Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اقتصاد ــ در جدیدترین شماره از ماهنامه «دنیای سرمایه‌گذاری»، فعالان اقتصادی به جوان‌گرایی در مدیریت کشور برای تحقق رونق تولید تأکید کرده و راهکارهای آن را بیان کردند.

به گزارش ایکنا،  سی و هشتمین شماره ماهنامه «دنیای سرمایه‌گذاری» در 6 فصل شامل؛ اقتصاد بازار، دنیای انرژی، دنیای صنعت، اقتصاد کلان و خواندنی‌ها به چاپ رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش پرونده ویژه این شماره گفت‌وگوهایی با صابر پرنیان؛ رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان تهران با عنوان «ایجاد 600 هزار شغل جدید؛ با رفع موانع تولید در شهرک‌های صنعتی تهران»، تیمور نظری؛ مدیرعامل شرکت دارو پلاستیک با موضوع «تولیدکنندگان؛ گرفتار تأمین مواد اولیه و نقدینگی هستند»، مسعود خوئینی؛ مدیرعامل گروه صنعتی و فست فود زنجیره‌ای روبوفود با عنوان «بی‌ثباتی نرخ ارز؛ چالش جدی صنعتگران» و حسین فروتن مهر؛ مدیرعامل شرکت فهاب بتن با موضوع «ارتقای کیفیت بتن با بهره‌گیری از تحقق و پژوهش» منتشر شده است.

همچنین مصاحبه‌هایی با شهرام شریعتی؛ عضو هیئت امنای خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران با عنوان «احداث اولین کارخانه تولید کودهای سولفات منگنز در ایران»، محمد مهدی لزومیان؛ مدیر گروه صنعتی نان ستاره با موضوع «فرهنگ‌سازی برای مصرف نان‌های صنعتی ضرورت دارد«، علیرضا نبی؛ مدیر گروه کارخانجات زیتون آرشیا با عنوان «رونق تولید با حضور مدیران جوان و با انگیزه محقق می‌شود»، محمد یارمحمدی؛ مدیرعامل شرکت خشکبار الماس یار با موضوع «ضرورت حذف کارت‌های یک‌بار مصرف برای صادرات» و یوسف مذهب؛ رئیس هیات مدیره داده‌پردازی آموت با عنوان «نرم‌افزار؛ پربازده‌ترین صنعت حوزه خدمات» به چاپ رسیده است. «روسازی بتنی؛ جایگزین مناسب آسفالت» نیز یادداشتی می‌باشد که توسط مهندس بابک فروتن مهر؛ عضو هیئت مدیره شرکت فهاب بتن به رشته تحریر در آمده است.

در بخش اقتصاد بازار این شماره گفت‌وگوهایی با حمید مهرآور؛ مدیرعامل کارگزاری بانک سامان با عنوان «جذب سرمایه‌گذاران جدید با ابزارهای نوین معاملاتی»، محمدرضا معتمد؛ مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس اوراق بهادار تهران با موضوع «ورود موفق به بازار سرمایه از طریق نهادهای مالی» و ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیرعامل بانک مسکن با عنوان «افزایش سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن در شهرهای بزرگ» منتشر شده است. همچنین در این بخش مطلبی با موضوع «رونمایی از خزانه گواهی سکه طلای بانک ملت» با حضور جمعی از مدیران ارشد بورس کالا و بانک ملت از جمله محمد بیگدلی؛ مدیرعامل بانک ملت و حامد سلطانی‌نژاد؛ مدیرعامل بورس کالا به چاپ رسیده است. مطلبی از علی حیدری؛ کارشناس بازار سرمایه با عنوان «چشم‌انداز اقتصاد روسیه» از دیگر مطالب بخش اقتصاد بازار می‌باشد.

در بخش دنیای انرژی سی و هشتمین شماره از ماهنامه «دنیای سرمایه‌گذاری» مصاحبه‌هایی با مسعود منتظرالقائم؛ مدیرعامل شرکت فولاد قائم با موضوع «افزایش تولید انرژی‌های نو با اصلاح قیمت خرید» و حسن طرب‌انگیز؛ مدیرعامل شرکت پاک اویل زنجان با عنوان «دستیابی به کیفیت برتر با استانداردسازی محصولات» منتشر شده، همچنین در این بخش گزارش‌هایی با موضوع «اوپک و آینده پُر ابهام بازار طلای سیاه» و «رقابت بزرگ گازی در قاره سبز» با گفته‌هایی از رضا پدیدار؛ رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران به چاپ رسیده است.

در بخش دنیای صنعت این شماره نیز گفت‌وگوهایی با احمد پارسانژاد؛ مدیرعامل شرکت نشاط آبی دریا با عنوان «ضرورت حمایت دولت از صنعت حمل‌ونقل»، عمید حسن پور شهلایی؛ مدیرعامل شرکت اطلس تایر رهام با موضوع «کاهش تصدی‌گری دولت؛ زمینه‌ساز تنظیم بازار تایر و لاستیک»، امید ملک؛ مدیرعامل شرکت بر و بحر ایران با عنوان «توسعه صنعتی و رونق تولید با ایجاد زیرساخت‌های لجستیکی» و حسین کاشانی؛ مدیرعامل شرکت دریاکوش با موضوع «رشد صنعت دریایی کشور در گروی تصمیم‌گیری واحد» منتشر شده است. گزارشی تحت عنوان «گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران؛ بیش از نیم قرن درخشش در عرصه جهانی» که به توانمندی‌های این گروه بزرگ حمل‌ونقلی اشاره دارد، از دیگر مطالب چاپ شده در این بخش می‌باشد.

در بخش اقتصاد کلان گفت‌وگوهایی با تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله محمد مهدی مفتح؛ عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات، عباس پاپی زاده بالنگان؛ نایب رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و سید احسن علوی؛ نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با عنوان «ضرورت افزایش حقوق کارمندان؛ متناسب با نرخ تورم» و رامین مهمان‌پرست؛ سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه با موضوع «سفارتخانه‌های ایران باید پیشران تجارت خارجی باشند» منتشر شده، همچنین در این بخش به مناسبت درگذشت سلطان قابوس و جانشینی سلطان هیثم بن طارق بن تیمور بر تخت سلطنت عمان، گزارشی با عنوان «سلطان جدید عمان؛ تداوم بخش راه سلطان قابوس» به چاپ رسیده است. «فرصت طلایی توسعه با جوان‌گرایی در مدیریت کشور» یادداشتی است که به تحریر مرتضی فغانی؛ عضو اتاق بازرگانی تهران در آمده است.

«برترین شهرهای جهان در حوزه حمل‌ونقل عمومی»، «زیباترین جاذبه‌های طبیعی گردشگری» و «آشنایی با شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری در دنیا» از مطالب خواندنی این شماره از ماهنامه «دنیای سرمایه‌گذاری» است که شما مخاطبان را به مطالعه آن دعوت می‌کنیم.

سی و هشتمین شماره ماهنامه «دنیای سرمایه‌گذاری» به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی در 104 صفحه با قیمت 15 هزار تومان از طریق اشتراک و نیز پایگاه خبری این نشریه به نشانی www.dsg-m.ir در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا رونق تولید ماهنامه سرمایه گذاری جوانگرایی دنیای سرمایه گذاری همچنین در این بخش سی و هشتمین شماره شماره از ماهنامه چاپ رسیده گفت وگوهایی مدیرعامل شرکت منتشر شده اقتصاد بازار رییس کمیسیون بخش اقتصاد رونق تولید بانک ملت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۹۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکارهای رفع چالش های ارزی فعالان اقتصادی بررسی شد

به گزارش قدس آنلاین، محمد مخبر در این جلسه با  تاکید بر اینکه نجات اقتصادی کشور با مدیریت، منابع و خلاقیت مردم امکانپذیر است، تصریح کرد: اتاق بازرگانی و اتاق تعاون مهمترین تشکل های بخش خصوصی هستند که با آگاهی از وضعیت بازار و اقتصادی جامعه می توانند به حضور و مدیریت مردم در بخش اقتصادی کشور کمک شایان توجهی نمایند و دولت به دنبال آن است که با بهره گیری از توانایی های بخش خصوصی و اتاق ها در راستای تحقق شعار سال گام بردارد.

معاون اول رییس جمهور افزود: اتاق ها و همچنین سایر تشکل ها فرصتی مهم برای تحقق شعار سال هستند که از ابتدای سال جاری بصورت سازمان یافته جلساتی با بخش خصوصی برگزار شده است و در این جلسات پیشنهادات و موانع برای حضور پررنگ فعالین اقتصادی و مردم در اداره اقتصاد کشور بررسی می شود.

وی با اشاره به مشارکت اتاق بازرگانی برای توسعه مهارت آموزی در دوره متوسطه دوم با کمک وزارت آموزش و پرورش افزود: طرح اتاق در این زمینه از جمله سفیران مهارت و آموزش مربیان فنی و حرفه ای در کارگاه ها و کارخانه های مرتبط با بخش خصوصی می تواند به تربیت نسلی ماهر و با امنیت شغلی کمک نماید.

مخبر اظهارکرد: در بسیاری از شهرها تناسبی بین فارغ التحصیلان و نیازهای شغلی در آن منطقه وجود ندارد و در کنار آن نیز بسیاری از فارغ التحصیلان به دلیل عدم یادگیری مهارتهای لازم در محیط های آموزشی آمادگی حضور در بازار کار را ندارند که دولت با همکاری بخش خصوصی به دنبال حل این مشکلات است.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه طرح ایجاد هنرستان ها در کنار کارگاه ها و کارخانه ها اقدامی بسیار مهم برای آموزش دانش آموزان و آشنایی با محیط کار واقعی است، تصریح کرد: برنامه مهارت افزایی اتاق بازرگانی در وزارت آموزش و پرورش و نیز در محیط های دانشگاهی با همکاری وزارت علوم توسعه یابد.

وی باقدردانی از تلاش های اتاق بازرگانی برای پیشگیری از مهاجرت نخبگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی تاکید کرد: پیشنهادات و اقدامات اتاق برای بورسیه شدن نخبگان و فارغ التحصیلان و اطمینان از آینده شغلی آنان در کارخانه ها و بنگاه های بزرگ اقتصادی نقطه امیدی برای نسل جوان و کاهش نرخ بیکاری در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی خواهد بود.

مخبر در خصوص رفع چالش های ارزی فعالان اقتصادی و راهکارهای اتاق بازرگانی و دولت در این زمینه تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد تا با همکاری بانک مرکزی و اتاق برای مدیریت ارز،‌رفع تنگناها و پوشش ریسک ارز در سریع ترین زمان ممکن کارگروه و تیمی تشکیل تا پیشنهادات عملیاتی در کوتاهترین زمان ممکن پیاده سازی شود.

معاون اول رییس جمهور رسوب کالا در مبادی گمرکی را یکی از مهمترین دغدغه های دولت عنوان کرد و افزود: رویه کنونی در ثبت سفارش و تخصیص ارز باید تغییر یابد که اتاق بازرگانی به دلیل تجربیات گوناگون در واردات و صادرات کالا و همچنین تشکیل کمیته های تخصصی رسوب کالا در این اتاق پیشنهادات و راهکارهای عملیاتی خود را به دولت ارائه نماید تا از تجربیات آنان در راستای جلوگیری از انبار شدن کالاها در مبادی گمرکات کشور استفاده شود.

در این جلسه گزارشی از چگونگی مشارکت اتاق بازرگانی برای توسعه مهارت آموزی در دوره متوسط دوم با همکاری بین اتاق و دولت ارائه و ضرورت های منافع ارتقای نظام مهارت آموزی در هنرستان ها برای بخش خصوصی، دولت و دانش آموزان و خانواده ها بررسی شد.

طبق این گزارش پیشنهاد شد،کارگروه مشترکی با حضور سازمان مالیاتی،‌ وزارتخانه های اقتصاد و آموزش و پرورش و اتاق بازرگانی، ظرفیت های موجود در قانون برای گسترش مشارکت بخش خصوصی در توسعه آموزش های مهارتی در مقطع آموزش متوسطه دوم تشکیل شود.

همچنین طرح ملی سفیران مهارت برای اطلاع رسانی عمومی و جلب مشارکت بخش خصوصی در توسعه هنرستان های کشور با پیشنهاد اتاق مبنی بر همایش ملی « سفیران مهارت» توسط وزارت آموزش و پرورش بررسی  و برگزار شود و همچنین در صورت موافقت در کارگروه مشترکی آموزش های ضمن خدمت به مربیان فنی و حرفه ای بصورت عملی و حضور در کارخانه ها ارائه گردد.

در ادامه نیز راهکارهای اتاق بارزگانی در خصوص حل مسئله مهاجرت نخبگان و فارغ التحصیلان ارائه شد که اتاق بازرگانی از همکاری و مشارکت با وزارت علوم و ایجاد برنامه ای مدون برای بورسیه کردن فارغ التحصیلان و نخبگان از زمان تحصیل برای اطمینان از آینده شغلی جوانان خبر داد که با همکاری و هماهنگی های انجام شده تا اواسط سال جاری پیاده و عملیاتی شود.

رفع چالش های ارزی فعالان اقتصادی در راستای تحقق رشد صادرات ۳۳ درصدی نیز گزارش دیگر این جلسه بود که طبق آن برای تحقق اهداف رشد صادراتی و تولیدی کشور در چهار محور مدیریت بازار ارز، رفع چالش های ارزی صادرکنندگان، رفع تنگناهای ارزی وارد کنندگان و پوشش ریسک نوسانات نرخ ارز بحث،‌ بررسی و تصمیم گیری و مقرر شد تا این راهکارها در بانک مرکزی بررسی و اجرایی شود.

این سومین جلسه مخبر با فعالان بخش خصوصی از ابتدای سال ۱۴۰۳ بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پرورش نسل زد برای ورود به دنیای کسب‌وکارهای نوآور بررسی می‌شود
  • هدف‌ شرکت توسعه نیشکر : تولید ۷۰۰ هزار تُن شکر
  • قتل مدیرعامل شرکت با ۳۷ ضربه چاقو
  • بازدید میدانی مدیرعامل شرکت ملی مس از طرح‌های توسعه‌ای مجتمع مس سرچشمه
  • راهکارهای برخورد با تخلفات فرهنگی در آموزش و پرورش بررسی شد
  • بررسی روند پیشرفت پروژه پدافندی تامین آب شرب و بهداشتی شهر اردکان
  • بررسی راهکارهای رفع چالش های ارزی فعالان اقتصادی
  • آمادگی شرکت تعاونی برفره برای ساخت واگن های باری با استاندارد اروپا
  • راهکارهای رفع چالش های ارزی فعالان اقتصادی بررسی شد
  • بررسی مشکلات ۱۱۹ واحد تولیدی در کمیته سرمایه گذاری