Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح نظارت بر قیمت کالاهای اساسی که پس از اصلاح قیمت سوخت از ۲۴ بهمن امسال آغاز شده بود همچنان در گیلان ادامه دارد و گشت‌های نظارتی اتاق اصناف گزارشات مردمی در مورد تخلفات را فوراً رسیدگی می‌کنند. ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، طرح نظارت بر قیمت اقلام مصرفی و کالاهای اساسی که پس از اصلاح قیمت سوخت از 24 بهمن امسال آغاز شده بود با مشارکت دستگاه‌های ذیربط همچنان در گیلان ادامه دارد از سوی دیگر گشت‌های نظارتی اتاق اصناف گزارشات مردمی در مورد تخلفات را فوراً رسیدگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر بازرسی اتاق اصناف مرکز گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، رسیدگی به گران‌فروشی، کم‌فروشی و سایر تخلفاتی که در بحث عرضه کالاهای اساسی رخ می‌دهد را از برنامه‌های این نهاد اعلام کرد و اظهار داشت: برای تحقق این هدف اتاق اصناف، سازمان صمت و اداره کل تعزیرات گشت‌های مشترک برگزار می‌کنند.

سید ابراهیم سیدزاده فعال کردن هر چه بیشتر اتحادیه‌های صنفی استان گیلان و اعمال نظارت دائم بر روی عملکرد اعضاء زیرمجموعه آنان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: اقلام پرمصرف مردم و کالاهایی مثل لاستیک خودرو و لوازم خانگی از جمله مواردی هستند که جهت اجرای طرح تشدید نظارت‌ها در اولویت نخست قرار گرفتند.

گزارش|آیا انتخابات مجلس اول بدون نظارت استصوابی انجام گرفت؟طرح‌های نظارتی استاندارد در پارک‌ها و زمین‌های بازی استان مرکزی تشدید می‌شودآیت‌الله جنتی: شورای نگهبان اجازه‌نداده جمهوریت نظام و حق‌الناس پایمال شود/ هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان کارآمدی ندارد

وی با بیان اینکه طرح تشدید نظارت بر بازار عرضه کالا از 24 بهمن امسال آغاز شده و با مشارکت دستگاه‌های مسئول همچنان در استان گیلان ادامه دارد افزود: در این میان اتاق‌های اصناف شهرستانی ضمن برگزاری مداوم گشت‌های نظارتی مشترک، رسیدگی به گزارشات مردمی را در اولویت کاری خود قرار دادند. 

مدیر بازرسی اتاق اصناف مرکز گیلان تعزیرات حکومتی، سازمان صمت، اداره کل بازرسی، سازمان استاندارد، اتحادیه‌های صنفی و دانشگاه علوم پزشکی را از جمله دستگاه‌های دخیل در گشت‌های مشترک خواند و گفت: قیمت‌گیری و انعکاس نوسانات قیمت به مراجع تأمین‌کننده کالا از جمله اقدامات اساسی اتاق اصناف گیلان محسوب می‌شود.

سید ابراهیم سیدزاده سامانه‌‌های تلفنی 124 و 135 و اتاق‌های اصناف شهرستانی را از جمله راه‌های اعلام و گزارش تخلفات انجام شده در سطح بازار توسط مردم اعلام کرد و بیان داشت: استقرار بازرسان در مسیر‌های مهم و پرازدحام شهرها به ویژه در ایام پایانی سال به عنوان یک اولویت در دستور کار اتاق اصناف قرار دارد.

وی از حضور فعال بازرسی اتاق اصناف مرکز گیلان در روند توزیع کالاهای اساسی نظیر شکر، گوشت قرمز منجمد و لاستیک خودرو که سهمیه دولتی دارند خبر داد و اظهار داشت: امیدواریم با همکاری تمامی واحدهای صنفی و دستگاه‌های مختلف نظارتی بتوانیم شرایط ثبات در بازار عرضه کالاهای اساسی را حفظ کنیم.

به گزارش تسنیم، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل تعزیرات حکومتی و بعضاً اتاق اصناف سه ضلع نظارتی از واحدهای صنفی محسوب می‌شوند، جدای از نظارت‌ها و بازرسی‌های اعمال شده توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت بخش زیادی از این نظارت‌ها بر عهده خود اصناف بوده و مجموعه این اقدامات موجبات دلگرمی مردم را فراهم می‌کند.

بازاریان قدیمی و اصیل در طول ادوار گذشته تا حال و در سنوات مختلف نشان داده‌اند که به فکر مردم هستند اما در این میان بعضاً پیش آمده که برخی به عنوان سودجو از این فرصت‌ها برای منافع خود استفاده کردند به همین دلیل لزوم ورود مجموعه اتاق اصناف برای مقابله با سودجویان و برنامه‌ریزی در این حوزه بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/614/ش

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طرح نظارت بر قیمت گیلان ادامه گشت های نظارتی کالاهای اساسی گزارشات مردمی نظارت ها اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۲۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری انتخابات اتاق اصناف کشاورزی در خاتم

دشتی رئیس سازمان تعاونی روستایی استان یزد در جمع فعالین بخش کشاورزی شهرستان خاتم گفت: با توجه به اینکه شهرستان خاتم قطب کشاورزی است می‌طلبد انتخابات پرشوری در این شهرستان برگزار شود.

دشتی افزود: خوشبختانه با استقبال خوب فعالین بخش کشاورزی این شهرستان انتخابات دو اتحادیه صنف باغداری و دامداران برگزار شد.

او بیان کرد: هدف از برگزاری انتخابات و تشکیل اتحادیه‌ها و اتاق اصناف کشاورزی این است که بتوانیم خواسته‌های برحق کشاورزان منطقه مجدانه پیگیری شود. 

دشتی رئیس سازمان شرکت تعاونی استان در پایان با هیئت مدیره‌های تشکل‌ها تعاونی تولید فجر، تعاونی تولید نهرمسیح و شرکت تعاونی روستایی هرات دیدار و راهکار‌های توسعه فعالیت هایشان در شهرستان بررسی شد و تاکید کرد هیئت مدیره‌ها برای ارائه خدمت بیشتری به مردم فعالیت‌های خود را تشدید کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • سازمان بازرسی به وزیر جهاد کشاورزی هشدار داد
  • اجرای طرح «کاسبان امین» و «ناظران افتخاری»برای کنترل قیمت‌ها درقم
  • قیمت تضمینی ۱۲ محصول کشاورزی اعلام شد
  • سایه جنگ در بازار خریدار ندارد | توزیع کالاهای اساسی بدون مشکل ادامه دارد
  • ۳ تخلف مهم اصناف هرمزگان در طرح نظارتی رمضان و نوروز
  • فرایند استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی در سیستان‌ و بلوچستان آغاز شد
  • تاکید بر مردمی‌تر کردن مشارکت‌ها در اجرای طرح عفاف و حجاب
  • برگزاری انتخابات اتاق اصناف کشاورزی در خاتم
  • احتمال کاهش اینتاکدهای مالیاتی تا خرداد
  • اولتیماتوم دولت برای اجرای قانون تسهیل صدور مجوز‌ها