Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی معاونت فنی اداره کل محیط زیست آذربایجان غربی گفت: به دلیل گسترده بودن پروژه باغ وحش تکمیل بسیاری از بخش ها به دلایل مشکلات مالی نیمه کاره مانده است.

‌جباری در خصوص وضعیت کنونی باغ وحش گفت: حدود 14سال پیش مجوز احداث به پروژه باغ وحش به مساحت 35 هکتاری داده شد، ولی چون به حد استانداردهای مورد نظر ما نرسیده بود، مجوز بهره‌برداری داده نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به گسترده بودن این پروژه و شروع یکجا، پروژه دچار مشکلات مالی فراوانی شد و بسیاری از بخش های باغ وحش به صورت نیمه تمام و متروکه باقی ماند و در این بخش‌ها هیچ گونه‌ای نگهداری نمی شود.

وی در خصوص ویدئوهای منتشر شده گفت: ویدئو مربوط به بخشی بود که زباله های باغ وحش نگهداری می‌شود که بعدا به مکان مجاز جابجا می شوند.

جباری در رابطه با مشکلات باغ وحش خاطرنشان کرد: باغ وحش وضعیت چندان بدی ندارد که منجر به تعطیلی شود و یا فرد به مراجع قضایی معرفی شود ولی به علت مشکلات مالی کسری هایی دارد.
این باغ وحش حدود 20 کیلومتر از ارومیه فاصله دارد و به علت دوری میزان بازدید کننده ها بسیار کم است. اکثرا در تعطیلات نوروز و تابستان ها میزان بازدیدکننده ها افزایش پیدا می کند.
وی در مورد گونه های نگهداری شده در این باغ وحش گفت: حدود 80 تا 85 گونه مربوط به شیر، گراز، قوچ میش، کله بز، پرنده های شکاری و ‌گونه‌های ‌اهلی مانند شتر، اسب، طاووس، سگ های گرگی و پا کوتاه در این باغ وحش نگهداری می‌شوند.

جباری در رابطه با وضعیت کنونی حیوانات گفت: اداره محیط زیست نمی تواند این حیوانات را به مکانی دیگر منتقل کند و ‌از طرفی هیچ گونه ای قابل رهاسازی به طبیعت نیستند. مشکل کوچک بودن محل نگهداری پرندگان شکاری نیز در اسرع وقت حل خواهد شد.

وی افزود: نامه‌ای جهت حل مشکلات باغ وحش ‌به استاندار فرستادیم که ان‌شاءلله بعد از ایام دهه فجر جلساتی با سایر نهادهای ‌دولتی خواهیم داشت تا با حمایت آنان بتوانیم مشکلات این باغ وحش رو حل کنیم.
جباری ضمن تشکر از رسانه ها گفت: از رسانه ها خواهشمندیم که مردم را تشویق کنند تا با بازدید از این باغ وحش، ضمن تبدیل شدن به مکان گردشگری و بهبود درآمدزایی بسیاری از مشکلات برطرف شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مشکلات مالی باغ وحش بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۴۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین گوساله گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه متولد شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سعید شهند افزود: در راستای اجرای برنامه عمل ملی حفاظت از این گونه در معرض خطر انقراض، ۶ راس گوزن زرد ایرانی در سال ۱۴۰۱ از پناهگاه حیات وحش دشت ناز ساری به پارک ملی دریاچه ارومیه و مرکز تکثیر و احیای این گونه در رشکان با ترکیب جنسی چهار ماده و ۲ نر منتقل شده و با تولد سه راس در سال ۱۴۰۲ و ۲ گوساله گوزن در سال جاری تعداد این گونه ارزشمند حیات وحش در این سایت تا به امروز به ۱۳ راس افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه وضعیت مطلوبی برای زیست و زادآوری این گونه در پارک ملی دریاچه ارومیه وجود دارد، اضافه کرد: دامپزشکان و کارشناسان حیات وحش اداره کل و پارک ملی دریاچه ارومیه به صورت شبانه روزی وضعیت این گونه در معرض خطر انقراض، به خصوص گوساله های تازه متولد شده را مورد پایش و کنترل قرار می دهند و امیدها برای نجات این گونه ارزشمند در پارک ملی دریاچه ارومیه روز به روز بیشتر می شود.

دیگر خبرها

  • وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده در شهرها
  • افزایش جمعیت گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه
  • تشکیل جلسه بررسی روند نگهداری از تاسیسات آب و فاضلاب در شهرستان ارومیه
  • وضعیت نامناسب استان یزد در زمینه مجوز الکترونیکی
  • دومین گوساله گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه متولد شد
  • بازدید دانش آموزان یزدی از انتقال خون یزد
  • تولد دومین گوساله‌گوزن زرد ایرانی در سال جدید
  • آسفالت نامناسب خیابان شهید رودکی در ارومیه
  • توسعه شهری ارومیه در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
  • خطرات تشک نامناسب | مشکلی که هر شب خوابتان را جهنم می‌کند