Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا رحمانی شامگاه چهارشنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: از این میزان تسهیلات ۲۰ هزار میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی و ۲۰ هزار میلیارد ریال از منابع بانکی تامین می‌شود.
وی افزود: این میزان تسهیلات برای ایجاد رونق در حوزه صادرات و با بهره ۱۴.۵ درصد در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رحمانی تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری نیز می‌تواند از این فرصت برای افزایش صادرات، به عنوان پیشران اقتصاد و زمینه‌ساز رونق تولید بهره گیری کند.
وی یادآور شد: باید با رفع موانع در راستای بازاریابی و افزایش صادرات محصولات کشاورزی، صنعتی، معدنی و صنایع دستی اقدام شود.
 وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: دولت عراق سالانه ۲ مرتبه صادرات ۱۷ قلم کالا را با محدودیت مواجه می‌کند.
وی گفت: در توافقنامه امضا شده اوراسیا ،به ایران برای ۵۰۳ قلم کالا تخفیف داده شد.
رحمانی تاکید کرد: براساس این موافقتنامه ایران تنها برای ۳۶۰ قلم کالا به اوراسیا تخفیف می‌دهد.
وی افزود: چهارمحال و بختیاری از طریق افزایش ارتباط با استان‌های مرزی از این فرصت بهره بیشتری ببرد.
رحمانی تصریح کرد: تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی با مصرف دایمی به قیمت بورس و بدون واسطه و دلال انجام شود.
وی یادآور شد: در این راستا هر تولید کننده‌ای که مدعی تولید کمی و کیفی مورد نیاز کشور باشد به وزارت صنعت ، معدن و تجارت اعلام کند تا از ورود کالاهای مشابه خارجی جلوگیری شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: تمامی خواسته‌های بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری از طریق این وزارتخانه پیگیری و اجرایی خواهد شد.
وی گفت: بسته حمایتی از اصناف امسال تهیه شده و براساس آن باید برای واحدهای صنفی تولیدی زمین مورد نیاز در شهرک های صنعتی با قیمتی کمتر از بخش خدماتی و صنفی تامین شود.
رحمانی تاکید کرد: به منظور حمایت از اصناف، ترمز توسعه فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای در سطح کشور کشیده شد.
وی افزود: وزارت صنعت،معدن و تجارت توسعه معادن را بشرط حفظ محیط زیست و منابع طبیعی ممکن می‌داند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: تمرکز صنعت در شهرهای بزرگ باید متوقف و به مناطق کوچکتر و کم برخوردارتر هدایت شود.
وی یادآور شد: براساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی تصمیم های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نافذ و اجرایی است.
رحمانی اظهار داشت: مخالفت، کوتاهی و بهانه تراشی احتمالی هر کدام از مدیران دستگاه‌های اجرایی در این خصوص سنگ‌اندازی به شمار می رود.
وی گفت: وزارت صنعت،معدن و تجارت از طریق بانک مرکزی بدنبال افزایش اختیارات بانکها در استانها است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: حفظ تولید و فعال کردن واحدهای تولیدی راکد مهمترین هدف ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است.
وی افزود: وزارت صنعت،معدن و تجارت هزینه‌های لازم برای انجام مطالعات مزیت‌های استان‌ها به خصوص چهارمحال و بختیاری را پرداخت خواهد کرد.
رحمانی تصریح کرد: پس از این سفر پتانسیل‌های چهارمحال و بختیاری جمع‌بندی، مسایل مطرح شده پیگیری، مشکلات تا حد ممکن رفع و متناسب با ظرفیت استان تصمیم گیری می‌شود.
وی یادآور شد: با توجه به مزیت‌های خاص چهارمحال و بختیاری مانند بادام باید کارخانه‌های بسته‌بندی و صنایع تبدیلی و تکمیلی در این استان راه‌اندازی شود.
رحمانی با اشاره به اعمال تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران از سوی استکبار جهانی اظهار داشت: با تلاش فعالان اقتصادی، معدن‌کاران، تولیدکنندگان، اصناف و کشاورزان نه تنها واحدهای تولیدی چهارمحال و بختیاری متوقف نشده بلکه افزایش‌هایی در تولید محصولات هم وجود داشته است.
به گزارش ایرنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان وی به مدت ۲ روز در چهارمحال و بختیاری حضور دارند.

برچسب‌ها رضا رحمانی وزارت صنعت معدن و تجارت شهرکرد چهارمحال وبختیاری صمت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رضا رحمانی وزارت صنعت معدن و تجارت شهرکرد چهارمحال وبختیاری صمت رضا رحمانی رضا رحمانی وزارت صنعت معدن و تجارت شهرکرد چهارمحال وبختیاری صمت وزارت صنعت معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری هزار میلیارد ریال رحمانی تصریح واحدهای تولیدی یادآور شد رفع موانع وزیر صنعت قلم کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۱۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است

بختیار خلیقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نظارت و بازرسی مدون از سطح بازار بستر حمایت از کالاهای داخلی و رشد تولید را به دنبال دارد.

وی افزود: در تحقق شعار سال، مشارکت مردم نقش بسیار تعیین کننده‌ای دارد و جهش تولید و شاخص‌های اقتصادی تسریع می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ که توسط مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کرده‌اند، یادآور شد: بیش از ۱۰ سال است که مقام معظم رهبری شعارهای سال را اقتصادی نامگذاری کردند و همانگونه که فرمودند یکی از مسائل اصلی کشور اقتصاد است و همه ما وظیفه داریم در این رابطه تلاش بیشتری داشته باشیم.

خلیقی بیان کرد: رسالت تنظیم بازار در راستای تحقق شعار سال به وضوح مشهود است و باید در بحث بازار و کالاهای اساسی و تنظیم بازاری به جد ورود پیدا کنیم.

وی یادآور شد: در مجموعه صمت کردستان در راستای تحقق شعار سال با تدوین سند راهبردی اهداف، برنامه عملیاتی، مشکلات و الزامات اجرایی ورود پیدا کرده‌ایم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در سال جاری در بعد صنعت رشد تولید ۸ درصد، معدن رشد ۱۳ درصد و در حوزه تجارت نیز رشد ۲۳ درصد در هدف کمی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گنجانده شده است.

خلیقی گفت: شفاف سازی کالاها، نظارت عالی بر قیمت گذاری ها و توزیع مناسب کالاهای اساسی مورد نیاز شهروندان از جمله رسالت‌های تنظیم بازار است.

کد خبر 6081229

دیگر خبرها

  • ۲ واحد صنفی در طبس پلمب شد
  • افتتاح یک واحد تولید باطری در گرمسار با حضور وزیر صمت
  • تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان
  • همایش بزرگ سرمایه گذاران استان سمنان آغاز به‌کار کرد
  • نظارت بر بازار شرط تحقق شعار سال است
  • شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است
  • اعطای تسهیلات به صنعت داروسازی و اظهار امیدواری معاون وزیر صمت
  • وزیر صمت به سمنان سفر می‌کند/ افتتاح ۴ پروژه اقتصادی
  • سال گذشته ۱۹ هزار میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در قم تشکیل شد
  • ایجاد بیش از ۶ هزار شغل در بخش صمت در کردستان