Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-19@22:27:41 GMT

علیرضا فغانی در صدا و سیمای ایران ممنوع التصویر شد!

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۰۰۳۶۷

به گزارش ایلنا، داور سرشناس ایرانی تا یک قدمی قضاوت فینال جام‌جهانی پیش رفت و قضاوت‌های مهمی را در جام جهانی، رقابت‌های المپیک و جام ملت‌های آسیا برعهده داشت اما در لیگ برتر همیشه مورد انتقاد بعضی از هواداران باشگاهی بود.

او در اوایل رقابت‌های این فصل لیگ برتر، اعلام کرد کارهای مهاجرتش به استرالیا تکمیل شده و می‌خواهد ترک وطن کند و به همراه خانواده‌اش در قاره اقیانوسیه به زندگی بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتفاقی که شوک بزرگی به حساب می‌آمد و خیلی‌ها را دلسرد کرد. حالا 5 ماه بعد از آن روزها، علیرضا فغانی برای انجام کارهای اداری مربوط به دانشگاهش به ایران آمده.

حضور او در ایران حتی باعث شد شایعاتی مبنی بر احتمال قضاوت مجددش در ایران هم سر زبان‌ها بیفتد. بخصوص اینکه دربی روز پنجشنبه در راه بود و تا دو روز پیش هنوز داور بازی انتخاب نشده بود اما خبر مهم در رابطه با بازگشت موقت فغانی به ایران ماجرای ممنوع‌التصویری این داور سرشناس است.

داوری که هنوز زیر پرچم ایران رقابت‌های بین‌المللی را قضاوت می‌کند و مانند سایرینی که از ایران رفته‌اند، تابعیت خود را تغییر نداده. ماجرا از این قرار است که برنامه شب‌های فوتبالی که از شبکه ورزش پخش می‌شود، قرار بود در اولین برنامه‌اش در دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر که شنبه روی آنتن رفت، علیرضا فغانی را به عنوان میهمان ویژه در استودیو داشته باشد.

عوامل این برنامه حتی خبر حضور فغانی را در اینستاگرام‌شان داده بودند. صبح روز شنبه علی خسروی، داور پیشکسوت فوتبال ایران که در حال حاضر اجرای بخش داوری شب‌های فوتبالی را برعهده دارد، در صفحه شخصی خودش نوشته بود: «امشب محمد فنایی و علیرضا فغانی، بین‌المللی‌ترین داوران تاریخ فوتبال ایران میهمان من خواهند بود. فغانی گفته درباره قضاوت‌های لیگ برتر صحبت نخواهدکرد اما من را که می‌شناسید؟ از زیر زبانش بیرون می‌کشم».

چند ساعت بعد مشخص شد علیرضا فغانی به تپه‌های جام‌جم راه نیافته. خسروی که ظاهراً از این ماجرا بسیار عصبانی بود، در شروع برنامه خود وقتی می‌خواست به محمد فنایی سلام کند گفت:‌ «سلام می‌کنم به آقای فغانی» و بعد خیلی زود حرف خودش را تحصیح کرد. خسروی که خودش از فغانی خواهش کرده بود تا در برنامه شب‌های فوتبالی حاضر شود، چند ساعت قبل از شروع برنامه مجبور شده بود دعوتش را پس بگیرد و به او زنگ بزند که حراست با حضورش در برنامه زنده شب‌های فوتبالی مخالف است.

فغانی درباره ممنوع‌التصویری‌اش به ایران‌ورزشی می‌گوید: «اینگونه نبود که به جام‌جم بروم و بعد پشت گیت بمانم. به هیچ عنوان به این سبک و سیاق به جایی نمی‌روم. خود آقای خسروی از من دعوت کرد و بعد خودش هم زنگ زد که شرایط مهیا نیست.» او درباره اینکه واکنشش نسبت به این موضوع چیست هم به همین جمله بسنده می‌کند: «اصلاً برایم مهم نیست.»

خبرهای رسیده حاکی از آن است که فغانی قرار بوده میهمان یکی از برنامه‌های صبحگاهی تلویزیون هم باشد اما در آن شبکه هم با حضور فغانی مخالفت می‌شود تا مشخص شود ماجرای ممنوع‌التصویری داور کشورمان یک تصمیم شخصی یا نظر مدیر یک شبکه خاص نیست. تلویزیون البته در چند هفته گذشته روی برنامه‌های زنده‌اش بسیار حساس شده است. چند برنامه زنده سیاسی را تعطیل کرده و به تهیه‌کنندگانش خبر داده که تنها در صورت ضبط شدن و بازبینی می‌توانند برنامه‌هایشان را روی آنتن بفرستند.

مدیران صداوسیما حتی به مدیران شبکه‌ها اعلام کرده‌اند که میهمان‌های تلفنی برنامه‌شان را هم باید مثل میهمانان حضوری اصطلاحاً «آفیش» کنند. اتفاقی که باعث شده کار کردن در تلویزیون سخت‌تر از گذشته شود. فغانی حالا با چنین وضعیتی باید تهران را به مقصد سیدنی ترک کند. ظاهراً صراحت او باعث شده تا مردی که بعد از جام‌جهانی هر روز میهمان یک شبکه تلویزیونی بود، فعلاً جایی در برنامه‌های زنده تلویزیون نداشته باشد. گزارش: شهاب اخلاقی

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران تلویزیون ذهن رقابت لیگ برتر ممنوع التصویری شب های فوتبالی علیرضا فغانی جام جهانی لیگ برتر باعث شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۰۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود

رقابت‌های کشتی آزاد کشتی گزینشی المپیک در قاره آسیا روز جمعه ۳۱ فروردین برگزار می‌شود و دو کشتی گیر راه یافته به دیدار فینال هر وزن سهمیه المپیک پاریس را بدست می‌آورند. احمد محمدنژاد جوان در ۵۷، یونس امامی در ۷۴ و امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم، ۳ آزادکار ایران در این رقابت‌ها هستند که برای کسب سهمیه المپیک به میدان می‌روند.

در کشتی فرنگی نیز ایران برای کسب دو سهمیه باقیمانده تلاش می‌کند. امین کاویانی‌نژاد در ۷۷ و علیرضا مهمدی در وزن ۸۷ کیلوگرم، دو فرنگی‌کار ایران در این رقابت‌ها هستند.

با توجه به اهمیت بالای این رقابت ها، علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی امروز چهارشنبه عازم بیشکک قرقیزستان می‌شود تا در کنار ملی‌پوشان ایران در این رقابت‌ها باشد.

دیگر خبرها

  • جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی ۳۱ فروردین
  • علیرضا قزوه: فصل دوم سرزمین شعر در حال ساخت است
  • توصیه‌های علیرضا دبیر به ملی‌پوشان کشتی
  • برگزاری بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان در کرمان
  • شوآف ممنوع، خودتان باشید
  • رئیسی: فعالیت بنگاه‌داری توسط بانک‌ها ممنوع است (فیلم)
  • گلف بازی کردن مهدی طارمی و علیرضا بیرانوند (فیلم)
  • علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود
  • جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی ۲۹ فروردین
  • از ممنوع التصویریم در تلویزیون ناراحت نیستم