Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید دهقانی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه به مناسبت دهه فجر فاز دوم عملیات واکسیناسیون رایگان طیور بومی در گرمسار اجرا می‌شود، ابراز داشت: در فاز اول عملیات واکسیناسیون رایگان طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل حدود ۱۹ هزار و ۵۰۰ قطعه در تمام روستاهای گرمسار و بخش ایوانکی واکسینه شدند.

وی با اشاره به اینکه عدم اطمینان از رصد و آزمایش‌های مستمر وجود بیماری‌های عفونی و آنتی‌بیوتیک‌ها در گوشت طیور کشتارشده یکی از مسائل مهم موردتوجه اداره دامپزشکی گرمسار است، افزود: طی یک سال گذشته عملیات نمونه‌برداری برای حدود ۱۱۰ قطعه در مرغداری‌های شهرستان اجرا و نتیجه حاصل، منفی گزارش‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انجام واکسیناسیون هاری برای ۱۰۰۰ قلاده سگ نگهبانان

رئیس اداره دامپزشکی گرمسار بابیان اینکه اقدامات مقابله‌ای با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین اولویت‌های اداره دامپزشکی این شهرستان است، خاطرنشان کرد: واکسیناسیون هاری برای یک هزار قلاده سگ نگهبان انجام‌شده و همچنین واکسیناسیونی ازجمله شاربُن (سیاه‌زخم) و تب مالت نیز در جمعیت دام‌های سبک و سنگین موردتوجه قرار دارد.

دهقانی با تأکید بر اینکه طی یک سال گذشته در گرمسار علاوه بر اقدامات واکسیناسیون دام و طیور، اقداماتی از قبیل بازدیدهای مرتب و مستمر به‌صورت مستقل و مشترک با شبکه بهداشت، تعزیرات حکومتی و اصناف انجام‌شده است، اظهار کرد: حدود یک هزار و ۲۰۰ مورد بازدید و بازرسی مستقل، ۲۵ مورد بازدید مشترک صورت گرفته است که از این میان‌هشت مورد تخلف به مراکز قضائی ارجاع داده‌شده است.

وی تصریح کرد: نتایج حاصل از اقدامات مقابله‌ای، نظارتی و بهداشتی، شناسایی و ضبط دو هزار و ۵۰۰ کیلوگرم انواع فراورده‌های خام دامی خطرناک برای انسان و همچنین انجام آزمودن بیماری سل و بروسلوز (تب مالت) در پنج هزار رأس گاو و گوساله است که در میان ۱۵ رأس دام رآکتور شناسایی و از چرخه حذف و کشتار شده‌اند.

رئیس اداره دامپزشکی گرمسار با اشاره به نقش مؤثر بخش‌های خصوصی و دامپزشکان فعال در حوزه نظارت بر بهداشت و کیفیت فراورده‌های خام دامی برای مصرف جامعه انسانی گفت: این شهرستان چهار کشتارگاه صنعتی طیور، یک کشتارگاه صنعتی دام، یک مرکز فراوری و آلایش اجزای حرام و غیرخوراکی برای صادرات و مصارف صنعتی، چهار فارم بزرگ شترمرغ، یک سردخانه صنعتی، سه مرکز قطعه‌بندی، دو کارخانه کنسروسازی، یک مرکز جمع‌آوری شیر، یک کارخانه داروهای دامی در کنار کلینیک، آزمایشگاه و داروخانه دامپزشکی دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا بیماری سل جامعه دهه فجر شیر واکسیناسیون انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی اداره دامپزشکی گرمسار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۴۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون رایگان یک میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام سبک در گلستان علیه طاعون نشخوارکنندگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ علی کاووسی گفت: طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR)، یک بیماری ویروسی به شدت واگیر است که بین نشخوارکنندگان حیات وحش و حیوانات اهلی، مشترک است و بیشتر گوسفند و بز را درگیر و خسارات مالی و اقتصادی فراوانی به دامدار وارد می‌کند.

کاووسی ادامه داد: تب ناگهانی شدید، ترشحات چشمی و دهانی، زخم در دهان، سرفه و اسهال بدبو، از علائم این بیماری است.

وی افزود: از اوایل خرداد نیز واکسیناسیون همین تعداد دام در استان علیه آبله و شاربن آغاز می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • ۴ هزار و ۸۰۰ مجوز دامداری و پرورش طیور رد شد
  • آغاز ایمن سازی رایگان دام‌های هویزه برعلیه بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه
  • رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد
  • واکسیناسیون رایگان یک میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام سبک در گلستان علیه طاعون نشخوارکنندگان
  • رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان 
  • واکسیناسیون دام‌های سبک در مقابل آبله
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • برپایی رزمایش جهاد دامپزشکی با ۱۲۶ هزار خدمت در آمل