Web Analytics Made Easy - Statcounter

آخرین حملات ارتش سوریه به مناطق شمالی این کشور برای سرکوب گروه های مسلح و مخالفان مسلح، باعث آوارگی نیم میلیون نفر و افزایش تنش بین دو کشور ترکیه و سوریه شده است. برخی از این گروه های مسلح، نزدیک به القاعده هستند.

به گزارش عصر ایران، خبرگزاری فرانسه نوشت: چند هفته پس از بمباران هوایی و حملات زمینی به بیشتر شهرهای شمال غربی استان ادلب، تعداد زیادی از مردم این منطقه آواره شده و به سمت مرزهای ترکیه حرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"دیوید سوانسون" سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل (OCHA) در این مورد گفت: از اوایل دسامبر، حدود 520 هزار نفر از مردم این منطقه آواره شدند. حدود 80 درصد از آنها زنان و کودکان هستند.

این آوارگی دسته جمعی با یکی از سردترین زمستان‌های چند سال گذشته هم‌زمان شده‌ است.

خبرگزاری رسمی سوریه: ادامه عملیات علیه تروریست ها

خبرگزاری رسمی سوریه ( سانا) نوشت: یگان های ارتش جمهوری عربی سوریه حاضر در ادلب، به پیشروی خود به سمت شهر سراقب واقع در حومه شرقی ادلب ادامه دادند و روستاهای “تل طوقان” و “اسلامین” و “ریان” را آزاد کردند و آخرین تجمعات تروریست ها را در آن از بین بردند.

خبرنگار سانا در ادلب با اشاره به ادامه فروپاشی گروهک های تروریستی در برابر پیشروی ارتش، گفت: یگان های ارتش به پیشروی خود به سمت شهر سراقب در حومه شرقی ادلب ادامه دادند و موفق به آزادسازی روستاهای “اسلامین” و “ریان” شدند.

خبرنگار سانا توضیح داد: یگان های ارتش همچنان به عملیات تعقیب و گریز بازمانده های گروه های تروریستی ادامه می دهند و مناطقی را که به آنجا فرار کردند، زیر آتش گرفته اند.
کاربران فضای مجازی می‌توانند برای دریافت آخرین اخبار خبرگزاری عربی سوریه /سانا/ در کانال خبری ما در تلگرام با کلیک بر لینک زیر عضو شوید و مهمترین عناوین خبری را در قالب پیامک های خبری دریافت کنید.

شح عکس: منطقه ادلب در شمال سوریه، غیرنظامیان وسایل زندگی خود را سوار ون و وانت کرده و از مناطق بمباران شده می‌گذرند/ عکس: خبرگزاری فرانسه

در ادامه گزارش خبرگزاری فرانسه آمده است: سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد: آوارگی نیم میلیون نفر در روزهای اخیر به وخیم‌تر شدن اوضاع منجر شده است.

از سال 2011 و زمان شروع درگیری‌های داخلی سوریه بیش از 20 میلیون نفر از مردم سوریه آواره و باعث مهاجرت بسیاری از آنها به کشورهای دیگر شده است.

"سوانسون" سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل ادامه داد: سازمان ملل متحد از گرفتاری پیش‌آمده برای 3 میلیون نفر از مردم در این منطقه، ناراحت است و نگران شرایط زندگی آنهاست.

خبرگزاری فرانسه ادامه داد: نیروهای دولتی و نظامی سوریه با پشتیبانی روسیه و دیگر متحدانش فشار مضاعفی را بر مناطق تحت تسلط شورشیان در سوریه اعمال کرده‌اند.

"محمد بهجت" 34 ساله در این باره گفت: من و خانواده‌ام برای سومین بار در یک روز از بمباران‌های متوالی فرار کردیم.

وی که همراه با همسر و سه پسر کوچکش در کابین یک وانت نشسته است، به خبرگزاری فرانسه (AFP) گفت: ما در اواسط نیمه شب خانه خود را ترک کردیم و اینک هیچ تصوری از مقصد بعدی خود نداریم.

او افزود: شما هرگز نمی‌دانید یک راکت یا بمب چه زمانی به شما، خانه یا خودروی  شما برخورد می‌کند.

نیروهای سوریه همچنین در روز دوشنبه مواضع نیروهای ترکیه در استان ادلب (شمال سوریه) را بمباران کردند. این موضوع تنش بین 2 کشور را افزایش داد.

"آنتونیو گوترش" رئیس کل سازمان ملل متحد تنش‌های پیش آمده بین ترکیه و سوریه را "بسیار نگران‌کننده" خواند.

آنکارا در این باره اعلام کرد: حملات سوریه علیه ترکیه در ادلب حداقل 3 غیر نظامی و 5 سرباز ترکیه را کشته است.

شرح عکس: ادلب در شمال سوریه - کودکان سوریه سوار بر وسایل زندگی از مناطق جنگی و بمباران شده می‌گریزند/ عکس: خبرگزاری فرانسه

گزارش یکی از سازمان‌های حقوق بشری تحت نظارت سازمان ملل در سوریه نیز از کشته شدن 13 سرباز ارتش سوری در حملات تلافی‌جویانه ترکیه خبر می‌دهد.

"رجب طیب اردوغان" به همتای روسی خود "ولادیمیر پوتین" اعلام کرد که هر حمله علیه مواضع ترکیه با پاسخ "محکم" ترکیه مواجه می‌شود.

به گزارش "سانا" (خبرگزاری رسمی سوریه)، فرماندهی ارتش سوریه نیز اعلام کرد: حضور نیروهای ترکیه  در سوریه "غیرقانونی و عملی تهاجمی است". مقامات ارتش سوریه در وعده‌های خود گفتند: هیچ تهاجمی از سوی نیروهای ترکیه بی‌پاسخ نخواهند ماند.

"گوترش" رئیس کل سازمان ملل در آخرین سخنرانی خود خواستار پایان این دشمنی‌ها شد.

در مقابل چنین رویکردی "مایک پمپئو" وزیر خارجه آمریکا به پشتیبانی از متحد خود در سازمان "ناتو" پرداخت و افزود: آمریکا از " اقدام‌های تدافعی و مشروع ترکیه به طور کامل حمایت می‌کنند".

نیروهای سوریه ده‌ها شهر و روستا که مقر اصلی طرفداران داعش به شمار می‌آید را بازپس گرفتند. یکی از شهرها "مره النعمان" است. آنها همچنین به پیشروی خود ادامه داده و همین حرکت باعث پیش‌روی آوارگان به سمت مرزهای ترکیه می‌شود.

اردوغان دمشق را متهم کرده که مردم بی پناه را آواره کرده و آنها را به سمت مرزهای ترکیه می‌راند.

ترکیه اینک حدود 3 میلیون آواره سوری را در مرزهای خود با سوریه اسکان داده و قصد دارد مانع ورود موج‌های جدید شود.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه در دهکده "حزانو" از تجمع مردم با ون‌ها، سه چرخ‌های معروف به "توک- توک" خبر داد و نوشت: مردم با وسایل مهم زندگی خود به در حال حرکت به مرزهای شمالی هستند.

شرح عکس: تجمع و حرکت نیروهای سوریه در شهر "سراقب" استان "ادلب" سوریه/ عکس: سنا- AFP

مردان و زنان با پتو، فرش، تشت‌ و مبلمان سپر به سپر هم حرکت می‌کنند.

یک سازمان نظارتی و حقوق بشری مستقر در بریتانیا از کشته شدن حدود 300 غیر نظامی در منطقه ادلب سوریه از اواسط ماه دسامبر گذشته خبر داده است.

___________________________________________________

بیشتر بخوانید:

آوارگان سوری: قارچ می‌کاریم تا سیر شویم (+عکس) آوارگان سوریه به روایت آمار و ارقام بازگشت نزدیک به 2 میلیون آواره سوری به خانه‌های خود

____________________________________________________

لینک کوتاه: asriran.com/002zJ3

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ادلب سوریه آواره نیم میلیون نفر حمله هوایی ترکیه سوربه خبرگزاری رسمی سوریه سمت مرزهای ترکیه خبرگزاری فرانسه نیروهای سوریه نیروهای ترکیه یگان های ارتش پیشروی خود نفر از مردم میلیون نفر شمال سوریه تروریست ها ارتش سوریه ارتش سوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۵۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم یاوه گویی‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران

به گزارش بامداد سه‌شنبه سی ان ان، نتانیاهو در بیانیه‌ای که در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) منتشر کرده، بدون اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق که ناقض قوانین بین‌الملل است مدعی شد: جامعه بین‌المللی در برابر تجاوز ایران که صلح جهانی را تهدید می‌کند، یکپارچه بایستد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه ادعا‌های بی‌اساس خود، افزود: ایران به طور مستقیم و از طریق نیرو‌های نیابتی خود، حماس و دیگران، در حال انجام یک کارزار تجاوزکارانه تمام‌عیار است که نه تنها (رژیم) اسرائیل، بلکه کل خاورمیانه را تهدید می‌کند.

این اظهارات در حالی مطرح شده که نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد پیش‌تر در واکنش به عملیات تنبیهی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی، اعلام کرده بود: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق صورت گرفت.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ عملیات «وعده صادق» را با شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل با هدف تنبیه تل‌آویو برای حمله موشکی این رژیم به کنسولگری ایران در سوریه انجام داد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • تروریست‌ها علیه اقتصاد مَکُران
  • ترکیه‌: غزه با وخیم‌ترین فاجعه بشری مواجه است
  • کرملین : تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است
  • کرملین: تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است
  • پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم
  • رسمی: ‌پایان رویاپردازی ملی‌پوش ایرانی در ترکیه
  • ادامه کاهش نرخ ارز در بازار
  • اردوغان بر لزوم مهار افسارگسیختگی رژیم صهیونیستی تاکید کرد
  • تداوم یاوه گویی‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران
  • تداوم یاوه گویی‌های نتانیاهو علیه ایران