند  جلوگیری شود. دبیر شورایاری محله کن می گوید:« این روزها فصل بیکاری کارگران خارجی و حتی ایرانی است که در باغ های کن کار می کنند. این بیکاری زمینه ساز بروز مشکلاتی همچون دزدی و خرید و فروش مواد است. » به گفته دبیر شورایاری کن ، از باغداران طی جلسه ای درخواست شده است که از کارگران غیر مجاز خارجی  استفاده نکنند و مالکان نیزخانه هایشان را به این افراد اجاره ندهند.


اجرای تصمیم کمیسیون اتباع و مهاجرین وزرات کشور 


بخشدار کن نیز موضوع حضور اتباع خارجی  در محله کن را  بسیار حاد ارزیابی می کند و می گوید :«طرح خروج افراد خارجی از محله کن در کمیسیون اتباع و مهاجرین بخشداری که زیر نظر وزارت کشور است بررسی و برای اجرا به نیروی انتظامی و شورایاری ابلاغ شده است. حضور این افراد حادترین مشکلی است که اهالی محله کن با آن روبه رو هستند. بافت فرسوده  محله ، نداشتن سندهای ملکی و وجود خانه‌های قدیمی و فرسوده در کنار کوچه‌ها و خیابان‌های  غیر استاندارد باعث شده است که امکان نوسازی خانه ها وجود نداشته باشد و با قیمتی خیلی کمتر از محله های دیگر اجاره داده می شود در نتیجه تبعه های خارجی بیشتر خواهان سکونت در این خانه‌ها هستند،برای همین اکنون محله کن به محله اقامتی مورد علاقه  این افراد تبدیل شده است.»
احمد صابری درباره تعلیق فعالیت مدرسه خیریه ای که کودکان  خارجی در آن تحصیل می کردند، می گوید:« این مدرسه بدون مجوز از آموزش و پرورش برای کودکان خارجی دایر شده بود . اگر چه  مسئولان مدرسه با نگاه خیرخواهانه وارد عمل شده‌اند ولی تا زمانی که مجوزهای لازم را دریافت نکنند اجازه فعالیت نخواهند داشت .»

این طرح نیازمند بررسی بیشتر است


خروج تبعه های غیر قانونی به بررسی همه جانبه و تلاش همه نهادها نیاز دارد. جانشین فرمانده بسیج حوزه 101 فجر غرب تهران از اجرای فاز اول این طرح خبر می دهد و می گوید:« شورایاری محله کن به طور جدی پیگیر این ماجراست و با درخواست شورایاری و نیروی انتظامی، بسیج محله نیز وارد شده است. این موضوع ساده ای نیست که با جمع آوری مقطعی به پایان برسد . مسلما برای اجرای بهتر و کاربردی طرح باید نقاط قوت و ضعف آن بررسی شود که با هماهنگی های انجام شده جلساتی دراین خصوص خواهیم داشت.» 
محمد چگینی اجرای قانون در خصوص اتباع خارجی غیر مجاز را مهم ارزیابی می کند ومی گوید:« سال هاست که این افراد در محله کن زندگی می کنند . بسیاری ازآنها صاحب خانواده هستند  و فرزندانشان در مدارس درس می خوانند. بنابراین اگر پدر خانواده را هم به جرم ورود غیر قانونی و نداشتن مجوزهای لازم  از مرز رد کنیم مجددا به ایران برمی گردد. باید همه جوانب  موضوع مورد بررسی قرار بگیرد. اگر شورایاری محله پیگیر خروج تبعه های خارجی از محله است باید بحث اجاره دادن خانه به این افراد از سوی مالکان کنی و حتی انتخاب آنها به عنوان کارگران باغ ها را مورد بررسی قرار دهد. بحث بهداشت این افراد را هم باید وزارت بهداشت وارد عمل شود و نظارت کند. صرفا خروج مقطعی افراد خارجی از محله  مشکل محله کن را حل نمی کند.»
خانه ها یی که ایرانی ها اجاره نمی کنند
اجرا نشدن  طرح تفصیلی محله کن و ممانعت از دیوارکشی باغ ها از سوی شهرداری تهران ،این محله تاریخی و با هویت را به پاتوقی مناسب برای افراد خارجی تبدیل کرده و پای مهاجران غیر قانونی را به این محله باز کرده است. باغداران می گویند تا زمانی که اجازه حصارکشی باغ‌ها را نداشته باشند نمی توانند بر رفت وآمد ها نظارت کنند .از طرفی مالکان خانه های قدیمی و فرسوده هم  از نبود قانونی مشخص برای توسعه بافت مسکونی محله گلایه دارند و می‌گویند چنین خانه هایی را ایرانی‌ها اجاره نمی کنند . بنابراین فقط افراد خارجی مشتاق اجاره این خانه ها هستند واگر هم این منازل را اجاره ندهیم به بیغوله و مامنی برای کارتن خواب های معتاد و بی خانمان تبدیل می شود.


 

کد خبر 481854 برچسب‌ها بافت‌ فرسوده بهداشت عمومی طرح تفصیلی وزارت کشور پلیس - نیروی انتظامی بسیج سازندگی منطقه ۵ وزارت بهداشت و درمان همشهری محله شهرداری اتباع خارجی مدرسه و مدارس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بافت فرسوده بهداشت عمومی طرح تفصیلی وزارت کشور پلیس نیروی انتظامی بسیج سازندگی منطقه ۵ وزارت بهداشت و درمان همشهری محله شهرداری اتباع خارجی مدرسه و مدارس خانه های قدیمی و فرسوده بهداشتی و امنیتی تبعه های خارجی خانه های گروهی خارجی غیر مجاز شورایاری محله نیروی انتظامی دبیر شورایاری زندگی می کنند خارجی از محله باغ های کن وزارت بهداشت اتباع خارجی افراد خارجی غیر قانونی وزارت کشور محله کن جمع آوری شده اند خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۶۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۲۷ طرح منطقه‌ای و محله‌ای در منطقه ۲ تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شهردار منطقه 2 تهران گفت:طرح های توسعه منطقه‌ای، محله‌ای و احداثی با هدف رفع مشکلات شهروندان در محلات تعریف و با تلاش شبانه روزی کارکنان و تسهیل خدمت‌رسانی به شهروندان بر اساس نیازها و ظرفیت‌ها شناسایی شده و در چند بخش فرهنگی، عمرانی، ترافیکی و خدمات شهری طراحی و احداث شده است.

مهدی صالحی رفع مشکلات ترافیکی و ایمن‌سازی معابر را از دیگر طرح‌های اجرایی ذکر کرد و افزود: ساماندهی ترافیک میدان صنعت، شهید تیموری و میدان کوثر، تعریض بلوار دریا، ایمن‌سازی شبکه بزرگراهی، بهسازی ایستگاه‌های اتوبوس، تقویت ناوگان اتوبوسرانی، مسقف کردن پایانه تاکسیرانی و همچنین اصلاح هندسی در نقاط پرترافیک از جمله طرح های ترافیکی آماده بهره‌برداری است.

شهردار منطقه۲ در ادامه به طرح‌های زیست محیطی اشاره کرد و گفت: طرح انتقال پساب شهرک قدس به مخزن بتنی میدان بوعلی در حدود ۵ کیلومتر از مهم‌ترین طرح‌هاست که با هدف استفاده از منابع آب پایدار مانند پساب در آبیاری برخی از عرصه‌های فضای سبز اجرا شد.

آقای صالحی افزود: این طرح در دومرحله اجرا می شود، که در مرحله نخست طرح، لوله‌گذاری انتقال پساب از تصفیه‌خانه شهرک قدس به مخزن نیایش اجرا شده است. وی همچنین گفت: به منظور بهبود شبکه معابر شهری و بزرگراهی و تسهیل در دسترسی شهروندان و افراد کم توان به امکانات شهری، طرح‌های عمرانی در قالب مناسب‌سازی معابر و بوستان‌ها و اجرای عملیات روکش آسفالت اجرا شده است.

شهردار منطقه ۲ در ادامه به زیباسازی خیابان ستارخان اشاره کرد و گفت: ساماندهی منظر شهری میدان دریان نو، بهسازی زمین بازی بوستان‌ها و پایدارسازی بوستان پرواز از دیگر طرح های اجرایی است.

آقای صالحی تقویت زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی را از دیگر اولویت های منطقه برشمرد و گفت: احداث سوله ورزشی پونک و مجموعه ورزشی پردیسان، بازپیرایی زمین‌های ورزشی، راه‌اندازی مراکز کارآفرینی، پویاشهر، حسینیه بوستان پرواز، خانه مادر و کودک و همچنین خانه خلاقیت کودکان اوتیسم بخشی از این طرح ها است.

دیگر خبرها

  • خانه‌های کلنگی تهران چند؟/ این خانه کلنگی ۹۰ میلیارد تومان می‌ارزد + جدول
  • افتتاح ۲۷ طرح منطقه‌ای و محله‌ای در منطقه ۲ تهران
  • خانه‌های کلنگی تهران چند؟
  • شناسایی بیش از ۲ هزار نیروی کار خارجی غیر مجاز در البرز
  • شناسایی نیروی کار اتباع خارجی غیر مجاز در استان البرز 
  • پلمب ۴۵۲ خانه پلاک قرمز در تهران
  • با ۵ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم؟ (+ جدول)
  • توقیف ۵۴ دستگاه خودرو انتقال پسماند غیر مجاز | کشف ۲۰۰ تن پسماند از زباله گردها
  • جمع آوری ۷۸ تن پسماند خشک در منطقه ۲
  • میراب‌ها و توزیع عادلانه آب در کن | مدت آبرسانی چگونه با پنگان محاسبه می‌شد؟