Web Analytics Made Easy - Statcounter

میرعلی اصغر نساج، روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه برآورد اولیه میزان خاکبرداری در این شهرک برای رفع خطر ۱۷۰ هزار مترمکعب بود، افزود: در صورت ترانشه برداری و خاکبرداری ۳۰ هزار مترمکعب عملیات پایدارسازی و ایمن سازی در این شهرک به اتمام می رسد.

وی اظهار داشت: ایمن سازی این شهرک پس از ریزش کوه در خیابان شهید ولی پور باغمیشه از سوی پیمانکار از مهر امسال شروع شده و با اجرای دیوارهای بتنی و فنس کشی این کار انجام و نگرانی مردم در این منطقه رفع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار منطقه ۵ تبریز اعتبار اجرای این طرح را ۲۲ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این میزان اعتبار ۱۵ میلیارد ریال از محل اعتبارهای استانی و بقیه از اعتبارهای شهرداری تامین می شود.

نساج، با اشاره به اینکه تکمیل این پروژه نیاز به تخصیص اعتبارهای ملی و استانی است، ادامه داد: مکاتبات لازم با استانداری و دستگاه های ذیربط انجام شده تا طرح اساسی برای رفع مخاطرات این منطقه اجرا شود.

وی یادآوری کرد: هم اکنون هیچ خطری شهروندان این شهرک را در وضعیت معمولی تهدید نمی کند و تلاش می شود این پروژه براساس زمانبندی تا پایان امسال به اتمام برسد.

نساج، با بیان اینکه شهرداری منطقه ۵ با بسیج امکانات و ماشین آلات لازم اقدام به رفع خطر و آوار برداری این منطقه کرده است، افزود: همکاری و مشارکت شهروندان با شهرداری باعث تسریع در اجرای این پروژه از مرحله رفع خطر تا ترانشه برداری شده است.

به گزارش ایرنا، اواخر شهرویور امسال در خیابان ولی امر شهرک باغمیشه تبریز بخشی از کوه به دلیل بارش ها و نرم شدن شروع به ریزش کرده و جاده را مسدود کرد که به دلیل در امان ماندن ساکنان محل و جلوگیری از هرگونه خسارت احتمالی ۱۰۰ خانوار محل منازل خود را تا ایمن کردن دیواره کوه به دستور مقامات مسوول تخلیه کردند.

شهرک باغمیشه تبریز در منطقه زلزله خیز شمال تبریز و در دامنه ارتفاعات موسوم به «عینالی» در امتداد غربی- شرقی احداث شده است. 

در زمان آغاز احداث این شهرک و شهرهای مجاور آن از قبیل «رشدیه» و «ولی امر» در حدود سه دهه قبل، رسانه ها به کرات با استناد به اظهارات اساتید دانشگاه و مهندسان درباره خطرات احتمالی شهرک سازی در این منطقه واقع شده بر روی گسل میشو - میانه هشدار دادند، اما دلالان زمین و مدیران وقت نهادهای مربوط، بی توجه به امنیت جانی شهروندان و خطرات آتی احتمالی، و برای سودآوری بیشتر، آنچه را در سر داشتند، عملی کردند و اکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر در این منطقه زلزله خیز ساکن هستند. 

شهرک سازی در این منطقه در سه اخیر در حالی اجرا شده و توسعه یافته که در غرب و جنوب شرق تبریز، اراضی صاف و هموار گسترده ای وجود دارد که ساخت و ساز و ایجاد زیرساخت های خدماتی و رفاهی در آنها مستلزم کمترین هزینه است. 

کلانشهر ۱.۹ میلیون نفری تبریز دارای ۱۰ منطقه شهرداری است.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی کوهپایه شهرداری تبریز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی کوهپایه شهرداری تبریز آذربایجان شرقی کوهپایه شهرداری تبریز شهرک باغمیشه هزار مترمکعب ایمن سازی رفع خطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۳۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده شهرک صنعتی سلیمان صباحی بیدگلی ایمن نیست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رییس هیت امنای شهرک صنعتی سلیمان صباحی بیدگلی شهرستان آران وبیدگل گفت: این جاده محل رفت و آمد ۳۰ درصد از کارگران بخش کویرات آران وبیدگل و شهرستان کاشان به این شهرک است که آسفالت مناسب، زیرسازی و روشنایی ندارد.


عبدالرحیم مفیدی بیدگلی با اشاره به اینکه نامه نگاری‌های متعددی با مسئولان مربوطه صورت گرفته و هنوز هیچ اقدامی برای اصلاح این جاده صورت نگرفته است افزود: این شهرک ۱۲ هزار کارگر و کار فرما دارد و این مسیر یکی ازمسیر‌های اصلی رفت و آمد کارگران از بخش کویرات و شهرستان‌های همجوار است.


جاده شهرک صنعتی سلیمان صباحی بیدگلی- ابوزیدآباد-کاشان به طول ۹ کیلومتر یکی از خطرناک‌ترین جاده‌های غیر کوهستانی کشور است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی جاده شهرک صنعتی سلیمان صباحی بیدگلی ایمن نیست

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای پویایی در ساخت‌وسازها، اولویت مهم شهرداری منطقه ۱۰ شیراز
  • توزیع ۸۵۰۰ تن آسفالت در ۶۱ معبر شهری تبریز
  • برگزاری رویداد «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر
  • جاده شهرک صنعتی سلیمان صباحی بیدگلی ایمن نیست
  • آغاز اجرای طرح آزمایشی جمع‌آوری زباله از جلوی در منازل در تبریز
  • پیشرفت ۸۰ درصدی پیاده‌روسازی خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی
  • ساخت زیرگذر عابر پیاده بلاک کرج کردان برای عبور ایمن شهروندان
  • راه اندازی تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی در اصفهان
  • رونمایی از تصاویر شماتیک جداره‌سازی بازار تبریز + تصاویر
  • چراغ‌های راهنمایی و بوستان‌ها به کلید محافظ جان مجهز می‌شوند