Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی جباری نامی فراموش نشدنی در فوتبال ایران است، او سال‌ها کاپیتان استقلال بود و روزهای خوبی را برای هواداران این تیم رقم زد.

جباری در شهرآوردها، رکوردها و آمارهای فوق‌العاده‌ای از خود بر جای گذاشته است. او پنج بار به پرسپولیس گل زده است و ۶ پاس گل داده که بعید به نظر می‌رسد بازیکنی از آبی‌پوشان به این رکورد حتی نزدیک شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او هفده بار شهر ‌آورد تهران  به میدان رفت که ۱‌۰ بار بازوبند کاپیتانی را بر بازو داشت. رکوردی که بیش از ۴‌۰ سال همچنان دست نخورده باقی مانده است و به نوعی می‌توان وی را «کاپیتان دربی» نامید.

 به سال‌ها پیش بر گردیم به روزی که استقلالی شدید.

من در راه‌آهن بازی می‌کردم. به واسطه درخشش در این تیم به منتخب تهران دعوت شدم. اگر اشتباه نکنم سال ۱۳۴۴ تیم فوتبال نورنبرگ آلمان برای انجام یک بازی دوستانه به ایران آمده بود. در این مسابقه سه گل زدم و به اصطلاح فوتبالی‌ها هت‌تریک کردم، مدیران استقلال برای من پیغام دادند و به واسطه علاقه‌ای که به این تیم داشتیم خیلی راحت قرارداد بستم.

یک دهه در استقلال بازی کردید.

آن روزها فوتبال برای ما عشق و علاقه بود و به راحتی پیراهن تیم‌هایمان را عوض نمی‌کردیم. من حتی از پرسپولیس پیشنهاد داشتم؛ پیشنهادی که در آن روزها به اندازه ۱۰ میلیارد الان ارزش داشت.

چطور شد این پشنهاد به دست شما رسید؟

یکی از مدیران باشگاه پرسپولیس آمد، کیفش را باز کرد؛ داخل آن ۲۰۰ هزار تومان پول نقد بود و گفت این پول را بگیر و قرارداد ببند و ماهیانه ۵ هزار تومان حقوق هم می‌دهیم. با آن پول به راحتی می‌توانستی در بهترین نقطه تهران چند خانه بخری.

جواب شما به این پیشنهاد چی بود؟

گفتم تا شب صبر کنید پاسخ شما را می‌دهم. البته صادقانه می‌گویم دوست نداشتم پاسخ مثبت به این پیشنهاد وسوسه ‌انگیز بدهم اما چون خیلی اصرار کردند گفتم تا شب صبر کنید.

و شب پاسخ منفی دادید؟

هواداران استقلال که از این موضوع با خبر شده بودند، وقتی در حال آمدن به خانه بودم عده‌ زیادی از آنان در کوچه ما جمع شده بودند. چند نفری از آنها مقابل ماشینم‌ دراز کشیدند و گفتند اگر می‌خواهی به پرسپولیس بروی باید از روی ما رد بشوی. ما خودمان را می‌کشیم اگر کاپیتان ما پرسپولیسی ‌شود.

و این صحنه حسابی شما را تحت تاثیر قرار داد..

احساسات و علاقه‌ هواداران یک دنیا ارزش دارد و با هیچ چیزی در دنیا خریدنی نیست. وقتی این صحنه‌ها را دیدم اشک ریختم و به آنها گفتم «با وجود شما مگر می‌توانم پیراهن استقلال را در بیاورم؟!»

واکنش مدیران استقلال به این اتفاق چه بود؟

شبانه به خانه‌ام آمدند و گفتند از استقلال نرو. ۳۰ هزار تومان از قراردادی که در استقلال می‌گرفتی بیشتر به تو می‌دهیم. البته اگر شما این پول را دیدید من هم آن را دیدم و گرفتم.

خیلی ها اعتقاد داشتند رایکوف شما را در فوتبال کشف کرد؟

رایکوف مرا در فوتبال کشف نکرد اما نقش مهم و تاثیرگذاری در فوتبال من داشت. من کاپیتان استقلال بودم و این مربی علاقه زیادی به من داشت و همواره از من تعریف و تمجید می‌کرد.

در دوران فوتبالی‌تان هیچ وقت بازوبند ‌را بر دستان خود نبستید؛ دلیل این کار چه بود؟

رنگ آستین پیراهن من با بازیکنان دیگر فرق داشت و این نشان می‌داد که من کاپیتان استقلال هستم. اینطور مشخص می‌شد که کاپیتان استقلال چه کسی است.

شماره ۸ استقلال را می‌پوشیدید. پیراهنی که خیلی ها آرزو داشتند به خاطر شما آن را بر تن کنند.

به عدد ۸ علاقه داشتم و وقتی این پیراهن را پوشیدم جوری در زمین تلاش کردم تا ارزش پیدا کند و برای همین خاطره خوشی از خودم به یادگار گذاشتم.

در تمام سال‌هایی که فوتبال بازی کردید حتی یک دقیقه هم نیمکت نشین نبودید، درست است؟

من در تمام عمر فوتبالم به جز یک بار که ۲ اخطاره شدم حتی یک دقیقه نیز بیرون ننشستم و نمی‌دانم نیمکت ‌نشینی یعنی چی. همیشه ۹۰ دقیقه در داخل زمین حضور داشتم و بازی می‌کردم.

در شهرآوردها همیشه درخشش ویژه داشتید.

من ۵ گل به پرسپولیس زده‌ام و ۶ پاس گل داده‌ام که فکر می‌کنم آمار خوبی در شهرآوردها محسوب می‌شود. همیشه سعی می‌کردم بهترین عملکرد را در میدان مسابقه داشته‌ باشم.

کدام‌یک از گل‌هایتان را به پرسپولیس بیشتر دوست دارید؟

پنجمین گلم به پرسپولیس برایم طعم ویژه‌ای دارد. سال ۵۲ و در شهرآوردی که با تساوی یک بر یک به پایان رسید از روی یک ضربه ایستگاهی و از فاصله ۴۵ متری دروازه این تیم را باز کردم که بهترین خاطره‌ام از شهرآورد محسوب می‌شود.

شهرآوردی که با ۶ گل به سود پرسپولیس به پایان رسید هنوز برای استقلالی‌ها دردناک است...

آن بازی یک مسابقه تلخ بود که پیش از این بارها درباره‌اش حرف زدم و دوست ندارم صحبت کنم اما همه استقلالی‌ها می‌دانند چه اتفاقاتی رخ داد که باعث شد تا سنگین‌ترین شکست استقلال رقم بخورد. متاسفانه رفتار برخی از بازیکنان مشکوک بود و یکی از بازیکنان چندی قبل در باشگاه رقیب دیده شده بود. متاسفانه اتفاقات دردناکی رقم خورد و این شکست سنگین حاصل آن بود.

شهرآورد ۹۲ را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

شهرآورد سختی پیش روی ۲  تیم است، همه می‌دانند شهرآورد بازی خاصی  است که برای طرفداران ۲ تیم ارزش و اهمیت زیادی دارد و آنها حاضر هستند جام را از دست بدهند اما به رقیب سنتی نبازند. استقلال و پرسپولیس با بهترین شرایط رودروی یکدیگر قرار خواهند گرفت.

استقلال شانس پیروزی دارد؟

استقلال در بازی‌های اخیر خود بهترین نتایج را کسب کرده‌ است و با آمادگی خوبی پا به شهرآورد خواهد گذاشت و این شانس را خواهد داشت تا در این جدال به پیروزی رسیده و یک گام دیگر به صدر جدول نزدیک شود.

* ایرنا

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: کاپیتان استقلال هزار تومان سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۳۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا بغل کردن مادر رئیس جمهور ونزوئلا محرومیت نداشت، سید حسین داشت؟

شمارش معکوس لیگ بیست و سوم آغاز شده است و سرخابی‌های پایتخت با اختلاف بسیار کم در کورس قهرمانی حضور دارند. به اعتقاد پیشکسوت استقلال از حالا هر بازی برای این دو تیم حکم یک فینال را دارد و هیچ یک از تیم‌ها را در این مسیر نمی‌توان دست کم گرفت. به بهانه شرایط فعلی استقلال و واگذاری این تیم و همچنین اسپانسر جنجالی آبی‌ها با منصور رشیدی هم کلام شده‌ایم که در ادامه متن کامل گفتگو را می‌خوانیم؛

*رقابت نفسگیری در بالای جدول بین استقلال و پرسپولیس وجود دارد، نظر شما در مورد این کورس قهرمانی چیست؟

خب همانطور که می‌بینیم دو تیم فقط با اختلاف یک امتیاز در رده بندی قرار دارند. از حالا تمام بازی‌ها برای دو تیم مانند یک فینال تمام عیار خواهد بود. مخصوصا میانگین سنی بالای این دو تیم باعث می‌شود که در مقابل تیم‌های جوان کم بیاورند. دیدیم که استقلال در بازی مقابل شمس آذر از دقیقه ۷۰، ۸۰ کم بیاورد و ۲ گل بخورد. امتیاز گرفتن از حالا سخت می‌شود. تیم‌ها باید هم از لحاظ بدنی و هم روحی روانی برای کسب نتیجه در بالاترین حد ممکن باشند.

*بازی بعدی استقلال و پرسپولیس در لیگ به ترتیب با تراکتور و سپاهان است، نتیجه این دو بازی تا چه حد می‌تواند در تعیین قهرمانی نقش داشته باشد؟

قطعا هر دو بازی برای هر دو تیم ۶ امتیازی به حساب می‌آید. هم سپاهان هم تراکتور تیم‌هایی هستند که بازیکنان بسیار خوبی دارند و از هواداران زیادی بر خوردار هستند. سپاهان با برد در بازی قبلی با روحیه مقابل پرسپولیس قرار خواهد گرفت و تراکتور نیز در تبریز از هوادارانش بهره می‌برد، برای همین هر دو بازی قطعا سخت خواهد بود و به نظرم هم پرسپولیس و هم استقلال به مساوی در این بازی‌ها قانع خواهند بود تا ببینند در ادامه راه چه اتفاقی رخ خواهد داد.

*نظرتان در مورد محرومیت سیدحسین حسینی چیست؟

اخبار را خواندم آخر با چه قانونی به خاطر یک دختر ۱۳، ۱۴ ساله هوادار فوتبال باید محروم شوید؟ چرا وقتی آن آقا مادر رئیس جمهور ونزوئلا را بغل کرد کسی چیزی نگفت و جریمه نشد؟ حتی در فیلم‌ها چیز‌های بدتری می‌بینیم چرا باید یک فوتبالیست را از بازی کردن به خاطر چنین اتفاقی محروم کرد. نمی‌دانم اسمش را چه چیزی بگذارم، فاجعه است. ۳۰۰ میلیون برای یک اتفاق. بیش از این هم نمی‌شود حرف زد.

*پس از کش و قوس‌های فراوان استقلال و پرسپولیس هم واگذار شدند.

بله من خودم هم بازنشسته شرکت نفت هستم می‌دانم که این شرکت‌ها از صندوق‌هایی که دارند تیم را خریداری کرده‌اند. امیدوارم که مشکلات هر دو تیم برطرف شود، اما از نظر من مشکلات بیشتر از این حرف هاست. هر سال یک اتفاق و مشکل جدید در فوتبال ایران رخ می‌دهد و مشکلات جدیدی اضافه می‌شود که این تیم‌ها روز خوش نمی‌بینند. شابعاتی وجود دارد که هم بانک‌ها و هم شرکتی که مالکیت دو تیم را بر عهده گرفته‌اند ضرر ده هستند که این خبر بسیار ترسناکی است. بهتر است اقتصاد دان‌ها در این مورد نظر دهند که این واگذاری سرانجام خوبی خواهد داشت یا خیر.

*استقلال ابتدای فصل با موبایل استقلال قرارداد امضا کرد که پس از جنجال‌های شرکت مشابه شاهد پاک شدنش از روی پیراهن استقلال هستیم.

وقتی شرکتی مشابه آن از مردم کلاهبرداری کرده طبیعی بود که این اتفاق رخ دهد، چرا باید از شرکت‌هایی که باعث بدبختی مردم شده اند در فوتبال حمایت شود؟ پولی که به عنوان اسپانسر هم به تیم داده آش دهان سوزی نبوده و در فوتبال این پول‌ها به چشم نمی‌آیند. در نهایت در فوتبال جایی برای تبلیغ این شرکت‌ها نیست.

منبع: خبرآنلاین

tags # استقلال سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • هم از استقلال امتیاز می گیریم هم از پرسپولیس | خط و نشان برای سرخابی ها
  • بیگی: در قائمشهر از استقلال و پرسپولیس امتیاز می‌گیریم
  • اعتراض شدید به رای متفاوت دانیال اسماعیلی‌فر/ پرسپولیسی‌ها سند رو کردند!
  • دیدار آلومینیوم و پرسپولیس با حضور تماشاگران برگزار می شود
  • هفته‌های آخر لیگ و حسرت ۴ بازی بر دل پرسپولیسی‌ها/ گل‌محمدی قهرمانی را مفت از دست داد؟
  • چرا بغل کردن مادر رئیس جمهور ونزوئلا محرومیت نداشت، سید حسین داشت؟
  • اوسمار: اهانت‌ها تبدیل‌ به حمایت شده است؛ آلیسون‌ بکر را من کشف کردم
  • پرسپولیس امسال هم قهرمان لیگ می‌شود/ حاشیه‌های استقلال زیاد است
  • عدم اعتماد به بازیکن پرسپولیسی ملوان توسط تارتار
  • درخشش باورنکردنی فرصت‌سوز پرسپولیس؛ تو واقعا همونی؟