Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی قم و پیروان ادیان توحیدی اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «محمدعلی انصاری» در مراسم گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور پیروان ادیان توحیدی اصفهان گفت: درود خود را به شهدای انقلاب اسلامی از تمام ادیان می‌فرستیم که با اهدای جان خود، درخت تنومندی را به ثمر رساندند تا امروز بتوانیم جشن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در امنیت و آرامش برگزار می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه سردار شهید سلیمانی با اخلاص و فداکاری خود برای امنیت تمام ادیان توحیدی منطقه تلاش می‌کرد، افزود: سردار سلیمانی یک نفر بود اما با شهادت خود ملت‌های منطقه را داغدار کرد که این مسئله به دلیل اخلاص این شهید بود.

 

وی با اشاره به اینکه نگاه‌ها به موضوع تکثر ادیان متفاوت است اما امام ره نگاه توام با احترامی به ادیان توحیدی داشتند، تصریح کرد: اعتقاد به پروردگار یکتا از جمله مشترکات تمامی ادیان توحیدی بوده و یکتا پرستی اساس مشترک ادیان آسمانی است، انقلاب اسلامی نیز یک جنبش دینی و توحیدی بر مبنای اصول دین انجام شده است.

 

حجت الاسلام انصاری با تاکید بر نگاه توام با احترام و عزت انقلاب اسلامی به ادیان توحیدی اظهار کرد: قرآن کریم ادیان توحیدی را به توجه به مشترکات دینی فراخوانده و نگاه انقلاب اسلامی نیز همین گونه بوده و همچنان نیز اینگونه است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به زندگی مسالمت آمیز ادیان توحیدی در اصفهان گفت: نمونه‌ای از زندگی توام با آرامش و احترام بین ادیان توحیدی در اصفهان است و امروز نیز برای تجلیل از پیروزی انقلاب اسلامی داریم با همراهی پیروان ادیان توحیدی دور هم جمع شدیم.

 

حجت الاسلام «سید ابوالحسن نواب» نیز در این مراسم گفت: پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله فرمودند انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق و اخلاق همان است که موسی علیه السلام در تورات، داوود علیه السلام در زبور و عیسی علیه السلام به پیروان خود فرمودند و اسلام آمده تا آموزه‌های اخلاق را تکمیل فرماید.

 

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی قم با بیان اینکه اسلام نزد خداوند به معنی تسلیم خدا بودن است، خاطرنشان کرد: قرآن به ما دستور داده که به تمامی پیامبران و کتاب‌های قبل از اسلام ایمان بیاوریم چرا که دین در نزد خدا واحد است و لانفرق بین احد من رسله به این معنا که بین رسولان تفاوتی وجود ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه جنگ‌های طولانی مدت بین ادیان طی قرن‌های گذشته اظهار کرد: اکنون بعد از جنگ‌های زیاد زمان آن رسیده که بین ادیان توحیدی گفتگو صورت بگیرد تا حول مشترکات دینی جمع شویم چرا که جان و وجود همه انسان‌ها عزیز و محترم است و همه انسان‌ها در ارزش‌های انسانی شریک بوده و نباید به او توهینی صورت پذیرد./

پایان پیام/129

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه فجر کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد ایام دهه فجر انقلاب اسلامی ایام الله دهه فجر معامله قرن افتتاح پروژه دهه فجر مسجد رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب حجت الاسلام نواب ادیان توحیدی همایش ادیان توحیدی دهه فجر پیروان ادیان توحیدی اصفهان حجت الاسلام علیه السلام بین ادیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۰۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز گرامیداشت و اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار مهر، آیین گرامیداشت و اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی «چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی» شامگاه روز چهارشنبه با حضور حجت الاسلام قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی، محمدمهدی دادمان رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی در حال برگزاری است.

فرآیند انتخاب «چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی» با یک نظرخواهی سراسری از مدیران فرهنگی، هنرمندان، فعالان فرهنگی و رسانه‌ای آغاز و پس از برگزاری این نظرسنجی که با جامعه آماری بیش از هزار نفر صورت گرفت، نام ۸۶ هنرمند به‌عنوان نامزدهای اولیه عنوان «چهره سال هنر انقلاب» مشخص و به «کمیته انتخاب نامزدهای نهایی چهره سال هنر انقلاب» ارایه شد.

این کمیته با ترکیب مرتضی سرهنگی، علیرضا قزوه، احمدرضا درویش، کورش زارعی، سیدمسعود شجاعی طباطبایی و محسن مومنی شریف تشکیل جلسه داد و از میان گزینه‌های پیشنهادشده توسط اهالی فرهنگ و هنر، امیر بشیری نویسنده و کارگردان کنسرت‌نمایش «کلنل»، کمال تبریزی و علیرضا طالب‌زاده برای نویسندگی و کارگردانی مجموعه تلویزیونی «سرزمین مادری»، راضیه تجار برای انتشار رمان «یاس کبود» و تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «اسم تو مصطفاست»، افشین علاء برای نقش‌آفرینی موثر و بهنگام در سپهر شعر انقلاب اسلامی، مسعود نجابتی برای فعالیت‌های موثر در حوزه گرافیک از جمله ترسیم دیوارنگاره «و فتح قریب» در مرز سرزمین‌های اشغالی را به عنوان «نامزدهای نهایی چهره سال ۱۴۰۲» هنر انقلاب معرفی کرد.

حوزه هنری از سال ۱۳۹۴ معرفی «چهره سال هنر انقلاب» را با مشارکت هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر در دستور کار خود قرار داده است. ضمن اینکه «تندیس انتظار» اثر استاد علی‌اصغر یوزباشی به‌عنوان نماد «چهره ساللامی هنر انقلاب» شناخته و هرسال به هنرمند منتخب تقدیم شده است.

تاکنون چهره‌هایی همچون حمید حسام، ابراهیم حاتمی‌کیا، محمدمهدی سیار، عبدالحمید قدیریان و مجید مجیدی موفق به کسب این عنوان شده‌اند.

این گزارش در حال به روز رسانی است ...

کد خبر 6081212 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر حجازی در مهاباد
  • سالگرد درگذشت دست‌نشان با حضور کادرفنی نساجی
  • گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار محمدحجازی
  • آغاز گرامیداشت و اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب اسلامی
  • برگزاری دهمین سالگرد درگذشت باستانی پاریزی در بنیاد موقوفات افشار
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در همدان
  • دورهمی هنرمندان به مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی + فیلم
  • اکثر یهودیان با اشغال‌گری و ظلم رژیم صیهونیستی مخالفند
  • جامعه کلیمیان ایران همواره به نظام و انقلاب وفادار بوده اند
  • (ویدئو) گرامیداشت سالگرد تولد رهبر کره شمالی