Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیین پایانی سی و هفتمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و بیست و هفتمین جایزه جهانی کتاب سال، عصر امروز (چهارشنبه ۱۶ بهمن) با حضور حسن روحانی، رییس‌جمهور و سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در تالار وحدت برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: «مشکلات و سختی‌های دو سال اخیر، جامعه ایرانی را از پا نینداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرغم مشکلات اما حرکت پرتپش در همه حوزه‌ها از جمله فرهنگی همچنان ادامه دارد. متغیرهای عرصه انتشارات و کتاب هم در این شرایط همچنان امیدوار کننده است. متغیر نخست در عناوین کتاب‌هاست. در سال ۹۸ در ۱۰ ماهه ابتدایی تا دی‌، بیش از ۸۳ هزار عنوان کتاب چاپ شده که نشان می‌دهد ۱۳درصد بیش از سال گذشته بوده است.»

صالحی ادامه داد: «تیراژ کل کتاب‌ها هم ۱۲۱ میلیون نسخه است که در این زمینه  ۱۵ درصد، بیش از سال گذشته است. معنای این متغیر معنادار این است که پدید آوردندگان و ناشران علی‌رغم‌ تحریم‌ها و فشارها، فراز و نشیب‌های اقتصادی که بر بازار تألیف و نشر اثر گذاشته، روح و فکر ایرانی تحت تأثیر این فشارها قرار نگرفته و قطار پایدار و مستمر ادامه دارد و ممکن است سنگ به آن بزنند و شیشه‌اش شکسته شود اما نه متوقف می‌شود و نه به عقب برمی‌گردد.»

او درباره اقتصاد عرصه کتاب هم تاکید کرد: «می‌دانیم شرایط سختی داریم اما با همه این احوال نمایشگاه کتاب تهران و ۲۳ نمایشگاه استانی در سال ۹۸ تاکنون برگزار شده است که تقریباً از همین فضای حرکت نمایشگاهی ۲۰۰ میلیارد تومان بازار نشر گردش مالی داشته است. اقتصاد نشر گرچه رنجور بوده است، اما توقف و عقب‌گرد ندارد. در زیرساخت‌ها حرکت در حوزه فرهنگ همچنان ادامه دارد. از ابتدای سال جاری ۶۰ کتابخانه ساخته و ۲۰ کتابخانه تا پایان سال به اتمام می‌رسد و ۸۰ شهر و مرکز، کتابخانه‌ جدید به خود می‌بینند.»

در این باره بیشتر بخوانید: برگزیدگان «جایزه کتاب سال» معرفی شدند

۵۷۵۷

کد خبر 1349507

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: جایزه کتاب سال سیدعباس صالحی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بازار کتاب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کتاب سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۹۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ارز مبادله‌ای برای حجاج بدون مشکل انجام می‌شود

وزیر ارشاد با اشاره به حج تمتع امسال گفت: تخصیص ارز حجاج اتفاق با همکاری‌های بانک مرکزی و وزارت اقتصاد اتفاق افتاد و از اواخر اردیبهشت ماه که حجاج ما برای حج واجب اعزام می‌شوند مشکلی برای ارز نخواهند داشت. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت طی سخنانی اظهار داشت: کار مهمی را در شورای فرهنگ عمومی انجام دادیم و برای اولین  همه الزامات و ملاحظات فرهنگی در حوزه اقتصاد تدوین شد و انشاالله به زودی منتشر می شود.

وی افزود: همچنین در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی سند ملی اولیه سبک پوشش ایرانی اسلامی را داشتیم که مطالبه چند ساله بود. ویژگی این سند اجرایی بودن آن است. ما اسنادی را می‌نویسیم که از زمان ابلاغ بلافاصله عملیاتی می‌شود و مردم نتایج آن را میشاهده می‌کنند.

وزیر ارشاد درباره برگزاری نمایشگاه کتاب گفت:  با توجه به هماهنگی خوبی که با سازمان برنامه و بودجه  و وزارت کار داشتیم مقرر شد برنامه پیشنهادی وزارت فرهنگ در موضوع تخصیص یارانه فرهنگی امسال با ابعاد بسیار گسترده تری نسبت به سالهای گذشته اتفاق بیفتد. 

وی افزود: مردم در مناطق دودسترس و کم‌تر برخوردار می‌توانند با استفاده از سامانه فروش برخط که در اختیار آنها گذاشته شده اقدام به خرید کتاب کنند که  یک تحول مهم و گام بزرگ برای عدالت فرهنگی است. مردم در این خرید برخطی که اتفاق می‌افتد می‌توانند در همه نقاط کشور در عرض 10 دقیقه وارد سامانه شوند و کتاب‌ها را سفارش دهند و این کتاب‌ها به شکل رایگان درب منزل آنها در دورترین نقاط کشور تحویل داده می‌شود. 

اسماعیلی با اشاره به حج تمتع امسال خاطرنشان کرد: تخصیص ارز حجاج اتفاق افتاده است و حاجیان که قریب به 90 هزار نفر هستند و از اواخر اردیبهشت ماه اعزام شروع خواهد شد و با ارز مبادله ای این اعزام ها صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از توجه ویژه وزارت فرهنگ به هنرمندان اصیل موسیقی تا حضور دیگر کشورها در نمایشگاه کتاب
  • 48 میلیون ایرانی‌ تمایل به مهاجرت از ایران دارند!
  • وزیر ارشاد: سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد/ ارز مبادله‌ای برای زائران حج تمتع تخصیص یافته/ امسال مناطق محروم در طرح یارانه خرید کتاب دیده می شود
  • وزیر ارشاد: قیمت بلیط کنسرت‌ها به زیر یک میلیون تومان کاهش می‌یابد
  • تهاجم فرهنگی سابقه ۲۰۰ ساله دارد/ راه‌اندازی کتابخانه عمومی «اقتصاد و فرهنگ»
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • جزئیات اعزام حاجیان از اواخر اردیبهشت با ارز مبادله‌ای
  • تخصیص ارز مبادله‌ای برای حجاج بدون مشکل انجام می‌شود
  • تاثیر استفاده از هنر در غنی سازی فرهنگ اسلامی
  • وزیر ارشاد: در «فتنه» فرهنگی سال گذشته حجاب مورد هجمه قرار گرفت؛ خودم را موظف دانستم در صف اول دفاع از آن بایستم