Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@05:20:08 GMT

۵۹ درصد متقاضیان مسکن ملی در کردستان تایید شدند

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۰۲۲۶۷

۵۹ درصد متقاضیان مسکن ملی در کردستان تایید شدند

محمدصدیق ثابتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه پیش از این نام‌نویسی یک هزار و ۶۶ نفر برای طرح مسکن ملی در استان قطعی شده بود، اظهار داشت: درخواست ۵۹ درصد از این افراد در چهار شهر سنندج، سقز، بانه و مریوان به تایید رسیده است.

وی اضافه کرد: تعداد تایید شدگان در سنندج ۳۴۹ نفر، در بانه ۱۴۳ نفر، سقز ۹۴ نفر و مریوان ۴۷ نفر است که تمام این چهار شهر بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و در گروه ماموریتی راه و شهرسازی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثابتی با بیان اینکه تعداد ثبت نام‌کنندگان برای بهره مندی از طرح اقدام ملی در شهر سنندج ۶۰۶ نفر، در بانه ۲۵۲ نفر در سقز ۱۴۹ نفر  و در مریوان ۵۹ نفر بود، افزود: ۴۳۳ متقاضی حذف شده در مرحله اول طرح اقدام ملی مسکن کردستان در پالایش متقاضیان واجد شرایط عمدتا به دلیل قرمز بودن فرم ج و داشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی حذف ‌شدند.

وی با بیان اینکه افرادی که ثبت آنان تایید شده تا ۲۵ بهمن می توانند برای ادامه مراحل آدرس سایت به نشانی www.tem.mrud.ir مراجعه کنند، یادآور شد: افرادی که نیز در این مرحله حذف شدند می‌توانستند از یک تا ۱۰ بهمن با مراجه به این سایت اعتراض خود را اعلام کنند.

طبق اعلام دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی نام نوسی از متقاضیان کردستانی به همراه استان‌های کهگیلوییه و بویر احمد و گلستان در مرحله دوم ثبت نام این طرح انجام شد.

آخرین آمار نام‌نویسی کردستانی ها در طرح اقدام ملی مسکن در  ۲ هزار و ۳۷۳ نفر در شهرهای شهرِ بانه، بیجار، دهکلان، دیواندره، سریش آباد، سقز، سنندج، قروه، کامیاران و مریوان در طرح اقدام ملی مسکن شرکت کرده است.

از بین ۱۰ شهر استان کردستان سنندج، بانه، سقز و مریوان در گروه شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفری و در گروه ماموریتی راه و شهرسازی و شهرهای بیجار، دهگلان، دیواندره، سریش‌آباد، قروه و کامیاران در گروه شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و در گروه ماموریتی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دارند.

در طرح اقدام ملی مسکن احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طی امسال و سال آتی در دست انجام است که ۲۰۰ هزار واحد آن در شهرهای جدید و از سوی شرکت عمران شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد آن توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران در بافت های فرسوده و ناکارآمد و ۱۰۰ هزار واحد آن نیز در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته می‌شود.

برچسب‌ها طرح ملی اقدام مسکن کردستان وزارت راه و شهرسازی شرکت بازآفرینی شهری ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح ملی اقدام مسکن کردستان وزارت راه و شهرسازی شرکت بازآفرینی شهری ایران طرح ملی اقدام مسکن کردستان وزارت راه و شهرسازی شرکت بازآفرینی شهری ایران طرح اقدام ملی مسکن گروه ماموریتی راه و شهرسازی هزار واحد آن ۱۰۰ هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۲۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت نهضت ملی مسکن بدون آورده متقاضیان

وزیر راه و شهرسازی از آغاز ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن شهری بدون آورده متقاضیان خبر داد و گفت: قیمت تمام شده ساخت نهضت ملی مسکن را کاهش می‌دهیم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که امسال میزان حمایت و کمک‌ها برای تحویل تعداد بیشتر واحدهای مسکونی تقویت خواهد شد، اظهار کرد: تامین مسکن در بخش محرومان در سال 1402 نسبت به سال 1401 به میزان 44 درصد افزایش یافت. امسال در این بخش تصمیمات خوبی گرفته شده و تلاش می‌کنیم تا افتتاح‌ها را افزایش یابد.

وی از سرعت بیشتر ساخت مسکن روستایی نسبت به مسکن شهری با افزایش وام آن به 350 میلیون تومان خبر داد و با بیان این‌که در مسکن روستایی 670 هزار قطعه زمین تامین شده است، افزود:‌ حدود 500 هزار مسکن روستایی در حال احداث است.

وزیر راه  و شهرسازی درباره مسکن شهری گفت: با توجه به آنکه نرخ سود تسهیلات  در مسکن شهری بالاتر است تصمیم گرفته شد تا قیمت تمام شده را کاهش دهیم. مقرر شده در مواردی که افراد در تامین آورده مشکلاتی دارند، ابتدا تسهیلات بانکی را به پروژه‌ها تزریق کنیم تا پروژه‌ها آغاز شود.

بذرپاش از تضامین زنجیره‌ای بانکی در اجرا نهضت ملی مسکن خبر داد و با اشاره به اینکه تخصیص 200 همت در تبصره ماده 13 قانون بودجه مصوب شده تا به مسکن محرومان، وام ازدواج و وام فرزند آوری تخصیص یابد، گفت: مقرر شد تا ظرف یک هفته بانک مرکزی سهم مسکن محرومان را از 200 همتی که در قانون بودجه آمده، تعیین کند تا هرچه سریعتر این سهم به پروژه مسکن محرومان تزریق شود. اینکه به هر پروژه نرخ 400 میلیون تومان به شکل قرض‌الحسنه تزریق شود شتاب خوبی به ساخت مسکن به ویژه در بخش شهری می‌دهد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تا تابستان امسال زمین تامین شده در بخش شهری و روستایی برای طرح نهضت ملی مسکن به 120 هزار هکتار می‌رسد، گفت: تا تابستان امسال زمین تامین شده برای طرح نهضت ملی مسکن در بخش شهری و شهرک‌ها به 70 هزار هکتار می‌رسد. همچنین در بخش روستایی زمین تامین شده برای 670 هزار قطعه حدود 50 هزار هکتار است.

وی تصریح کرد: در مجموع 120 هزار هکتار زمین به عملیات ساخت نهضت ملی مسکن در محدوده شهری و روستایی افزوده شده است و این غیر از زمینی است که در محدوده شهری به شکل خودمالکی، در بافت فرسوده و یا اراضی خودمالکی روستایی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات واگذاری زمین نهضت ملی مسکن در روستاهای تهران
  • تأمین زمین ۷۵ هزار متقاضی مسکن حمایتی در خوزستان
  • گلایه متقاضیان از بالا بودن میزان اقساط وام مسکن ملی
  • یک سوم تلفات رانندگی در شهرهای کردستان مربوط به عابران پیاده است
  • ۹۷۰ واحد مسکونی در شاهرود به متقاضیان واگذار می‌شود
  • ساخت ۲۲ هزار مسکن ملی در شهرهای یزد/رشد ۳ برابری مقاوم‌سازی روستا
  • ساخت نهضت ملی مسکن بدون آورده متقاضیان
  • ◄ الحاق ۵ هزار هکتار زمین به محدوده شهرهای خراسان جنوبی
  • حمایت شهرهای مختلف لرستان از اقدام دفاعی سپاه علیه اسرائیل
  • دستوردادستان شهرستان اسکو به متقاضیان مساکن ملی سهند