Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سعیدی مدیر کل گمرک قشم در نشست خبری امروز روز خود با بیان اینکه در ۱۰ ماهه امسال ۹۱ هزار و ۴۹۶ تن کالا به ارزش ۱۷۹ میلیون و ۶۷۱ دلار واردات داشته‌ایم، گفت: این میزان در مقایسه با سال گذشته به لحاظ وزنی ۱۹۶ درصد افزایش و به لحاظ ارزی و دلاری ۱۷ درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: عمده کالا‌هایی که از طریق گمرک وارد کشور شده کالا‌های اساسی از جمله برنج، قطعات خودرو، چای، ماشین‌آلات بسته‌بندی، روغن پایه و پارچه بوده است.

مدیر کل گمرک قشم با اشاره به اینکه درآمد وصولی ما در ۱۰ ماهه امسال ۵۹ میلیارد و ۳۲۷ میلیون و ۶۲۴ هزار تومان بوده است، گفت: این میزان درآمد نسبت به سال گذشته کاهش ۵۴ درصدی داشته است.

سعیدی اظهار کرد: به لحاظ حمایت از بخش‌های تولیدی درآمد‌های آن‌ها به صورت ضمانت‌های سررسید است و ما حدود یک ماه به تمامی تولیدکنندگان فرصت یک ساله برای ارائه ضمانت‌ها می‌دهیم.

او به ترانزیت کالا‌های صادر شده هم از منطقه آزاد قشم هم اشاره کرد و گفت: ۱۹۷۵ تن کالای ترانزیتی داشته‌ایم که در مقایسه با ۱۰ ماهه سال گذشته رشد ۲۳۰ درصدی داشته و عمده کالا‌های ترانزیتی پوشاک قطعات خودرو، لوازم خانگی و ماشین‌آلات بسته‌بندی بوده و بیشتر ترانزیت ما به بنادر کیش، چابهار و شهید رجایی بوده است.

مدیر کل گمرک قشم به ترانزیت کالا‌های وارداتی هم اشاره کرد و گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۷۶ هزار و ۱۹۱ تن کالا ترانزیت شده که ارزش دلاری آن‌ها ۱۵۵ میلیون و ۱۷۲ هزار دلار بوده و در مقایسه با ۱۰ ماهه سال گذشته ۲۳۱ درصد افزایش داشته و ۳۱ درصد هم از لحاظ دلاری رشد داشته‌ایم.

سعیدی تأکید کرد: عمده کالا‌هایی که در این مدت ترانزیت داخلی شده است خطوط نفت و گاز، قطعات خودرو، ماشین آلات بسته‌بندی و چای بوده و مبدأ آن‌ها گمرک شهید رجایی، میرجاوه و بازرگان بوده است.

او آماری از تردد مسافران هم اشاره کرد و گفت: مسافران ورودی و خروجی ما در ۱۰ ماهه امسال ۵ میلیون و ۹۸۰ هزار نفر بوده که نسبت به سال قبل رشد ۴۰ درصدی داشته است.

مدیر کل گمرک قشم همچنین در مورد تعداد ورودی و خروجی خودرو‌ها هم که از لحاظ کاپوتاژ و سایر اقدامات هم گفت: کل وسایل نقلیه‌ای که وارد و خارج شده اعم از کامیون، اتوبوس، سواری یک میلیون و هزار و ۵۵۸ دستگاه بوده که نسبت به سال قبل رشد ۴۳ درصدی داشته است و اداره گمرک در سازمان‌های مختلف از جمله مناطق آزاد و اداره کل بنادر به صورت شبانه‌روزی در این حوزه فعالیت دارند.

سعیدی درباره بخش صادرات هم گفت: میزان صادرات ۹۶۹ تن کالا به ارزش ۲ میلیون و ۱۸۰ هزار دلار بوده که در مقایسه با سال قبل به لحاظ وزنی ۸۶ درصد کاهش و از نظر ارزش دلاری هم ۲۱ درصد کاهش داشته است.

او بیان کرد: ضمانت‌نامه‌هایی که سال گذشته انجام شد و به زمان سر رسید می‌رسید، تولیدکنندگان دیگر حق انجام فعالیت را نداشته‌اند، اما ما در راستای حمایت از بخش‌های تولیدی فرصت یکساله‌ای را جهت ارائه ضمانت‌نامه به تولیدکنندگان داده‌ایم.

مدیر کل گمرک قشم گفت: برنج یکی از عمده کالا‌های اساسی در اداره کل گمرکات قشم بوده که زمینه‌ساز افزایش واردات به کشور شده است.

سعیدی با اشاره به اینکه در جزیره قشم ۲۱۰ واحد صنفی فعال است، گفت: این واحد‌ها محصولات خود را به ۳ طریق به فروش می‌رسانند که عبارت است از صادرات به نقاط خارج از کشور و صادرات به داخل است.

او در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران درباره آماری از دپوی خودرو‌ها هم در قشم، گفت: در گمرک قشم هیچ خودروی دپو شده‌ای وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت راه و شهرسازی ماشین آلات بسته بندی هم اشاره کرد و گفت ۱۰ ماهه امسال درصدی داشته عمده کالا قطعات خودرو نسبت به سال سال گذشته داشته ایم تن کالا سال قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۰۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای واردات کالا‌های اساسی و دارو ۶۳۶ میلیون دلار تامین شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، میزان ارز تامین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در سال ۱۴۰۱ حدود سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به بیش از چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید.

تامین ارز سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته آن از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی از ابتدای فروردین تا دیروز (سوم اردیبهشت ۱۴۰۳) نیز بیش از سه میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای چهار گروه کالا‌های اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است.

کالا‌های تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده است.

کالا‌های اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالا‌های اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • توزیع رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی با دلار چند نرخی!
  • توقیف بیش از ۲۲ تن کود شیمیایی ساخت اسرائیل
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات
  • برای واردات کالا‌های اساسی و دارو ۶۳۶ میلیون دلار تامین شد
  • توقیف بیش از ۲۲ تن کود شیمیایی ساخت رژیم جعلی صهیونیستی
  • ۱۹۰هزارتن کالا از گمرک ریلی رازی به خارج از کشور ترانزیت شد
  • افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه 
  • بیش از پنج میلیارد دلار مبادلات تجاری درمرز رسمی پرویزخان