Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید جواد حسینی چهارشنبه شب  در جلسه شورای اداری شهرستان گناباد افزود: باید با بیان دستاوردها و خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران اعتماد عمومی را افزایش دهیم و دهه فجر فرصت مغتنمی برای این امر است.

وی گفت: در شرایطی که دشمنان به دنبال نا امید سازی و ایجاد نارضایتی و گسترش احساس ناکارآمدی در جامعه هستند باید با تبیین دستاوردها و خدمات نظام امید و نشاط و رضایت مندی اجتماعی را افزایش داد و توطئه معاندان را خنثی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: هرکس غیر این گونه عمل کند انقلابی نیست و  همه ما موظف هستیم در هر بخش مشغول به کار هستیم با زبان هنرمندانه دستاوردهای نظام را تبیین کنیم.

وی گفت: باید با  روی باز انتقادها را بپذیریم و اگر کسی از ما انتقاد کرد آن را هدیه تلقی کنیم.

حسینی گفت: به برکت نظام جمهوری اسلامی پوشش خدمات گاز در سطح کشور به ۸۰ درصد و برق و ارتباطات مخابراتی و اینترنتی به ۹۰ درصد افزایش یافته و ایران جزء ۱۷ کشور برتر جهان در عرصه های علمی است و سرعت تولید علم در کشور ما حتی از آمریکا و کشورهای اروپایی بیشتر است. 

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: سرانه آموزش و پرورش دانش آموزان استثنایی در کشور ۱۰ متر مربع است و سرانه استاندارد ۲۲.۵ متر مربع  است پس سرانه موجود باید افزایش یابد.

حسینی فراگیرسازی آموزش برای دانش آموزان استثنایی را از سیاستهای مهم  وزارت آموزش و پرورش برشمرد و گفت: بالغ بر ۷۳ هزار نفر از این افراد در مدارس عادی سطح کشور شاغل به تحصیلند.  

وی افزود: می توان با مداخله به هنگام در سنین خاص  از بسیاری معلولیتها جلوگیری کرد و اگر به این امر توجه نشود افراد عادی به افراد با نیازهای ویژه تبدیل می شوند که این مساله هزینه ها را افزایش می دهد. 

حامد قربانی فرماندار گناباد هم گفت: مشکلات آموزش و پرورش از جمله کمبود نیروی انسانی نتوانسته خللی در روند تعلیم و تعلم این شهرستان ایجاد کند و مصداق بارز آن افزایش قبولی های دانش اموزان گنابادی در کنکور است.

۱۸ هزار دانش آموز در ۱۱۶ مدرسه دوره اول و دوم و ۴۷ دبیرستان دوره اول و ۲۵ دبیرستان دوره دوم گناباد شاغل به تحصیل هستند و هزار و ۷۳۲ نفر معلم به تدریس اشتغال دارند.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا جهان مشهد نظام جمهوری اسلامی ایران وزارت آموزش و پرورش وزیر آموزش و پرورش انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۱۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس کشور

تغییر تقویم آموزشی مدارس (زمان آغاز و پایان سال تحصیلی) از موضوعاتی است که دستخوش سیاست‌گذاری‌های متفاوت بوده است.

به گزارش تسنیم، در بازه‌هایی از زمان (دهه ۷۰)، آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان از اول شهریور بود که این موضوع به دلیل برخی از شرایط به ویژه گرمای هوا با تبعات منفی بر کیفیت تحصیل دانش‌آموزان همراه بود.

در نهایت مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۷۶ با تصویب یک قانون تأکید کرد: زمان بازگشایی مدارس در سراسر کشور همه ساله اول مهر ماه بوده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه می‌یابد.

اواخر سال ۱۴۰۲ یکبار دیگر موضوع تغییر تقویم آموزشی مدارس مطرح شد و در همین ارتباط میثم لطیفی؛ رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: از مجلس خواستیم این اجازه را داشته باشیم که شروع سال تحصیلی برای دانش‌آموزان لزوماً از ابتدای مهرماه نباشد. قرار است بتوانیم با توجه به اوضاع اقلیمی یعنی‌مناطق گرمسیر و سردسیر درجه‌ای از اختیار را به ادارات کل آموزش‌وپرورش و وزارت آموزش‌وپرورش برای شروع سال تحصیلی بدهیم که این موضوع به مصرف انرژی و سلامت فرزندان در مناطق جغرافیایی مختلف در کشور کمک می‌کند.

در همین ارتباط محمود امانی طهرانی؛ دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره تغییر زمان آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان اظهار کرد: یک طرح در مجلس شورای اسلامی برای اصلاح تقویم آموزشی تهیه شده است که به شورای عالی آموزش و پرورش جهت بررسی ارجاع شد و این شورا اصلاحاتی اعمال و آن را به مجلس بازگرداند.

وی افزود: این طرح در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصویب شد و هم اکنون در نوبت بررسی و تصویب در صحن علنی مجلس است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: در صورتی که این طرح به مصوبه مجلس تبدیل شود، مصوبه قبلی که زمان آغاز و پایان سال تحصیلی را تعیین کرده بود، لغو می‌شود و اختیارات بیشتری به آموزش و پرورش با توجه شرایط مختلف در جغرافیای کشور داده می‌شود.

امانی طهرانی در پاسخ به این پرسش که آیا این طرح در برگزاری امتحانات نهایی خلل ایجاد می‌کند یا خیر، گفت: امتحانات نهایی امری است که در یک برنامه واحد کشوری قابل ارائه است، اما در بسیاری از مناطق می‌توانند مدت سال تحصیلی را با برنامه‌ریزی بهتر با توجه به شرایط آب و هوایی خود تنظیم کنند.

دیگر خبرها

  • معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد؛ معلمانی که وارد نظام دوری نمی‌شوند
  • افزایش ۳۷۵ درصدی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دانش آموزان گنابادی
  • تشریح دستاوردهای بانک صادرات در حضور وزیر اقتصاد
  • انتقاد خضریان به گزارش عملکرد وزیر آموزش و پرورش
  • طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش
  • افزایش آموزشهای فنی و حرفه ای دانش آموزان در گناباد
  • اصلاح نظام ارزشیابی درس تربیت بدنی/ ایجاد تیم‌های امدادی ماهر در مدارس
  • افزایش۵۰ درصدی فضاهای ورزشی آموزش و پرورش
  • «استانداردسازی» حلقه مفقوده در نظام آموزش و پرورش
  • تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس کشور