Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش رویترز، پیش از این امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه مذاکرات الحاق کشورهای بالکان را مسدود کرد، اما اکنون از تغییرات پیشنهادی اتحادیه اروپا برای پذیرش کشورهای جدید استقبال کرده است، که این روند می‌تواند مسیر الحاق کشورهای بالکان به اتحادیه اروپا را همراه کند.

در همین زمینه یک مقام فرانسوی در کاخ الیزه به رویترز گفت: این یک قدم در جهت درست و یک تغییر واقعی ارائه شده است که دارای نکته مهم و مثبت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"الیور ورهلی" کمیساریای بزرگی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه از روش جدیدی برای پذیرش کشورهای عضو جدید پرده برداشت.

وی در بروکسل تاکید کرد که اتحادیه اروپا هنوز هم قصد دارد شش کشور بالکان (مقدونیه شمالی و آلبانی، صربستان، کوزوو، مونته نگرو و بوسنیو هرزگوین ) را به این اتحادیه وارد کند.

مکرون پیش از این به شدت با مذاکرات الحاق آلبانی و مقدونیه شمالی به اتحادیه اروپا مخالفت کرده بود.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان هفته گذشته به خبرنگاران گفت که بر آغاز مذاکرات الحاق آلبانی و مقدونیه شمالی در اجلاس سران اتحادیه اروپا در اسفند (ماه مارس) تاکید خواهد کرد.

مرکل این اظهارات را در دیدار با «اِدی راما» نخست وزیر آلبانی مطرح کرد و افزود: دو کشور دستاوردهای بزرگی داشته‌اند ما اکنون تلاش زیادی خواهیم کرد تا به نتایج دلخواه در نشست ماه مارس سران اتحادیه اروپا دست یابیم.

مقدونیه شمالی اکنون در مسیر عضویت در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) قرار دارد که آمریکا رسما پروتکل عضویت این کشور را تایید کرده است. این کشور همچنین تلاش می‌کند عضو اتحادیه اروپا شود زیرا یکی از بزرگترین موانع این عضویت را با حل اختلافات چند دهه گذشته با یونان بر سر نام این کشور حل کرده است.

در نشست سران اتحادیه اروپا در مهر ماه (اکتبر) فرانسه، دانمارک و هلند تصمیم گیری درباره آغاز مذاکرات الحاق اسکوپیه (پایتخت مقدونیه شمالی) و تیرانا (پایتخت آلبانی) را منع کردند اما پارلمان اروپا ضمن انتقاد از این تصمیم قطعنامه‌ای را صادر کرد که در آن خودداری از آغاز مذاکرات یک «اشتباه راهبردی» توصیف شد.

کشورهای منطقه بالکان از جمله بالکان و مقدونیه درنشست سال ۲۰۰۳ شورای اروپا در اولویت الحاق به اتحادیه اروپا بودند. پیش بینی شده بود که مذاکرات الحاق آزمایشی این دو کشور به اتحادیه در پایان سال ۲۰۱۹ آغاز شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آنگلا مرکل اتحادیه اروپا عضو جدید اروپا سران اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا مقدونیه شمالی مذاکرات الحاق آغاز مذاکرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۱۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا از اجرای قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه حمایت کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «شارل میشل» با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: من رای شورای امنیت سازمان ملل را که به وضوح خواستار آتش‌بس فوری در غزه است، تحسین می‌کنم.

وی با اشاره به بیانیه هفته گذشته شورای اروپا درباره توقف فوری جنگ در غزه، اظهار کرد: اکنون ضروری است که این قطعنامه رعایت شود.

شورای امنیت سازمان ملل متحد دقایقی پیش قطعنامه درباره حمایت از آتش‌بس فوری در غزه را تصویب کرد و ۱۴ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه ارایه شده توسط اعضای غیر دائم این شورا برای برقراری آتش بس فوری در غزه رای مثبت دادند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اروپا قواعد گمرکی علیه اوکراین را تشدید می‌کند
  • تحولات اوکراین|زلنسکی دبیر شورای امنیت را هم برکنار کرد
  • مذاکرات مثبت منچستریونایتد با یوفا برای دریافت مجوز حضور در اروپا
  • اعمال کنترل های موقت در تمام مرزهای آلمان
  • اوکراین| دلیل اصلی حمایت اتحادیه اروپا از کی‌یف
  • احتمال ممنوعیت اشتراک‌های پولی فیس‌بوک در اروپا
  • روایت بورل از تماس تلفنی با امیرعبداللهیان
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه ایران با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا/ بورل: به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای همچنان از اولویت های اتحادیه اروپاست
  • اتحادیه اروپا از اجرای قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه حمایت کرد
  • مسافران از ورود به سواحل شمالی کشور پرهیز کنند