Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فرید براتی‌سده ظهر چهارشنبه در نشست خبری با بیان اینکه تعداد حال حاضر معتادان در کشور بر اساس تحقیقاتی که توسط متخصصان دانشگاهی انجام شده، در حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است، گفت: با توجه به این شرایط و جمعیتی که با معضل موادمخدر دست به گریبان هستند، باید دفتر پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی را یکی از پرچالش‌ترین دفاتر این سازمان تلقی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مقوله پیشگیری در اولویت برنامه‌های سازمان بهزیستی در سال‌های گذشته قرار داشت که با توجه به این اولویت، خدمات ارزنده‌ای تا به امروز به جامعه هدف ارائه شده است، افزود: با اقدامات صورت گرفته، تا به امروز توانسته‌ایم در محیط‌های اداری و نیز نهادهای کودک، به بیش از یک میلیون نفر در قالب ۴۰۰۰ تیم خدمات مختلف ارائه دهیم.

براتی سده از همکاری تنگاتنگ سازمان بهزیستی با موسسه‌های خیریه در کشور خبر داد و با یادآوری اینکه این همکاری در قالب ارائه آموزش‌های مهارتی لازم به افرادی است که این موسسه‌ها در آن مناطق به ارائه خدمات مشغول‌اند، تصریح کرد: یکی دیگر از طرح‌هایی که این سازمان به اجرا گذاشته، طرح «کیان» است و این طرح در محیط‌های اداری به اجزا گذاشته می‌شود.

مدیرکل پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه فارغ از همکاری با موسسه‌های خیریه و نیز اجرای طرح کیان، این سازمان اقدام به اجرای برنامه‌هایی چون طرح «کاربین» و طرح مصون‌سازی کودکان از اعتیاد در مهدهای کودک کرده است، ادامه داد: معتقدیم برای کاستن از این مشکلات، باید نظارت‌ها را افزایش دهیم که در همین راستا بیش از ۷۰۰۰ بازدید نظارتی از مراکز تحت پوشش انجام شده است.

براتی‌سده در ادامه با اشاره به تعداد مراکز درمانی تحت پوشش این سازمان، از فعالیت پنج مرکز دولتی سرپایی ترک اعتیاد و نیز ۲۶۰ مرکز بازتوانی افراد دارای اختلال سوءمصرف موادمخدر خبر داد و اظهار کرد: آمار حاکی از آن است که طی ۹ ماهه امسال توانسته‌ایم به بیش از ۳۵۰ هزار نفر در کشور، خدماتی را در همین حیطه توسط مراکز تحت پوشش سازمان ارائه دهیم.

وی از موضوع آماده‌سازی شغلی به عنوان یکی از دغدغه‌های این سازمان که هیچ‌کس حاضر به حمایت از این سازمان در همین راستا نیست، خبر داد و گفت: متاسفانه همه سازمان بهزیستی را مسئول آماده‌سازی شغلی برای کسانی که تحت بازتوانی و درمان قرار گرفته‌اند، می‌دانند و این در حالی که با وجود همه مشکلات توانسته‌ایم ۷۰۰۰ آماده‌سازی شغلی را در سال گذشته انجام دهیم.

براتی‌سده با تاکید بر اینکه موضوع بازتوانی معتادان یکی از حلقه‌های مفقوده بوده و باید به جد دنبال شود، خاطرنشان کرد: تحقیقات انجام شده توسط متخصصان دانشگاهی که به صورت مراجعه خانه به خانه و در قالب چهار گروه انجام شد، حاکی از آن است که تعداد معتادان در کشور یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بوده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا بهزیستی ترک اعتیاد جامعه درمان مراکز درمانی انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی آماده سازی شغلی سازمان بهزیستی توانسته ایم براتی سده یک میلیون انجام شده تحت پوشش هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۷۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی بیش از ۸۹ هزار نفر از خدمات آزمایشگاه‌های مراکز بهداشتی تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: در یک سال گذشته در آزمایشگاه‌های مراکز بهداشتی تحت پوشش این دانشگاه به ۸۹ هزار و۵۵۱ نفر از شهروندان، ۳۸۲ هزار و ۷۵۰ خدمت آزمایشگاهی ارائه شده است.

محمد قربانی گفت: از مجموع خدمات ارائه شده در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه، در آزمایشگاه‌های مراکز تربت حیدریه به ۵۲ هزار و ۶۵۳ نفر ۲۲۶ هزار و ۲۸۴ خدمت، در آزمایشگاه‌های مراکز زاوه به ۲۲ هزار و ۸۶۲ نفر ۹۰ هزار و ۵۵۰ خدمت و در آزمایشگاه‌های مه ولات به ۱۴هزار و ۳۶ نفر ۶۵ هزار و ۹۱۶ خدمت آزمایشگاهی ارائه شده است که در نوع خود بی‌نظیر می‌باشد.

وی گفت: در حال حاضر ۹ آزمایشگاه و ۲۲ مرکز نمونه‌گیری در معاونت بهداشت دانشگاه و مراکز خدمات جامع سلامت فعال هستند و به همشهریان خدمت‌رسانی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • پلمب یک مرکز غیرمجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • واریزبخشی از مطالبات مراکزدرمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • ارائه رایگان ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی
  • ارائه ۵۱ هزار مشاوره تلفنی در‌ بهزیستی البرز
  • بهره‌مندی بیش از ۸۹ هزار نفر از خدمات آزمایشگاه‌های مراکز بهداشتی تربت حیدریه
  • ۴ هزار جوان ۱۸ ساله در آرزوی مستقل شدن هستند
  • ارایه بیش از ۵۱ هزار مشاوره تلفنی رایگان در البرز
  • برقراری بیش از ۵۱ هزار مشاوره تلفنی رایگان با بهزیستی استان البرز
  • همکاری های بهزیستی و آستان قدس رضوی در استان بوشهر تقویت شود